Visa fullständig version : Vad hände med Skolpoliserna?
Som rubriken lyder. De har i alla fall försvunnit från min stad. Eller är jag ute på fel tider. Har inte sett en enda skolpolis sen jag själv var tvungen att stå å flaxa.
Mass-Tech
2006-11-15, 20:30
Min skola har fortfarande *gah!*
Masse, kan du inte ta ett kort imorgon och sen slänga upp? Skulle känna mig lite nostalgisk om jag fick se en skolpolis.
blekfet2
2006-11-15, 20:38
aldrig sett en sådan...
rememberence
2006-11-15, 20:40
vad är en skolpolis?! ::confused:
blekfet2
2006-11-15, 20:42
vad är en skolpolis?! ::confused:
En människa på polishögskolan! :D
Ett barn som står i kappa och övervakar ett övergångsställe där skolbarn passerar på vägen till o från skolan.
Tror att en skolpolis på min skola där jag gick låg- och mellanstadiet var lite psykopatiskt lagd. Had puttade ut barnen i vägen när det kom bilar (de var iofs ganska långt borta så det var kanske inte sååå farligt).*screwy*
Jag och en kompis såg till att få han avstängd, han missade skolpolisernas resa till liseberg*whistle*
blekfet2
2006-11-15, 20:46
Ett barn som står i kappa och övervakar ett övergångsställe där skolbarn passerar på vägen till o från skolan.
Uppe i boden använder vi trafikljus. Är barn färgblinda nuförtiden?
Brooklyn
2006-11-15, 20:56
Uppe i boden använder vi trafikljus. Är barn färgblinda nuförtiden?
hört talas om obevakade övergångsställen?
Troligen inte, dom har bara trafikljus i boden.
Skolpoliscapen var en maktfaktor icke att förakta. Dessutom fick man slippa 20 minuters lektion och äta ostmackor och dricka varm choklad istället. Har jag hört. Jag tjuvrökte bakom jumpasalen istället.
http://www.vinstaskolan.stockholm.se/skolpolis.gif
shadowfire
2006-11-15, 21:12
men LOOOOOOOOOOOL vad nostalgi!!!!!! .... hade fan totalt glömt bort att det fanns en sådan roll i samhället. Inte sett en sådan på 12 år eller något. Grymt vad nostalgi!
heltzonicka
2006-11-15, 21:13
Dom har ju bara ett övergångsställe också så det är inte så konstigt att dom har trafikljus, Resten av vägnätet består av grusvägar med stora hål i efter vintern.
MasterChief
2006-11-15, 21:15
Står nästan varje dag på Karlavägen i alla fall.
Tricklev
2006-11-15, 21:57
Inte sett någon, någonsin.
Känns som att jag har gått miste om ett fenomen i storlek av skogs-porr. :(
blekfet2
2006-11-15, 22:06
Barn uppe i norr vet att bilar är farliga.
Uppe i boden använder vi trafikljus. Är barn färgblinda nuförtiden?Där jag bodde fanns bara ett enda trafikljus så de kanske utgick ifrån att barnen var för dumma ;)
Nämen jag tror det är för att barn kanske knallar över fast det är rött... "skolpoliserna" visar väl när man får gå eller inte.
Står nästan varje dag på Karlavägen i alla fall.Du är stockholmare va?
J.Saarela
2006-11-15, 22:49
Barn uppe i norr vet att bilar är farliga.
:D
Jag hade för mig att skolpoliser togs bort - det ansågs inte vara lämpligt att barn vakade över barn - eller hur det nu var. Jag är säker på att jag hörde något om det iaf. Det kanske är upp till varje kommun att bestämma.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.