Visa fullständig version : Protein ist för kolhydrater??
Hej igen.
Jag undrar en sak.. jag tycker mest om att äta typ kesella, keso, kött, proteinpulver, tonfisk, kyckling osv.. jag vet ej varför men just nu så tycker jag allra mest om mat som innehåller mest protein. Det är inte så att jag utesluter kolhydrater, i skolan blire alltid kolhydrater, en del, pasta/potatis/ris och bönor, majs och sådär.. + att jag äter kanske två frukter om dagen men frågan är räcker detta? Jag har hört att man inte ska äta för lite kolhydrater och om Atkins dieten och så, att det är skadligt. Men finns det egentligen ett minimun om hur mycket kolhydrater man ska få i sig/dygn eller är det väldigt induviduellt?
En liten fråga till.. jag har hört att fettet i ägget sitter i ägg-gulan, är det sant?:confused:
Ha det fint :D Linn
Hej igen.
Jag undrar en sak.. jag tycker mest om att äta typ kesella, keso, kött, proteinpulver, tonfisk, kyckling osv.. jag vet ej varför men just nu så tycker jag allra mest om mat som innehåller mest protein. Det är inte så att jag utesluter kolhydrater, i skolan blire alltid kolhydrater, en del, pasta/potatis/ris och bönor, majs och sådär.. + att jag äter kanske två frukter om dagen men frågan är räcker detta? Jag har hört att man inte ska äta för lite kolhydrater och om Atkins dieten och så, att det är skadligt. Men finns det egentligen ett minimun om hur mycket kolhydrater man ska få i sig/dygn eller är det väldigt induviduellt?
En liten fråga till.. jag har hört att fettet i ägget sitter i ägg-gulan, är det sant?:confused:
Ha det fint :D Linn
Om man förenklar lite så är det bäst att alla måltider innehåller alla viktiga näringsämnen. :)
Och ja, äggvita är fettfri äggula innehåller mycket fett.
Och ja, äggvita är fettfri äggula innehåller mycket fett.
Men samtidigt så innehåller gulan mer protein och näring än vitan, så inget petande här inte! :-P
Äter du enbart protein dom andra måltiderna på dagen?
Aldrig gröt, bröd, müsli eller annat?
Alltså det varierar jättemycket. Ibland är bröd och musli det enda jag stoppar i mej och ibland är det som nu. Jätteolika men just nu ingen bröd eller musli alls.. men ok det har varit så kanske en vecka bara men ändå ;)
Off topic men måste fråga, var tränar du thaiboxning?
Ja, tränar thaiboxning 3 ggr/vecka =)
Ja såg det i din profil :) men vilken klubb?
Wow!*drool* Vilken tjej ;) HAHA . Thaiboxning och styrketräning, redigt bra det.! Jag var tvungen att sluta med kung du och kickboxning för jag satsar så mkt på SL Nu...!
Men äter du gröt och så då? tex vad äter du till frukost. Och jag äter inte als mycket kolhydtater. Om vi säger en normaltalrig för mig är ca 250 keso, 1-2 potatisar, en heldel sallad och resten kött (väldigt mycket kött!) . Så om du inte äter så mycket kolhydrater gör det nog inget? jag gör detta för att förlora lite underhuds fett på långsikt för att hålla mig i en viktklass. Och det funkar för jag har ju gott om energi,!
Då ska jag nog med överleva :D vad är SL? Thaiboxning är det roligaste som finns =)
Då ska jag nog med överleva :D vad är SL? Thaiboxning är det roligaste som finns =)
hehe Styrkelyft! Själv så tränade jag som sagt kickboxning (SANCHOU) I vetlanda,! Vi var/är faktist den bästa klubben i skandinavien!:)
Och så har det flyttat hit en ryss, min kompis känner honnom för han e oxo ryss så jag har med lärt känna killen, han var på VM i fullkontakt kickboxning.... Å VANN:D han är as grym,! Och jag som trodde jag var bra, när jag såg han åkte självförtroendet åt helvete..
Asså..
fem-sex timmar innan mina muay thai-pass äter jag kolhydrat så att jag i princip inte kan röra på mig på några timmar och oftast somnar jag. Hur kan du prestera på låga kolhydratsnivåer? Eller tränar du bara för att "hålla dig i form"?
Nej jag tränar hårt, inte för att hålla mej i form. =) Jag vet inte hur jag ska kunna svara på den frågan. Jag kan bara.
Handcuff
2006-11-15, 18:06
hehe Styrkelyft! Själv så tränade jag som sagt kickboxning (SANCHOU) I vetlanda,! Vi var/är faktist den bästa klubben i skandinavien!:)
Och så har det flyttat hit en ryss, min kompis känner honnom för han e oxo ryss så jag har med lärt känna killen, han var på VM i fullkontakt kickboxning.... Å VANN:D han är as grym,! Och jag som trodde jag var bra, när jag såg han åkte självförtroendet åt helvete..
Ehh..åkte fick DU dåligt självförtroende???? Det hade man aldrig kunnat tro *rolleyes*
mACKANNN
2006-11-15, 18:11
Kollade på klasskampen här om veckan och då frågade grabbarna paolo roberto när och vad som var bäst att äta innan boxningsmatchen ägde rum. Han sa att det var bra att äta på ungefär 2 timmar innan matchen, och då skulle det inte vara kött, pga att kött tog längre tid för magen att bryta ner och man fick lättare håll eller nått i den stilen
kan vell va bra att ha i åtanke de dagar du har thai pass kanske.
i dunno, just guessin. grub kommer förmodligen med ett snillerikt svar som är lite mer on topic snart om jag får gissa igen :D
tack, värt att tänka på ;) men innan träningspass blire inget kött så ingen fara :D
tack, värt att tänka på ;) men innan träningspass blire inget kött så ingen fara :D
Självklart kan du basera ditt intag på mycket protein, om du känner dig pigg och har energi på det du äter ser jag inga som helst problem med det. Vet många som inte äter mycket kolhydrat och kör tuffa intervallpass, eller konditionspass.
Ja, jag tänkte det, det beror ju också på hur man mår. Kroppens ger ifrån sej ganska tydliga signaler oftast =) och just nu mår ja super, men om jag skulle börja bli trött eller något sådant så börjar jag med mer kolhydrater, självklart.
Ja kör på bara, känner du dig hängig och trött i skallen så kan du ju äta lite mer kolhydrater.
En balanserad måltid 3 - 4 timmar innan ett träningspass är ganska vanligt för konditionsidrottare i alla fall.
Nej jag tränar hårt, inte för att hålla mej i form. =) Jag vet inte hur jag ska kunna svara på den frågan. Jag kan bara.
Misstänker att vi har olika definitioner av "hård träning". Olika klubbar, vi tränar på olika sätt. Funkar det för dig ändå så kan du ju vara nöjd! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.