Visa fullständig version : Vilket repsantal kör ni vid deff?
Jag har fått för mig att så tungt som möjligt ska vara bra, kanske 4-6, medans en annan på gymmet bestämt hävdade att 8-12 är mer lämpligt.
Vad brukar ni köra och vad har ni för erfarenheter av det? Vad är bäst?
Jag kör som vanligt, 5-10 oftast dvs.
Sist jag deffade körde jag 8-10reps typ.. Det blev så förbannat mycket slitage på leder etc när tjockistrycket släppte så jag var mer eller mindre tvungen att sänka vikten lite och istället öka på repsen.
När jag bygger så är det tungt, när jag deffar så är det tungt. 6-8 reps är tungt för mig. Fast under deffen ramlar vikterna lite nedåt pga minskad styrka.
Cerberus
2006-11-07, 14:06
Jag kör lika tungt om inte ännu tyngre under deff(mental grej :D).
Maxar i vissa övningar för att ha hög motivation, sen kör jag kanske allt från 2-12 reps beroende på hur viktkåt jag är :D.
Enda som kan råka bli sämre är att jag kanske inte orkar ha samma intensitet eller lika många reps på de vikterna jag brukar köra. Tungt som faen ska de va!
finns inget som säger att det och det antalet reps skulle behöva ändras bara för att du deffar.
Cerberus
2006-11-07, 14:28
Det är bara fördelar med att köra tungt(inte så att du blir trasig dock) under deff, behåller mer muskelmassa(kanske bygger lite hihi, drömtankar), roligare att träna osv.
eftersom en deff är längre än 5 veckor så kör jag på som vanligt;
växlar mellan styrka- och volymprogram
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.