handdator

Visa fullständig version : Får inte till deffen riktigt

Mink
2006-11-13, 22:40
Tja,

har försökt sedan våras med att trycka till deffen ordentligt - körde med proteindiet, i slutet princip 0 kolhydrater, fram till september då jag inte längre märkte att kroppen svarade på dieten - tappade orken och lusten och sakteliga började gå upp i fett % tills en vän tipsade mig om ABC-dieten för att skaka loss kroppen igen från det invanda mönstret.
Jag började med bulkveckan och jösses vd kroppem svarade - men helt åt fel håll - fet som en gris. Nu kör jag lean-veckor och börjar känna igen mig igen.
Jag trodde bestämt att jag förstod mig på detta området men kompetensen räckte bara ner till en viss fettnivå - nu när det krävs hårdare tag så känns det inte riktigt som jag har dunderkoll på vad jag håller på med.

Tacksam för alla råd man kan få i detta ämnet - gärna tips på kostprogram som man kan följa samt tillskott som kan driva på processen bättre.

Jag vägde från början 127 kg tränad men i bulkform och nu pekar visaren på 105 och sannolikt kommer jag inte kunna bli hård över 95 kg med den dietläran jag kör.

Tack på förhand !

regus
2006-11-14, 08:56
Ät en proteinrik och väl sammansatt kost. Ät mindre än vad du gör av.

Det är inte så mycket svårare än så.

nutz
2006-11-14, 14:12
Se till att vara RIKTIGT noga med vad du verkligen äter, det blir lätt fel annars.

muffe85
2006-11-14, 18:04
eftersom 100g mjölkchoklad kan mycket väl innehålla lika mycket energi som 2st stora portioner skinksallad, är det bättre att dra upp på nyttig/näringsrik mat, och inte ge efter för sötsuget.

Mycket protein, mindre kolhydrater, mindre fett.

Tulork
2006-11-21, 20:39
Jag har testat ett par olika metoder i mitt liv...men den som funkat för mig bäst är faktiskt inte metoder där man kör med väldigt lågt kolhydratsintag och/eller kombinerat med Väldigt lågt fettintag.. när jag svetta bort mina 50kg+ så åt jag normal mat/ husmanskost..kyckling, kassler, potatis, råris, grovt,tungt och kompakt fiberbröd med mkt frön o gott och havregrynsgröt mm...

För mig så känder jag att jag behövde kolhydraterna och fettet så jag åt det men samtidigt la jag lite mer tid på träningen, inte mkt..men tillräckligt för att i slutet av dagen ligga på minus. Och som tidigare nämt...ligg på minus med dina kalorier..det är det viktigaste.

Eftersom jag är student så kan jag inte lyxa till det med oxfiléer osv..inte äns kycklingfiléer så ofta..så jag köper det som är hyffsat näringsgött (nytt ord?) och delar upp det på 4-5 tillfällen under dagen..funkar för mig i alla fall...

Saker som jag köper idag kan vara t ex

Broccoli - As Gott och fyller ut bra!! Innehåller bra grejjer me!
Kycklingfilé - När jag har råd
Kassler - När jag är sugen
Potatis - Insulinhöjjande och kolhydratrikt, men ett av de bättre valen (rätta mig om jag har fel)
Couscouse - Bra substitute för ris
Råris- Bra substitut för ris

....jag orkar faktiskt inte lista allt jag köper :) men jag gör det om någon ber mig snällt :)

Gorgoroth
2006-11-22, 07:22
Potatis - Insulinhöjjande och kolhydratrikt, men ett av de bättre valen (rätta mig om jag har fel)Mättar skitbra och har lågt GI när det legat i kylskåpet ett tag.