Visa fullständig version : En liten varning till alla liftare
Klickiz (http://www.glumbert.com/media/fifties)
Säkert postad förr då den är gammal (50-talet)
Dumleman
2006-11-10, 15:09
Haha månadens roligaste video :laugh:.
haha
äldre amerikanska "utbildningsprogram" är ganska roliga.
"En liten varning till alla liftare" - då trodde jag att de skulle vara filmklippet med Van Damme :D
vilket jävla klipp asså :laugh:
"A sickness not visible like smallpox (?) but no less dangerous and contatious (?)" :laugh:
"One never knows when the homosexual is about"
hahaha
Whistler
2006-11-10, 17:04
När ska någon posta de nazi-sympatiserande Disney-filmerna? ;)
grabben i skogen
2006-11-10, 17:05
Undrar om det om 50år kommer vara lika accepterat med pedofili som homosexualitet är idag.
är det förfall eller utveckling?
Undrar om det om 50år kommer vara lika accepterat med pedofili som homosexualitet är idag.
Ja eller kanske är det accepterat att folk har olika hudfärg då. Är det förfall eller utveckling?
grabben i skogen
2006-11-10, 17:08
Ja eller kanske är det accepterat att folk har olika hudfärg då. Är det förfall eller utveckling?
det var inte detjag frågade om min käre jw.
det var inte detjag frågade om min käre jw.
Varför påpekar du det? Du ville visa på en antagen absurditet i faktumet att man numer accepterar homosexualitet på ett sätt man inte gjorde för 50 år sedan. Jag bytte ut homosexualitet och satte in hudfärg istället. Tragiskt verkligen att jag behöver förklarara det för dig.
grabben i skogen
2006-11-10, 17:13
Varför påpekar du det? Du ville visa på en antagen absurditet i faktumet att man numer accepterar homosexualitet på ett sätt man inte gjorde för 50 år sedan. Jag bytte ut homosexualitet och satte in hudfärg istället. Tragiskt verkligen att jag behöver förklarara det för dig.
man kan säkert sätta in flera olika saker i det där sammanhanget. men nu var det en specifik sak jag satte in. inte hudfärg, religion elelr politik.
Tragiskt är väl att du jämt ska komma med personangrepp på folk när diskussionen inte går i den riktning du vill.
är det förfall eller utveckling?Vad är det för jävla jämförelse? Om två vuxna män eller kvinnor väljer att ha sex med varandra så är det väl inte samma sak som en en vuxen man (eller eventuellt kvinna) väljer att ha sex med ett barn? I det första fallet var ju båda med på det och ingen drabbades, i det senare fallet antagligen inte, eller så förstod inte barnet bättre, eller så ångrar det sig senare, eller ..
Gör vad fasiken du vill sålänge det inte drabbar någon annan.
sen känns det ganska svårt att likna acceptans mot Homosexuella som acceptans mot pedofiler.
grabben i skogen
2006-11-10, 17:17
Vad är det för jävla jämförelse? Om två vuxna män eller kvinnor väljer att ha sex med varandra så är det väl inte samma sak som en en vuxen man (eller eventuellt kvinna) väljer att ha sex med ett barn? I det första fallet var ju båda med på det och ingen drabbades, i det senare fallet antagligen inte, eller så förstod inte barnet bättre, eller så ångrar det sig senare, eller ..
Gör vad fasiken du vill sålänge det inte drabbar någon annan.
jo men på 50-talet som synes på filmen tyckte man inte så.
man kan säkert sätta in flera olika saker i det där sammanhanget. men nu var det en specifik sak jag satte in. inte hudfärg, religion elelr politik.
Tragiskt är väl att du jämt ska komma med personangrepp på folk när diskussionen inte går i den riktning du vill.
Ärligt talat grabben, DU inledde personangreppen/förnedrandet med att avsluta ditt inlägg med "kära jw" i och med att du inte förstod. Att ersätta EN sak med EN annan sak, alltså utan att använda generalisering är faktiskt att vara specifik. Du var specifik och tyckte att utvecklingen på intoleransfronten som hittils gjort homosexualitet accepterat (eller mer så än för 50 år sedan); jag använde samma regel men använde den på hudfärg (som ju också är något man för 50 år sedan definitivt såg annorlunda på). Det jag försöker visa för dig är att det inte är naturligt att pedofili är det som är nästa sak att bli accepterad bara för att du och många andra tycker att homosexualitet är läskigt [som de flesta tycker att pedofili är].
Du har sen rätt i att man i ditt resonemang kan föra in ganska många olika saker. Det jag ville visa för just dig, eftersom du uppenbart har svårt att förstå det, är att utveckling vad gäller tolerans inte nödvändigtvis är negativ. Men då har jag iofs glömt hur det var med din latent rasistiska läggning.
grabben i skogen
2006-11-10, 17:20
håhå, här drar vi slutsatser och generaliserar hej vilt!
Vad är det för jävla jämförelse? Om två vuxna män eller kvinnor väljer att ha sex med varandra så är det väl inte samma sak som en en vuxen man (eller eventuellt kvinna) väljer att ha sex med ett barn? I det första fallet var ju båda med på det och ingen drabbades, i det senare fallet antagligen inte, eller så förstod inte barnet bättre, eller så ångrar det sig senare, eller ..
Gör vad fasiken du vill sålänge det inte drabbar någon annan.Började du diskutera prostitution nu? *screwy*
håhå, här drar vi slutsatser och generaliserar hej vilt!
Lite som du sammanförde homosexualitet och pedofili som två steg längs samma väg. Vägen du inte gillar - dvs toleransens.
jo men på 50-talet som synes på filmen tyckte man inte så.Jag tvivlar på att någon kommer tycka att barn tycker det är helt ok att vuxna förgriper sig på dem i framtiden, speciellt med tanke på att det väl sällan är barnens uppfattning när de blir äldre. Att en 16åring däremot inte får ha sex med en 14åring kanske är lite konstigt, med tanke på att det ändå sker.
Å andra sidan tyckte folk mycket konstigt förr, o så var de religösa.
Började du diskutera prostitution nu? *screwy*Nej? Men jag tycker visserligen att prostitution är helt ok också sålänge personen som säljer sexet inte har något emot att sälja sex.
Fick denna på IRC, är väl rätt relevant bild till alla diskussioner om homosexualitet:
http://img.4chan.org/b/src/1163175596272.jpg
Helvete vad massa tjaffs det blev då. Tjaffsa över PM istället så vi andra som garvar åt filmen kan få fortsätta göra det utan glödjedöderi.
"En liten varning till alla liftare" - då trodde jag att de skulle vara filmklippet med Van Damme :D
vilket jävla klipp asså :laugh:
"A sickness not visible like smallpox (?) but no less dangerous and contatious (?)" :laugh:
Smallpox är smittkoppor tror jag och contagious(smittsam/smittbar) är nog det ord du söker.
Smallpox är smittkoppor tror jag och contagious(smittsam/smittbar) är nog det ord du söker.
Tack så mycket, nu när du säger det så känner jag igen smallpox=smittkoppor. Det var stavningen på andra ordet jag var osäker över. Tack igen :thumbup:
Egentligen tycker jag inte man skall skratta åt filmen eftersom allt stämmer.
Haha det klart bästa var ju att den var contagious :laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.