Visa fullständig version : Tjejer får ni PM ifrån nyfikna killar?
Känns dem påträngande?
Det finns 2 bra sätt att slippa dem.
1. gå på din User CP
Gå in på Buddy / Ignore list och lägg där till personen.
2. Tag kontakt med en moderator och be honom/henne lösa problemet.
Men om det är en moderator då? :(
Kaboffastar
2006-11-09, 21:07
Jag är aldrig ett problem när jag tar kontakt med intressante tjejor. :cool:
Ni tjejer som vill visa brösten i cam kan messa mig, det är lugnt.
*innocent*
Moderatorer har alltid rätt.
Meningen är ju man skall slippa skamliga förslag ifrån användare för att istället få dem av moderatorerna.
*screwy*
Se som de är på mig! *cry*
Metal_boy_
2006-11-09, 21:19
Varför inte att ni uppmanar dom att skriva till er mods, så bannar ni personerna?
Piranha vill ha dem alla för sig själv :D
Varför inte att ni uppmanar dom att skriva till er mods, så bannar ni personerna?
Den svenska språken är svår? :D
Eller, va?
haha, finns d verkligen snubbar som skickar sånna PM? :confused:
Ryska_raketen
2006-11-09, 21:23
OM man får porr pm ifrån moderatorerna då?*mini*
Metal_boy_
2006-11-09, 21:24
Den svenska språken är svår? :D
Eller, va?
Varför inte uppmana!!!!!!! Godkänt? :D Käft nu jögga, det har varit en hård dag. Visa lite förståelse ;)
Vi vet alla vad det snackas om, snusk PM ej okej på brädan.
Jag får inga :( vorfor? :(
Ryska_raketen
2006-11-09, 21:28
för det tar vi över msn.
Krokodil
2006-11-09, 21:28
Det kommer, jag har inte hunnit till dig ännu...:devil:
Karl_alfred
2006-11-09, 21:29
OM man får porr pm ifrån moderatorerna då?*mini*
Vidarebefodra till mig.
Där va ni snabba grappar....... :)
haha be careful what you wish for. *drool*
haha, finns d verkligen snubbar som skickar sånna PM? :confused:
Ja, det finns det.
Och dom som gör det (vi vet vem vissa av er är) är INTE välkommna på detta forumet.
Mela...
Skulle ju precis börja på Anabolic ju...
Dumt skämt åsido - Userna blir väl bannade ifall vi snackar typ, sexuellt ofredande?
Edit: Postade samtidigt som Jörgen, svaret är väl självklart nu.
Du ser farlig ut på din avatar.
Ja, det finns det.
Och dom som gör det (vi vet vem vissa av er är) är INTE välkommna på detta forumet.
Ofan, trodde d mest va skämt om d i andra trådar. Trodde inte d fanns sånna idioter.. haha
Vore kul om ni skapa en banlista så man kunde se vem som va bannade o varför =)
flenders
2006-11-09, 21:37
Om dessa PM är som jag föreställer mig så är det vidrigt. Personerna borde blivit bannade direkt. Utan varning.
Vore kul om ni skapa en banlista så man kunde se vem som va bannade o varför =)Haha, ja
Ofan, trodde d mest va skämt om d i andra trådar. Trodde inte d fanns sånna idioter.. haha
Vore kul om ni skapa en banlista så man kunde se vem som va bannade o varför =)
Tyvärr finns det sådana idioter.
Vi har en sådan lista. Men den får ni inte se.
Om dessa PM är som jag föreställer mig så är det vidrigt. Personerna borde blivit bannade direkt. Utan varning.
Det blir dom också.
fick ett en gång om att ja va en attention whore...
men inga ragg-pm??
Tyvärr finns det sådana idioter.
Vi har en sådan lista. Men den får ni inte se.
Elakt :)
Du skickar ju bara. :krampus
Tjejer som vill skicka snuskiga pm kan skicka till mig, så ingen tar illa upp :)
SÅ sätt igång nu, jag har tömt inboxen å allt *whistle*
Vi kan vända på steken, ni tjejer som vill skicka PM om va som helst får gärna göra d till mig.. Chansen finns dock att jag tar dom på allvar :booty:
edit: fyyy dig psirus.. att du lyckades komma först!
Jag vågar varken skicka pm till tjejer eller gå ute när det är mörkt. Nån kan ju få för sig att man är våldtäktsman. :krampus
fanns en liknande tråd på exhale när det fanns, och det var många tjejer som hade fått ocensurerade pm. på body har dom löst det med att man inte kan skicka pm förrän man har postat 25 ggr eller kontaktat en mod så dom låser upp spärren åt dig
Jag fick ett trevligt pm från en trevlig nollpostare en gång. Han ville inte svara på en direkt fråga om sin genitala status. Jag fick inga fler pm. :confused:
Man måste skicka med stil.
Nu har jag tatt er på orden :)
shadowfire
2006-11-09, 22:18
Weird... även om jag skulle stöta på någon attraktiv donna här så skulle det inte tilltala mig o ragga över pm. Inte ens fråga om nr, msn eller dylikt. Jag har iofs bolio på msnlistan. Hmm, jag borde skämmas.
Nu har jag tatt er på orden :)
hahahhaa, ja jag såg d!
Jag fick ett trevligt pm från en trevlig nollpostare en gång. Han ville inte svara på en direkt fråga om sin genitala status. Jag fick inga fler pm. :confused:
Fråga igen, nu vet jag bättre *cupid*
för det tar vi över msn.
+1 omfglol.
Fråga igen, nu vet jag bättre *cupid*
Okej, frågorna var: Storlek? Sjukdomshistoria?
Weird... även om jag skulle stöta på någon attraktiv donna här så skulle det inte tilltala mig o ragga över pm. Inte ens fråga om nr, msn eller dylikt. Jag har iofs bolio på msnlistan. Hmm, jag borde skämmas.
Nä för det är ju lättare att ragga direkt i forumstrådar än att skicka pm eller hur?
Hur fungerar det egentligen när någon blir bannad? Är det bara att skaffa sig ett nytt användarnamn eller krävs det en ny e-mailadress + lösenord också?
Fick i våras ett antal sk. ”oanständiga” PM vid olika tillfällen i samband med att jag lagt ut bilder. Samtliga personer blev kort därpå bannade (inte pga mig dock). Alla hade också 0 posts och var relativt nya på forumet. Börjar fundera över om det kunde varit samma person som skickat samtliga PM.. Det måste vara svårt att få undan dessa typer, om det bara är användarnamnet som identifierar dem..
Hur fungerar det egentligen när någon blir bannad? Är det bara att skaffa sig ett nytt användarnamn eller krävs det en ny e-mailadress + lösenord också?
Fick i våras ett antal sk. ”oanständiga” PM vid olika tillfällen i samband med att jag lagt ut bilder. Samtliga personer blev kort därpå bannade (inte pga mig dock). Alla hade också 0 posts och var relativt nya på forumet. Börjar fundera över om det kunde varit samma person som skickat samtliga PM.. Det måste vara svårt att få undan dessa typer, om det bara är användarnamnet som identifierar dem..
tror dom bannar IP-adressen så man inte kan skapa fler användare.. dock tror jag man kan komma in som gäst och läsa det som skrivs..
shadowfire
2006-11-09, 22:28
Nä för det är ju lättare att ragga direkt i forumstrådar än att skicka pm eller hur?
Ingen aning, har inte försökt, ser detta som ett forum rörande träning. Ibland blir det dock lite offtopic och Allmänt-delen är ju ett kapitel i sig, men huvudsyftet med forumet är ju att öka kunskaperna och få inspiration från folk oavsett kön, ivf för min del.
Dumleman
2006-11-09, 22:33
Det är omöjligt att få undan dem men de ger kanske upp till slut.
shadowfire
2006-11-09, 22:34
Det är omöjligt att få undan dem men de ger kanske upp till slut.
Borde det inte kunna gå att lägga in en spärr att man måste ha skrivit X antal poster innan man får skicka PM?
Däri ligger lite av problemet.. de flesta tjejer som råkar ut för det sopar det bara under den mentala mattan alt. slutar vara aktiva.
Tråkigt tycker vi och därför uppmuntrar vi er att hojta till om det händer.
En "anmälan" är på intet sätt en automatisk ban (beroende på vad som skrivits etc självklart) men det är ett bra sätt för oss att ta upp diskussionen runt/med usern ifråga om god forumetikett alt. hans (ja, det är oftast killar) fortsatta aktivitet på forumet.
Så - hojta till, även om ni som får pm:et klarar av det eller inte tycker att det är nåt att tjafsa om så kanske ni gör så nån som tar illa upp slipper få pm från samma person. :thumbup:
YES!!!! jag har fått mitt första snusk pm på ett internetforum!!!!! *cupid*
Deceiver85
2006-11-09, 23:10
Vi trodde du fick allt ditt snusk via SMS :D
Borde det inte kunna gå att lägga in en spärr att man måste ha skrivit X antal poster innan man får skicka PM?
Booooring...
YES!!!! jag har fått mitt första snusk pm på ett internetforum!!!!! *cupid*
jag med, men hon ville inte fortsätta :(
Tigerkotten
2006-11-09, 23:16
Caixa** Tråkigt att sådant ska ske :< Jag tyckte om dina bilder minns jag, men minns inte alls hur de var nu dock :D
Mela: Du får väl inga pm först menar du väl? Det är väl så att du pmar istället själv o tar första steget hela tiden.. Dont deny it!! :D
Jag har fasikten aldrig pmat en tjej i den tanken alls, var cilia eller mini jag pmade någon gång men det var pga en teori ang Gladiatorerna1 :D O jag tror fortfarande det är någon fake som loggar på den karaktären!! :]
Men jag kan säga helt ärligt, hade det varit säg någon sthlmerska som jag anser ser bra ut o är trevlig etc. Så hade jag säkert kunna försöka me ett pm inom sin tid, men inte hade det varit oanständigt iaf.
Sedan tycker jag det är bara kul me småflirt etc i trådar. Men det betyder inte att man raggar på den personen för det.. :]
shadowfire
2006-11-09, 23:18
Booooring...
Varför? Hur ofta skickar man PM till någon direkt när man är ny på ett forum? Finns ju inte så många anledningar till o skicka pm... eller?
Tigerkotten
2006-11-09, 23:20
Varför? Hur ofta skickar man PM till någon direkt när man är ny på ett forum? Finns ju inte så många anledningar till o skicka pm... eller?
Men varför ska man vara tvungen att skriva på ett forum för att kunna pma folk? Visst så man ej ska vara grov i munnen etc i pms. Men är det bättre att de skriver massa skit istället i andra trådar enbart för att kunna pma?
Tricklev
2006-11-09, 23:22
Jag har inte fått något snusk PM än, dock så har Mela addat mig på msn och snusk-terrat där, men det är ju utanför kolo.
Snällajagvillhasnuskdetärminnäring!
pms.
Den böjningen av ordet pm har jag nog inte stött på förut:)
Deceiver85
2006-11-09, 23:26
Jag har inte fått något snusk PM än, dock så har Mela addat mig på msn och snusk-terrat där, men det är ju utanför kolo.
Snällajagvillhasnuskdetärminnäring!
vissa har tur då! :)
Det är inte helt få som skickar pm för att fråga om träning har jag hört. Att inte tillåta pm är att styra medlemmarnas kommunikation för mycket tycker jag.
Är detta verkligen ett problem ?
Eller tror trådskaparen att folk har problem med detta ?
Jag har aldrig skickat PM till nån och att ragga på kolo är som att sno godis från ett litet barn. Alltså det är bara feeeeel. Det finns ställen gjorda för att ragga. Här snackar vi enbart skit och träning.
Tricklev
2006-11-09, 23:30
Det händer, tro mig.
/Är inne på mitt tolfte offer. :)
Edit: Det är ett skämt, banna mig inte plx.
Tigerkotten
2006-11-09, 23:30
Ärsch L-Sami vill man något så får man försöka, sluta sätta begränsningar för dig själv :)
Princy / Pez samt Afanatic / OggeP började väl träffa varandra tack vare kolo? Kanske det började med ett enkelt ett PM där den ena sa att den andra var en klenis, som slutade me att man frågade efter den andras msn. O sedan det ena ledde till de andra :D Vem vet, inte gör jag det iaf :D
Händer det att tjejer och killar (Nu utgår jag från att samma sak gäller för tjejer som skickar sådant till killar även om det inte skrevs rakt ut) får snuskiga PM som gör dem illa till mods, då är det ett problem.
Eftersom moderatorerna har en lista på vissa som gjort så - Tydligen har det skett, och det är ett problem.
Begrips? (Jag saknar det uttrycket, ville bara använda det igen. :) )
Det är ett problem om så bara en person har problem med det.. men vi vet faktiskt inte hur stort detta är.. iom att så få säger till om det - det är först efter att en säger "jag har fått ett pm från NN.." som nästa kommer in och inflikar "jag med.." osv osv..
Mörkertalet är stort och de flesta tar det nog med en klackspark - men inte alla, sen innebär det i ett par fall att folk slutar vara aktiva på kollo.. vilket vi tycker är trist - därför försöker vi komma till tals med problemet ifråga på en regelbunden basis.
Att det existerar med 16k+ medlemmar på ett träningsforum med företrädesvis manliga medlemmar.. ja, det är självklart. Sen är det sällan det är aktiva medlemmar som beter sig illa.
Jag har aldrig skickat PM till nån och att ragga på kolo är som att sno godis från ett litet barn. Alltså det är bara feeeeel. Det finns ställen gjorda för att ragga. Här snackar vi enbart skit och träning.
Ska du använda slitna uttryck får du se till att använda dem rätt. Marsch tillbaka till Google unge man!
Jag får PM ifrån nyfikna killar.
De vill ha min MSN och grejor.
Det har hänt flera gånger. Jag brukar säga att jag inte vet vad MSN är.
Ärsch L-Sami vill man något så får man försöka, sluta sätta begränsningar för dig själv :)
Okej, du sa det ;) Kolo-tjejer från och med nu kommer ni få PM allt i från boxershorts köp till frierier. Begränsningar öppnades upp här :D
Ska du använda slitna uttryck får du se till att använda dem rätt. Marsch tillbaka till Google unge man!
Sami förstår inte uttryck som Mini berättar för mig. Är jag dum i huvet nu? *cry*
Sami förstår inte uttryck som Mini berättar för mig. Är jag dum i huvet nu? *cry*
Hon gillar inte att du kallar alla tjejer på kolo billiga som fan.
Att sno godis från barn är lätt, inte fel.
Att sno godis från barn är lätt, inte fel.
men jag brukar göra mina egna slutsatser av andras uttryck. Var annorlunda, var bäst.
men jag brukar göra mina egna slutsatser av andras uttryck. Var annorlunda, var bäst.
Tänk om, tänk rätt.
Jag får PM ifrån nyfikna killar.
De vill ha min MSN och grejor.
Det har hänt flera gånger. Jag brukar säga att jag inte vet vad MSN är.
haha, okunskap är det är bästa försvaret.
Nu kommer jag direkt o tänka på när jag har försökt att förklara en teknisk lösning för div tjejer när dom igentligen inte vill ha någon lösning utan bara att någon löser det åt dom.
nu ska jag leta upp bild på dig så jag vet vad alla stalkers faller för :Virro
Edit: aha det är sådana killar som faller för dig.
måste påstå att jag tolkade ditt inlägg väldigt feminimt =)
Tänk om, tänk rätt.
Tänker rätt.
Men du blir ju inte bäst. Du blir annorlunda för att ingen begriper vad du säger och alla ändå känner sig ganska nöjda med det.
Men du blir ju inte bäst. Du blir annorlunda för att ingen begriper vad du säger och alla ändå känner sig ganska nöjda med det.
Det är vad man själv känner och tycker är ju det viktigaste. Våga bryta mönstret säger jag bara.
Det är vad man själv känner och tycker är ju det viktigaste. Våga bryta mönstret säger jag bara.
Då har du missförstått meningen med kommunikation. Helt.
Löjtnant Blank
2006-11-10, 00:12
L-Sami, du är lätt bland de topp-tre jobbigaste personerna på Kolo.
L-Sami, du är lätt bland de topp-tre jobbigaste personerna på Kolo.
Ja, kanske ikväll. Förlåt :em: Ska skärpa till mig nu. Serious Sam is back in business, bitches!
Då har du missförstått meningen med kommunikation. Helt.
Nerå! Driver lite, men det är slut nu.
haha, okunskap är det är bästa försvaret.
Nu kommer jag direkt o tänka på när jag har försökt att förklara en teknisk lösning för div tjejer när dom igentligen inte vill ha någon lösning utan bara att någon löser det åt dom.
nu ska jag leta upp bild på dig så jag vet vad alla stalkers faller för :Virro
Edit: aha det är sådana killar som faller för dig.
måste påstå att jag tolkade ditt inlägg väldigt feminimt =)
:laugh:
Om man är kille då och får?
Same goes.
gnagaren
2006-11-10, 00:27
Klistra tråden så att den är lätt att hitta?
Då hade jag vatt nöjd.. ja, sålänge d e från en tjej o inte från dig kwon :D
Då hade jag vatt nöjd.. ja, sålänge d e från en tjej o inte från dig kwon :D
:D
Den satt som fisken i handsken sami! :thumbup:
Den satt som fisken i handsken sami! :thumbup:
Vad syftar du på nu?
Vad syftar du på nu?
det var ett skämt jag syftade på ditt ordspråk och reaktionerna det skapade. Tänkte skoja till det lite med ett passande felaktigt ordspråk. Jättekul!
Dom som fattade det tyckte det var roligt;)
Jag brukar skicka till inzza, åhå nu blev jag kåt..
det var ett skämt jag syftade på ditt ordspråk och reaktionerna det skapade. Tänkte skoja till det lite med ett passande felaktigt ordspråk. Jättekul!
Hehe.. mm.. ibland tänker jag inte heller vad jag skriver, kul och prova bara på och se hur det funkar :) ...
edit. kan nog ha nåt att göra med att jag var onykter ett par timmar sen :em:
Hehe.. mm.. ibland tänker jag inte heller vad jag skriver, kul och prova bara på och se hur det funkar :) ...
nu hänger jag inte med, vad syftar du på? Jag tänkte när jag skrev. (det gör jag oftast eftersom jag stavar som en kratta och i regel alltid rättar mina inlägg i word innan jag postar för att inte framstå som en total idiot, då hinner jag också med att läsa om och se till att det blir rätt)
nu hänger jag inte med, vad syftar du på? Jag tänkte när jag skrev. (det gör jag oftast eftersom jag stavar som en kratta och i regel alltid rättar mina inlägg i word innan jag postar för att inte framstå som en total idiot, då hinner jag också med att läsa om och se till att det blir rätt)
Jaha, hehe ne menade att JAG tänker inte alltid när jag skriver. Speciellt när jag är onykter :)
Jaha, hehe ne menade att JAG tänker inte alltid när jag skriver. Speciellt när jag är onykter :)
:)
Princy / Pez samt Afanatic / OggeP började väl träffa varandra tack vare kolo? Kanske det började med ett enkelt ett PM där den ena sa att den andra var en klenis, som slutade me att man frågade efter den andras msn. O sedan det ena ledde till de andra :D Vem vet, inte gör jag det iaf :D
Ja har faktiskt gått på en dejt med en jag enbart pratat med här innan....
J.Saarela
2006-11-10, 08:56
Attention....
Har jag missat nånting:confused:
Mods om en tjej börjar skickar snuskiga pm och så fort det börjar mysa till i brallan lägger av med å svara, det måsste väl också vara bann? Det är ju endå taskigare. Man får väl avsluta det man har startat :)
Mods om en tjej börjar skickar snuskiga pm och så fort det börjar mysa till i brallan lägger av med å svara, det måsste väl också vara bann? Det är ju endå taskigare. Man får väl avsluta det man har startat :)
Jag får gissa.. Angel? :)
Tigerkotten
2006-11-10, 12:45
Vad tyckte du om honom då*popcorn*, vet vem det är om jag ser bilden! Kommer inte ihåg användarnamnet bara. Men det e kul att sådant kan ske via kolo :)
Tråd låses.
Obehagliga PM = kontakta moderator.
Klart slut ten-four !
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.