Visa fullständig version : Stero max, therma pro?
Hello hello.
Ska prova 2st "Stero Max, Therma pro" imorgon
Sökte på google men typ 3 träffar gav ju mkt info.. :smash:
Hursomhelst, har lite strul med hjärtat, vågar jag ta ändå?
Kommer förmodligen vara så jävla dum att jag provar oavsett men ändå, vad gör jag ifall hjärtat börjar bete sig _riktigt_ skumt? Ringer akuten?
Har någon haft någon bra erfarenhet av dessa?
Målet är att gå ner i vikt, fort som satan, till julafton.
Kommer förmodligen sluta käka helt ifall dessa drar ner aptiten, jävligt dumt, jag vet, men har gjort det förr med så sjukt bra resultat att jag gärna gör det igen.
Tacksam för svar.
/Fordie
Nilsjohan
2006-11-14, 04:19
vad gör jag ifall hjärtat börjar bete sig _riktigt_ skumt? Ringer akuten?
Om hjärtat beter sig riktigt skumt, då uppsöker du en läkare omedelbums.
Vad menar du med "har lite strul med hjärtat" ??? Lite strul med hjärtat kan vara nog så mkt. Konsultera din husläkare/kardiolog innan du tar något du är osäker på. Vad innehåller dessa stero max, therma pro?
Om ens det föreligger en liten risk att hjärtat påverkas så bör du avstå helt. Är det värt att chansa?
Varför så viktigt med viktnedgång till jul? Att helt sluta äta går väl emot allt vettigt vad gäller en hälsosam viktnedgång...
Handcuff
2006-11-14, 09:12
Låter helt sjukt....
watertouch
2006-11-14, 09:53
Efter som det innehåller efedrin och koffein? som båda är beta-stimulerande så bör du nog undvika detta.
Cerberus
2006-11-14, 11:34
om det innehåller efedrin o koffein NEJ! Du har problem me hjärtat också vilket gör det ännu värre. Efedrin skickade mig på akuten en gång förra året.
Alltså det är riktigt bra skit! Men om du vet att du har hjärtproblem ska du absolut inte ta Therma. Effekten blir typ som att känna sig jagad.
Om hjärtat beter sig riktigt skumt, då uppsöker du en läkare omedelbums.
Vad menar du med "har lite strul med hjärtat" ??? Lite strul med hjärtat kan vara nog så mkt. Konsultera din husläkare/kardiolog innan du tar något du är osäker på. Vad innehåller dessa stero max, therma pro?
Lite strul med hjärtat är något jag själv inte kan sätta fingret på, har inte varit och kollat med läkare än så jag kan inte direkt diagonisera mig själv, men stickningar i hjärtat, gör ont i hjärtat/runt där, blodådrorna blir enorma, börjar skaka utav helvete, kan inte andas, slår i otakt m.m är symptomen som infinner sig när "skiten" sätter igång. Oftast händer det när jag varit vaken riktigt länge.
Innehåller som jag förstått det en stor dos koffein och en liten dos effedrin?
/Fordie
Om ens det föreligger en liten risk att hjärtat påverkas så bör du avstå helt. Är det värt att chansa?
Varför så viktigt med viktnedgång till jul? Att helt sluta äta går väl emot allt vettigt vad gäller en hälsosam viktnedgång...
Kommer nog bli flejmad nu men ja, det känns nästan som att det är värt att chansa..
Jo, för att förra året sjönk jag 40kg i vikt på nolltid mer eller mindre, sen började jag supa utav helvete och gick upp 15kg på bara nån månad, och nu när man sett bilder på hur man ser ut nu och innan jag började dricka så blir man fan spyfärdig och börjar inse var det är på g, vill bara ner till min basvikt och det fort som fan, har dragit ner på drickat och börjat äta mer normalt men det går inte i den takten jag vill att det ska gå.
Att det är just jul är väl inte direkt viktigt, men varför inte ta jul istället för te.x. 25 dec, då har man ju iaf en måldag :)
Ja, det är väl inte direkt hälsosamt, men det har funkat förr och jag mådde skitbra när jag väl började äta igen och att se före och efter bild på 40kg boostade ju självförtroendet i höjden
Dock så var det inte -40kg bara genom att inte äta. Först sket jag i käket tills jag gått ner cirka 20-25, sen började jag käka nyttigt och röra på mig mer och gick stadigt ner nåt kilo i veckan.
/Fordie
Alltså det är riktigt bra skit! Men om du vet att du har hjärtproblem ska du absolut inte ta Therma. Effekten blir typ som att känna sig jagad.
Hjärtat rusar satan och man blir stirrig mao?
Jag funderar på att ta bara en och se hur jag reagerar, vara beredd med telefonen i handen ifall det skulle bli skit.
"Riktigt bra skit" låter lovande, har du provat dom i viktminskningssyfte?
Resultat?
Btw, vet inte om mitt minne sviker mig nu, men är det inte så att man pissar amfetaminpositivt av effedrin? *cry*
/Fordie
Hjärtat rusar satan och man blir stirrig mao?
Jag funderar på att ta bara en och se hur jag reagerar, vara beredd med telefonen i handen ifall det skulle bli skit.
"Riktigt bra skit" låter lovande, har du provat dom i viktminskningssyfte?
Resultat?
Btw, vet inte om mitt minne sviker mig nu, men är det inte så att man pissar amfetaminpositivt av effedrin? *cry*
/Fordie
Hmm.. Alltså om du ska banta så behöver du inte ta något kosttillskott. Så pass avgörande är det knappast för viktnedgången. Det funkar som energizer när man tränar eller äter för lite men det slår tillbaka när det går ur kroppen, typ som en baksmälla.
Det som gör att man tappar vikt är den vattendrivande effekten som det har. Den vikten du tappar kommer snabbt tillbaka senare.
Du ska absolut inte ta det om du har stickningar i hjärtat. Är kanske inte smart att ta det över huvud taget egentligen. Det är ju inte lagligt längre.
Nilsjohan
2006-11-14, 13:09
har inte varit och kollat med läkare än så jag kan inte direkt diagonisera mig själv, men stickningar i hjärtat, gör ont i hjärtat/runt där, blodådrorna blir enorma, börjar skaka utav helvete, kan inte andas, slår i otakt m.m
Gå till en läkare. Gör ett EKG, tag prover... låt någon kunnig titta på dem.
Det låter som att du har en grymt ohälsosam livsstil. Verkligen.
Lite strul med hjärtat är något jag själv inte kan sätta fingret på, har inte varit och kollat med läkare än så jag kan inte direkt diagonisera mig själv, men stickningar i hjärtat, gör ont i hjärtat/runt där, blodådrorna blir enorma, börjar skaka utav helvete, kan inte andas, slår i otakt m.m är symptomen som infinner sig när "skiten" sätter igång. Oftast händer det när jag varit vaken riktigt länge.
Innehåller som jag förstått det en stor dos koffein och en liten dos effedrin?
/Fordie
Det vore inte så smart att mixtra med hjärtat när du mår sådär pass dåligt.
Kommer nog bli flejmad nu men ja, det känns nästan som att det är värt att chansa..
Jo, för att förra året sjönk jag 40kg i vikt på nolltid mer eller mindre, sen började jag supa utav helvete och gick upp 15kg på bara nån månad, och nu när man sett bilder på hur man ser ut nu och innan jag började dricka så blir man fan spyfärdig och börjar inse var det är på g, vill bara ner till min basvikt och det fort som fan, har dragit ner på drickat och börjat äta mer normalt men det går inte i den takten jag vill att det ska gå.
Kamma dig nu och bit ihop. Du vet ju hur man skall göra. Du styr upp kostvanorna, vilket du tydligen gjort, och börjar röra på dig. Inte faan behöver du väl köpa "låtsas-knark" för det*slap*
En termogen produkt som de du beskriver kan möjligen (funkar bra för vissa, gör i stort sett ingenting för andra) hjälpa dig snabba på din viktnedgång med max 5%. Drick 4 koppar grönt te istället och promenera 15-30 minuter längre per dag så har du samma effekt och slipper vara rädd för att ditt hjärta ska kollapsa.
Man måste ha perspektiv på saker och ting, om du har bekymmer med hjärtat kan dylika produkter vara livsfarliga, no bullshit, det finns folk med hjärtproblem som dör av efedrinprodukter. Är den lilla möjliga effekt som dessa piller kan ge verkligen värt risken, när du ändå kan nå dina mål utan att ta dem?
Motionera mera och uppsök läkare, dina symptom kan vara direkt farliga.
En termogen produkt som de du beskriver kan möjligen (funkar bra för vissa, gör i stort sett ingenting för andra) hjälpa dig snabba på din viktnedgång med max 5%. Drick 4 koppar grönt te istället och promenera 15-30 minuter längre per dag så har du samma effekt och slipper vara rädd för att ditt hjärta ska kollapsa.
Man måste ha perspektiv på saker och ting, om du har bekymmer med hjärtat kan dylika produkter vara livsfarliga, no bullshit, det finns folk med hjärtproblem som dör av efedrinprodukter. Är den lilla möjliga effekt som dessa piller kan ge verkligen värt risken, när du ändå kan nå dina mål utan att ta dem?
Mjo, kompisen jag fick det av funkar det skitbra för, han är en lat sopa egentligen men när han peta det här så kunde han vara aktiv hur länge som helst, hoppas det funkar på lika sätt för mig, för jag har blivit en _väldigt_ lat sopa jag med.
Grejen är att jag vill ha detta som en liten orka-booster med, så promenera längre och dricka te hjälper mig inte att hålla tempot uppe för jag vill börja vara ute och springa, alt. jogga.
Som det är "ren" så orkar jag springa kanske 500m sen får jag problem med andningen, haha.
Ska glida till läkaren nästa vecka har jag bestämt mig för nu, lika bra, vill leva några år till iaf.
Men tveksam till om jag kommer kunna hålla mig utan att iaf prova en innan jag varit hos läkaren, bara för att se hur effekten är.
Någon av er kanske borde ge mig en rejäl utskällning, jag vet inte, som den f.d. narkotikamissbrukare man är så har jag ingen direkt stor respekt för ett litet piller.
Är tacksam för alla svar, men är det ingen här som provat gå ner i vikt med hjälp av dessa? Är ju främst såna svar jag är ute efter, men allt som rör therma pro är klart intressant.
(Fortfarande nyfiken ifall man pissar affe-positivt av effe?)
/Fordie
Handcuff
2006-11-14, 20:36
Hur ofta lämnar du UP?
På efedrin lämnar du provsvar positiva på just efedrin. Dock visar första scanningen positivt på CSA...
Om du inte orkar springa mer än 500 meter finns det ingen anledning till att trilla piller. Lägg pengarna på ett par löpskor och en väckarklocka. Börja allting med att lägga dig 22.00 varje kväll och sov 8 timmar.
Grejen är att jag vill ha detta som en liten orka-booster med, så promenera längre och dricka te hjälper mig inte att hålla tempot uppe för jag vill börja vara ute och springa, alt. jogga.
Som det är "ren" så orkar jag springa kanske 500m sen får jag problem med andningen, haha.
Är tacksam för alla svar, men är det ingen här som provat gå ner i vikt med hjälp av dessa? Är ju främst såna svar jag är ute efter, men allt som rör therma pro är klart intressant.
(Fortfarande nyfiken ifall man pissar affe-positivt av effe?)
/Fordie
Du "vill börja vara ute och springa alt. jogga". Vad är det som hindrar dig? Orkar du 500m per gång nu så kan du börja passet med 500m gång, springa 500m och till sist promenera 500m till. Gör det 3-4gg per vecka så orkar du springa minst 1km om en månad i ett sträck. Det krävs inte ett piller för att knyta skosnören på dina joggingskor.
Jag förstår verkligen att du vill komma igång och få resultat, men det ger dig mera att sätta igång med grovjobbet nu, dvs. på med skorna och ut i naturen, istället för att ödsla energi på om du ska våga ta ett piller eller inte som kan ge dig lite mera ork och samtidigt sätta dig i livsfara.
Kondition är en färskvara, det tog ett tag för dig att bli av med den, nu krävs det tid at bygga upp den igen. En sak som du också måste ta i beaktande är risken att du överbelastar kroppen rent fysiskt om du tar en stacker med efedrin i, om du inte alls tränat på ett tag och plötsligt börjar springa längre sträckor än du egentligen av naturen (utan uppiggande stackers) skulle klara av, ökar även risken för belastningsskador.
Mitt råd håller ännu, grönt te eller varför inte en stor kopp kaffe innan du sticker iväg på din motionsrunda räcker mer än väl. Och seriöst, sluta fundera (på små detaljer) och börja agera (på med joggingskorna) så kommer resultaten därefter.
Lycka till :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.