handdator

Visa fullständig version : Pollock

jaaaaag
2006-11-15, 19:33
Läst en hel del om den fisksorten här på kolo nu.. och jag undrar om det är möjligt att beskriva smaken på den? Om den påminner om något. Stod med ett paket i handen idag men jag gillar egentligen inte fisk, den enda fisk jag kan äta är fiskpinnar och tonfisk.. såå.. om någon kan beskriva vad den smakar som.. så är det ju bra :D

regus
2006-11-15, 20:56
torsk.

Überbiffen
2006-11-15, 21:03
Torsk med ben.

boinnk
2006-11-16, 00:29
Pollocken e tråkig men billig! Blev sugen på den jag har i frysen nu mitt i natten...
Jag brukar steka pollocken (+ salt & peppar) och sen hiva i en burk mini fraiche (5% fett) och en buljongtärning (örtsmak eller vad det nu är). Lätt som fan och gott faktiskt.

På tal om buljongtärningar, vet nån hur mycket farligt fett (läs trans- osv) det är i dom?

coxie
2006-11-16, 11:54
Ätit det ett par gånger men tycker inte smaken är något vidare, föredrar att köpa min fisk färsk istället och då blir det oftast torsk, lax, rödspetta eller makrill beroende på årstid.

Dock tycker jag du ska prova, bra och billig proteinkälla.

jaaaaag
2006-11-16, 22:00
Ja, och de jag frågar säger inte att det smakar speciellt jättemycket.. så med någon god sås kanske =) köpte idag iallafall ska testa imorn =) tack!

Handcuff
2006-11-16, 22:34
Enligt mig (som inte heller gillar fisk) så är pollock en sämre version utav torsk. Torrare och smaklösare...men med lite kryddning och sås så kanske...nej förresten *spy*

NisseEriksson
2006-11-18, 20:50
Enligt mig (som inte heller gillar fisk) så är pollock en sämre version utav torsk. Torrare och smaklösare...men med lite kryddning och sås så kanske...nej förresten *spy*

håller inte med. Pollock är underbar i smaken

Tenzu
2006-11-18, 22:01
Smakar nästan ingenting

jaaaaag
2006-11-19, 10:08
jag håller inte heller med.. eller jo kanske. Pollock kanske inte smakar mycket men jag tycker om konstistensen också innehåller det ju mkt protein, är nyttigt =) med kryddor, god sås och goda grönsaker e det super.

Slimfit
2006-11-20, 13:06
Pollock smakar väl egenltigen inte så mycket, ungefär som fryst torsk. Det jag har störst problem med en konsistensen som mer påminner om en träbit än en mjäll fiskfilé. Torr och trådig blev den. Har inte köpt någon mer sedan det försöket *spy*