Visa fullständig version : Deff med kvarg ???
MR Biceps
2006-11-09, 20:47
Tjo..skulle det funka bra med å deffa med 4 st kesella om dagen å tillsätta lite kellogs fibrer så man får lite kolhydrater.för jag har tänkt å träna också för att behålla musklerna å styrkan..kanske tillsätta nån proteindrink om dagen med ?? tackar för svar !!
MR Biceps
2006-11-09, 21:00
vad är kvarg? :em:
Kesella
flenders
2006-11-09, 21:07
vad är kvarg? :em:
Restprodukt från osttillverkning (om jag inte minns fel). Är iaf mer eller mindre fritt från fett och kolhydrater och består av mestadels kasein.
Det går bra att deffa med hjälp av kvarg men att basera ens kort på samma maträtt är inte bra. Du kommer nog få problem med att få i dig alla vitaminer och så. Hade rekommenderat att äta annat också.
MR Biceps
2006-11-09, 21:08
Restprodukt från osttillverkning (om jag inte minns fel). Är iaf mer eller mindre fritt från fett och kolhydrater och består av mestadels kasein.
Det går bra att deffa med hjälp av kvarg men att basera ens kort på samma maträtt är inte bra. Du kommer nog få problem med att få i dig alla vitaminer och så. Hade rekommenderat att äta annat också.
Jag får la köpa vitamin tabb då :)
flenders
2006-11-09, 21:11
Jag får la köpa vitamin tabb då :)
Det är skillnad på att få i sig vitaminer från en tablett och mat. Dessutom så finns det andra micronutrienter som du går miste om. Att deffa på en enda maträtt är inte smart.
Cerberus
2006-11-09, 21:13
Du kommer HATA kvarg.
Du menar alltså att du endast skulle äta 1l kesella om dagen samt lite cornflakes?
kvarg = kesella? varför säger man inte kesella då :D
Wennerberg
2006-11-09, 23:36
Kesella är ett namn som arla har tagit patent på. Kesella är arlas namn på en produkt som heter Kvarg.
Därför kvarg är kvarg!
Kesella är arlas produktnamn på kvarg.
edit: doh. efter :/
Kesella är ett namn som arla har tagit patent på. Kesella är arlas namn på en produkt som heter Kvarg.
För det första: patent?*slap*
För det andra: Snälla använd ordet kesella, om tillräckligt många använder det istället för huvudordet så får arla inte ha det som ett varumärke och det skulle vara kul:devil: . Det var det som hände med bostongurka som var ett varumärke tills konkurrenterna som var tvungna att kalla sina liknande produkter för hackad gurka eller dylikt, invände att ordet "bostongurka" i folkmun blivit synonymt för hackad gurka tillredd på ett speciellt sätt.
watertouch
2006-11-10, 00:49
Du får nog slänga till ett multivitamin/mineral tillskott samt samt rapsolja o fiskolja för att få i dig tillräckligt med essentiella fettsyror.
få i dig proteinerna genom kött, mejeri, fågel, fisk
få i dig kolhydraterna genom sallad, pasta, ris, potatis, bröd, osv,
få i dig en del fetter t.ex. omega-3 osv.
att utgå kosten från ebnbart mejeri gör att du går miste om en MASSA saker, oavsett vitamintillskott eller ej.
Om du trotts denna uppmaning tänker köra en diet med mycket lågt Kaloriintag borde du kanske delvis eller mycket basera din kost på VLC-dietpulver som är klassat för Very Low Calorie Diet.
Men den dieten är egentligen bara framställd för extemt överviktiga, eller sådana individer som "måste" gå ned enormt fort på enormt kort tid. annars är det rent slöseri på muskelmassa att ha för lite KCal i kosten.
...enligt mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.