handdator

Visa fullständig version : Problem på jobbet...

sibbemannen
2006-11-08, 18:52
Hej
Har lite problem på jobbet, tänkte ifall ni hade några erfarenheter eller råd och tips som ni kan dela med er av. Så här är situationen...Oftast så trivs jag mycket bra på jobbet men det finns ett par personer, som nu på senare tid har börjat gå på och tracka mig lite...Detta är främst på luncherna, man kan sitta ett gäng och snacka skit och ha trevligt så kommer de 2 personerna och stämingen förändras direkt, man känner hur olust känslorna börjar krypa fram och man vet att vilken minut som helst så börjar dissarna komma på rullande band... Jag vet att dom inte menar något illa med det egentligen, men dom tänker nog inte på hur jobbet det kan vara för mig..

Frågan är om man ska dissa tillbaka eller om man bara ska sitta still och hålla käften och skratta med... Det har jag försökt med hittintills och det har inte funkat så bra...

Nån som känner igen sig?

egon
2006-11-08, 18:53
Dissa tillbaka för fan! Annars går du till chefen och snackar lite med honom.

DanielF
2006-11-08, 19:00
Mobbning på jobbet är inte acceptabelt.
Säg att du tar illa upp av deras dissningar. Blir det inte bättre, skvallra för chefen, alt. spräng deras brevlådor.

pellep
2006-11-08, 19:01
Prata med dem angående problemet? om inget gensvar kmr så kuta till chefen?

shadowfire
2006-11-08, 19:19
Din chef har högre lön än dig. Det finns en orsak till det. Go figure. :)

willis
2006-11-08, 19:23
Ta först upp det med chefen, om det inte löser sig då så bajsa på deras bilar och beställ några ton grus till deras uppfarter.