Visa fullständig version : Bulk!
Hej.19år Är 189cm och väger just nu 81kg. Tappat fyra kilo efter den dryga och oerhört långvariga lunginflamation jag har haft. Men nu är det dags för att gå till gymmet igen i morgon och börja äta igen. Hade tänkt att äta upp mig lite nu men vetinte riktigt hur mycket jag ska äta upp mig till innan en deff? 90? 95? 100? :o Aldrig kommit så lågnt förut..iaf gått upp 11kg nu av träningen men är fortfarande ganska benig känner jag. tack på förhand!
btw tränat i ordentligt i ett år nu discotränat i två.
Helt och hållet upp till dig.
Det finns inga riktlinjer typ "När du lagt på dig 10 kg från det att bulken startade så är det dags för deff". Du känner ju själv när det börjar bli dags.
Finns ju dem som har bulkat upp sig 30 kg innan det blivit dags för deff, likaså det finns de som känner att det räcker efter att ha bulkat upp sig 2 kg *whistle*
Eddie Vedder
2006-11-15, 15:21
Hur kommer de sej att vissa väljer längre bulkperioder me å vissa väljer riktiga ätardagar nån gång ibland? Själv tar jag ett parr ätardagar varje månad, kanon för psyket tycker jag å inte går jag upp i vikt heller. Men finns de fysiologiska för/nackdelar me ätardagar jämfört me längre bulkperioder?
Brooklyn
2006-11-15, 15:25
ja, självklart. vid en "lång" bulk så tillsätter du kroppen bra med näring hela tiden, och vid "svulldagar" så får kroppen mycket näring, men dock bara under en dag som du skrev
Ätardagar hör väl ändå bara till definitionsperioder? Överskott är ju lixom hela poängen med bulk.
Brooklyn
2006-11-15, 18:30
Ätardagar hör väl ändå bara till definitionsperioder? Överskott är ju lixom hela poängen med bulk.
precis...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.