Visa fullständig version : Alger
Läste i illustrerad vetenskap om att alger kunde använad som läkemedel..
Särskilt intressant var en typ av alger, minns ej vad den hette(?).. Som de skulle göra ett läkemedel av åt gammla kärringar med förtvinad benstruktur...
Fick en ide då att om man käkar dom här algerna borde man väl få grövre benstomme i längden.. De skulle redan finnas som naturläkemedel..
Emil_Larsson
2006-11-09, 14:57
Alger ska tydligen vara bra för tänderna har jag hört, eller iallafall mina hundar för dom får alger mot tandsten ha ha ha.
Fick en ide då att om man käkar dom här algerna borde man väl få grövre benstomme i längden.. De skulle redan finnas som naturläkemedel..
Om det nu funkar så är det nästan aldrig så enkelt att du kan få effekt om du inte redan har en brist, tränar du något som belastar skelettet och äter tillräckligt så kommer troligtvis inga lagliga tillskott att ha någon ytterligare effekt.
Alger är ju nyttigt hur som helst, vad gäller tanddelen så finns det ju för människor också, men det är väl inte vilken alg som helst för vad som helst.
Eddie Vedder
2006-11-09, 19:21
Läste i illustrerad vetenskap om att alger kunde använad som läkemedel..
Särskilt intressant var en typ av alger, minns ej vad den hette(?).. Som de skulle göra ett läkemedel av åt gammla kärringar med förtvinad benstruktur...
Huruvida de e så bra att de funkar som läkemedel låter jag vara osagt, men en anledninge till att fisk e så rikt på omega-3 e att dom äter alger samt äter upp annan fisk som ätit alger.
Jag har länge funderat själv på å börja käka alger, men var får man tag på de?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.