handdator

Visa fullständig version : "enkla" sätt att bulka på?

FreCKo
2006-11-07, 10:50
Så, alla här inne säger typ "ät mer, ät bättre, ät oftare" när man ska bulka, vilket då stämmer och är rätt osv ;) Men finns det några typ "lätta" grejer man kan göra förutom det här? Menar mer typ kanske börja dricka röd mjölk istället för grön, ta en macka till varje måltid... Ja, ni fattar, små saker man borde byta ut eller lägga till i sin kost som kanske glöms bort ibland?

flenders
2006-11-07, 10:58
Som du säger, det är bara att lägga till lite extra vid måltiderna. Ett annat enkelt sätt är att byta ut smöret på mackan mot jordnötssmör och dylikt.

najsivikki
2006-11-07, 11:00
frossa i nötter! lägg till en kolhydrat- och proteinrik drink mellan målen om du har svårt att få i dig tillräckligt :eating:

pragmatist
2006-11-07, 11:04
Börja ät efterrätt. Det finns alltid utrymme för glass. :D

bongoberra
2006-11-07, 11:19
frossa i nötter! lägg till en kolhydrat- och proteinrik drink mellan målen om du har svårt att få i dig tillräckligt :eating:

Precis vad jag gjorde, käkade lite extra varje måltid samt Jornötter som mellanmål, eller en protte drink ibland.

100g Jordnötter är ungefär 580kcal.

Halldin
2006-11-07, 11:34
Häll lite rapsolja på maten om du har svårt o täcka in energibehovet.

FreCKo
2006-11-07, 12:00
Som du säger, det är bara att lägga till lite extra vid måltiderna. Ett annat enkelt sätt är att byta ut smöret på mackan mot jordnötssmör och dylikt.

Hum, jordnötssmör är ju jäkligt gott... Men man mår ju nästan illa när man käkat EN macka med jordnötssmör :D Får prova dock, kanske mättar lite bättre på morgonen också.

:laugh: Började skratta så mycket att min flickvän undrade

Häll lite rapsolja på maten om du har svårt o täcka in energibehovet.

Det låter faktiskt bara äckligt... Tror jag skippar det, mest för att jag inte kan se mig hälla olja på mat *spy*

Halldin
2006-11-07, 12:05
Det låter faktiskt bara äckligt... Tror jag skippar det, mest för att jag inte kan se mig hälla olja på mat *spy*
Tja, testa innan du säger något. Rapsolja är väldigt neutralt i smaken.
Jag tycker t.o.m det smakar bättre med lite rapsolja på till en del måltider, t ex. ris och tonfisk.

Nu menar jag inte att du ska tömma halva flaskan över maten, utan du ringlar lite lätt bara. Testa. :thumbup:

FreCKo
2006-11-07, 13:04
Tja, testa innan du säger något. Rapsolja är väldigt neutralt i smaken.
Jag tycker t.o.m det smakar bättre med lite rapsolja på till en del måltider, t ex. ris och tonfisk.

Nu menar jag inte att du ska tömma halva flaskan över maten, utan du ringlar lite lätt bara. Testa. :thumbup:

Aha, fick intrycket av att man skulle använda olja som sås, DET hade varit äckligt :D Lite ringling duger nog gott, ska prova det nästa gång jag lagar käk...

Gpajpen
2006-11-07, 13:27
enkelt sätt att bulka = håll inte tillbaka när du äter :D

foxx
2006-11-07, 16:23
enkelt sätt att bulka = håll inte tillbaka när du äter :D

För många är det svårt ändå, vissa dagar kan jag käka 7mål om dagen, hur mycket mat som helst, dagen efter har jag ingen som helst aptit eller matlust whatsoever....

Hekos
2006-11-08, 15:43
För många är det svårt ändå, vissa dagar kan jag käka 7mål om dagen, hur mycket mat som helst, dagen efter har jag ingen som helst aptit eller matlust whatsoever....

Fan samma här, vettefan vad det beror på egentligen.
Är det någon som vet om typ fet yogurt blandat med 100g nötter är ett bra mellanmål?
Sitter och mumsar det nu.

Pez
2006-11-08, 16:03
Ja, först "riktig mat" sen toppar man med nåt gottis.
Får hindra mig själv från att äta efterrätt varje dag.. :em:
Men det är ju alltid säsong för nåt..!! Lussebullar nov-feb, semlor feb-mars osv.. *drool*

Strongman
2006-11-08, 16:14
Haha, är ni seriösa med att käka glass efter maten? =P

Pez
2006-11-08, 16:17
Haha, är ni seriösa med att käka glass efter maten? =P
Det går utmärkt att äta glass innan maten också.. men det tar bort lite av iden liksom.

hasse36
2006-11-08, 16:45
"En halvliter Coca Cola och ett wienerbröd så är saken klar."

Läs mer i den här fantastiska tråden:
Coca Cola = Muskler (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33287)

En tonårsgrabb kommer in och sopar banan med forumets auktoriteter. :bow:

En eloge till Yankeee som ger killen rätt. För rätt, det har han.

Yankeee
2006-11-08, 16:57
"En halvliter Coca Cola och ett wienerbröd så är saken klar."

Läs mer i den här fantastiska tråden:
Coca Cola = Muskler (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33287)

En tonårsgrabb kommer in och sopar banan med forumets auktoriteter. :bow:

En eloge till Yankeee som ger killen rätt. För rätt, det har han.

Precis. Vill man öka i vikt / volym gäller det att _äta_. Det går inte att sippra EAA och leva som skolflicka om man vill öka. Så länge man har en bra grund (vilket vi naturligtvis utgår ifrån) spelar det garanterat ingen större roll man vad drygar ut maten med, även om det innebär en cola och weinerbröd. Att den tråden är ett skämt fattar nog de flesta, att det sedan är den stora massan som gör bort sig fattar däremot inte lika många.

z_bumbi
2006-11-08, 17:30
Det finns vissa saker som man kanske inte bör basera sitt extraintag av kalorier på men en del är rädda för att äta sådant som faktiskt inte är så farligt samtidigt som de har svårt att få i sig de kalorier de behöver för att få träningen att fungera som de vill.

Att byta ut minimjölken mot mellanmjölk ger på en liter mjölk 250 kcal, det är ungefär en tredje- eller fjärdedel av det som de som har svårt att gå upp i vikt behöver få i sig extra. Bara för att dra ett exempel

Det går utmärkt att äta glass innan maten också.. men det tar bort lite av iden liksom.

Både innan och efter? En liten portion när man fixar till käket och sen en rejäl portion efter.*whistle*