handdator

Visa fullständig version : Träna och gå ner i vikt

bul
2006-11-12, 15:42
Hej! Jag är en kille som är 15 år 170cm lång och väger ungefär 70kg.
jag har börjat gymma och är seriös. Jag undrar hur jag ska göra för att bygga så mycket muskler som möjligt och endå tappa fett. Promenader före frukost är bra har jag hört, men kan jag efter promenaden äta mycket till frukost och mitt kosttilskott? Jag undrar också om jag kan springa/gå på löpbanden efter jag har styrketränat sen ta gainer.. Går jag ner då?
Gärna tips :) Tack!

gnagaren
2006-11-12, 15:48
Återkommande mening:

Går ej att bygga muskler på energiunderskott!!!!!

Du får försöka hålla ditt kalori intag på +/- 0 så att du förvandlar så mycket fett som möjligt till muskler.

För övrigt tycker jag inte 70kg på 170cm låter så farligt, låter helt normalt för en
15-åring. Alternativt kan du först träna ett tag och sedan deffa ner dig, eller tvärtom, man måste ju ha lite muskler så man ahr något att deffa fram.

bul
2006-11-12, 16:00
På morgonen har man enegiunderskott, så en morgonpromenad sen frukost borde man förlora fett på eller?

Kan ju oxå tillägga att jag tränade förra vintern hemma.. så jag har redan lite muskler, om det nu skulle spela någon roll..

Allan
2006-11-12, 16:13
Väx färdigt först innan du börjar med deff och krafs. Det är ytterligt lite du kan göra med träningen för att minska i vikt/fett. Det är kosten som är viktigast.

mini
2006-11-12, 16:14
Oj oj gnagaren, du får nog läsa på lite innan du ger egna råd. Främst: det finns inget som heter omvandla fett till musker.

Bul: Börja gärna med ett grundläggande helkroppsschema. Bara förändringen att börja träna styrketräning lär räcka för kroppen ska bli mer fit. Visst kan du använda dig av konditionsmaskiner efter passet om du känner att du skulle behöva. Promenader ute är skönt. Innan frukost är inget måste alls.

Kostmässigt tycker jag att du inte behöver börja så avancerat. Ät "ren" bra mat. Skippa så mycket av godis, snacks, sockrad läsk och skräpmat du kan.

Du är i en ålder där kroppen växer och svarar bra på träningen. Du verkar inte överviktig, så ge träningen något halvår/år och se vad som händer med kroppen utan att du meckar med bantningar.

polaren
2006-11-12, 16:15
Återkommande mening:

Går ej att bygga muskler på energiunderskott!!!!!

Du får försöka hålla ditt kalori intag på +/- 0 så att du förvandlar så mycket fett som möjligt till muskler.

För övrigt tycker jag inte 70kg på 170cm låter så farligt, låter helt normalt för en
15-åring. Alternativt kan du först träna ett tag och sedan deffa ner dig, eller tvärtom, man måste ju ha lite muskler så man ahr något att deffa fram.

Man kan inte förvandla fett till muskler.

EDIT: mini !

bul
2006-11-12, 16:49
Så äta mycket och äta rätt är det viktigaste?

mini
2006-11-12, 16:51
Sköt träning, kost och sömn och krångla inte till det. Tallriksmodellen och husmanskost funkar för de allra flesta.

regus
2006-11-12, 16:52
Så äta mycket och äta rätt är det viktigaste?

Ja, Ät bra och träna hårt så brukar det lösa sig själv..

opox
2006-11-12, 19:41
Undantagen för att lyckas att bygga muskler och samtidigt gå ner i fett är väl bland annat tonåringar? Fokusera dig på träningen och ät inte för mycket pizza så brukar det bli bra :)

gnagaren
2006-11-13, 18:03
Ledsen för mina dumma tips :smash: *slap*