handdator

Visa fullständig version : AVI till DVD

vega
2006-11-11, 11:02
Hej hej!
Bra program att göra avi-filer till dvd så man kan spela upp dem i vanliga dvd-spelare? Vilka finns? Jag utgår från att det går att göra helt enkelt, men mitt program vill ej samarbeta!

internethjälten
2006-11-11, 11:20
Ulead DVD-workshop är ett smidigt "drag and drop"
progam som är enklet att lära sig.

aliquis
2006-11-11, 13:35
Efterblivet att byta format och försämra bildkvaliten ännu mer, köp en DVD-spelare som kan spela divx/xvid om du nu vill kunna spela sådana filmer i den. Eller tanka bara ner DVD-material.

PowPow
2006-11-11, 14:11
NERO har en inbyggd funktion som kan omvandla till dvd-format. Tar ett tag dock.

Har du ok lina, så är nog det bästa att ladda ner det i dvd-format från början.

rQx
2006-11-11, 16:10
Efterblivet att byta format och försämra bildkvaliten ännu mer, köp en DVD-spelare som kan spela divx/xvid om du nu vill kunna spela sådana filmer i den. Eller tanka bara ner DVD-material.
Ja, för om han har en film som han vill bränna ut och se på idag så går han nog och köper en ny DVD-spelare.. =P

internethjälten
2006-11-11, 16:36

DV-AVI har betydligt högre bitrade än DVD, men jag
är med på vad du menar angående DivX.

aliquis
2006-11-11, 17:33
Ja, för om han har en film som han vill bränna ut och se på idag så går han nog och köper en ny DVD-spelare.. =POm han är intresserad av att göra det regelbundet så borde han det om inte annat, de är ju nästan gratis nu ändå. Eller så borde han ha gjort det från början eller se avi/vcd på datorn.DV-AVI har betydligt högre bitrade än DVD, men jag
är med på vad du menar angående DivX.Det spelar ingen roll, blir ändå sämre kvalite, han kan aldrig få ett lossyformat att bli bättre och antagligen inte lika bra, det kan bara gå åt det sämre hållet vid konvertering, eventuellt med STÖRRE filer som resultat, eller samma filstorlek och ännu sämre bildkvalite än originalet.

Eller menar du för att konvertera en DV-AVI till DVD bara för att titta på den om han själv har spelat in den? Klart det kan vara värt för att få ner formatet och lättare kunna hantera den, men det blir ju inte bättre.
Och i hans fall är det ju antagligen nedladdade filmer eller något i xvid- eller divxformat?

internethjälten
2006-11-11, 17:35
aliquis : Tips på bra mpeg-cam som har samma eller högre
bitrade än DVD ?

aliquis
2006-11-11, 18:16
Jag har väl ingen aning, HD-DV körde ju visst mpegIV, så allt med HD-DV kanske?