handdator

Visa fullständig version : Gett mig fan på det denna gången

Karelin78
2006-11-12, 17:24
Hejsan!
Är rookie här på forumet, har tittar runt lite och ser att här finns en hel del personer som skulle kunna hjälpa mig lite med träningen och kosten.

Lite om mig, jag är 189cm, och väger runt 140 pannor. Är f.d brottare som inte varit aktiv de senaste 8 åren, har festat till mig en stor kista som nu ska försvinna.

Vad jag vill är att gå ner i vikt och mest i fett givetvis, där finns mycket att ta så var inte rädda för att komma med extrema förslag hur man ska gå tillväga.

Just nu ligger jag mellan 2500-2800 i kalirointag fördelade på fäljande vis. 29% protein, 18% fett och 53% kolhydrater. Är detta ett vettigt intag tycker ni??

Kan ge exempel på vad jag äter under en dag, kom gärna med tips och ideer vad jag ska ändra på i kosten för att kunna minska mängden kroppsfett.

Frukost: 1 st banan och 1st proteindrink

Lunch: 50 gram champinjoner konserv utan lag
60 gram kycklingfilé
1 msk olivolja
5 gram torkade solrosfrön
60 gram minimajs
30 gram proteindrink
125 gram ProteinPlus fullkornspasta

Middag&Mellanmål: samma som lunch

Vanligtvis äter jag lite mer kycklignfilé...ca 100g per portion

Mitt schema när det gäller träning ser ut såhär

Dag 1
Bänkpress 3*5
Snedbänk 3*6-8
Tricepspress 3*6-8
Knäböj 3*5
Mage 3*....

Dag 2
Marklyft 3*5
Latsdrag 3*6-8
Bellyback 3*....
Bicepscurl 3*6-8
Vader 3*....

Dag 3
Smalbänk 3*5
Axelpress 3*6-8
Hantellyft 3*8
Bensträck 3*6-8
Lårcurl 3*6-8
Mage 3*....

Och en dag i veckan går jag så långt benen orkar på löparbandet. Vaknar jag tidigt så försöker jag komma ut på en morgonpromenad(25min medeltempo)

Hur ska jag ligga rent viktmässigt när jag tränar för att förbränna mest fett...är det lätta vikter eller köra tungt? Ska jag ändra något i min kost för att det ska bli bättre??

Evigt tacksam om någon är villig att hjälpa mig på traven.

M.v.h

Martin

King Grub
2006-11-12, 17:56
Hej! En tråd räcker:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82592

Där har du redan fått ditt första svar, så jag stänger den här.