Visa fullständig version : Alla dessa Tv-serier...
Lelle Pelle
2006-11-05, 16:32
Så hur ligger det till då, vilken serie är den bästa? Vilken är totalt jävla värdelös?
Battlestar Galactica FTW!:hbang:
Edit: Va fan, tänkte ha en röstningsmojäng här också, men var inte nog teknisk för att lista ut hur man gjorde...:em:
Lelle Pelle
2006-11-05, 16:47
Heroes!
Är det berkligen så bra som det sägs? Har laddat hem de första avsnitten, men har inte orkat börja se dem. Får väll ta en helkväll snart *popcorn*
The Wire, köp dvdboxarna nu!
Niclaaas
2006-11-05, 16:50
måste de gå nu?
oz är alltid grymt, bästa serien någonsin.
lost tycker jag är bra. för många seeega avsnitt dock.
simpsons, family guy, futurama är roliga.
Spänning: Oz, Prison Break, Lost (som sagt; för många sega avsnitt) och 24.
Komedi: Seinfeld (det blir aldrig tråkigt), My name is Earl och Våra värsta år (Al Bundy :D)
Prison break, lost, desperate housewives, my name is earl, the ultimate fighter är det jag följer nu. Oz är annars jävligt bra.
Borde nog kolla in dom nya jericho och heroes och vad dom heter, har inte orkat/hunnit ännu. Kanske till jul! :thumbup:
24, Prison Break, BSG, Heroes, My Name is Earl och ibland Lost :thumbup:
The_RobRoy
2006-11-05, 16:57
Stargate eller möjligen Firefly, men den är ju nerlagd, så den räknas väl inte?
Lost kan man kolla på nån gång ibland och ändå hänga med rätt bra. Skönt eftersom jag missar ibland.
Oz
Deadwood
Sopranos
Rome
The Shield
Sen är Prison Break och Lost bra också, men stör mig lite på att det bygger lite för mycket på billiga cliffhangers ibland.
Lelle Pelle
2006-11-05, 17:09
Finns det någon möjlighet att fixa in en poll, som jag tror att det heter, i tråden så här i efterhand? I så fall, hur går jag tillväga?
wintersnowdrift
2006-11-05, 17:12
The Wire, köp dvdboxarna nu!
+1, så sjukt välgjord!
Andra favoriter hos mig är The West Wing (Vita Huset), Deadwood och Six Feet Under.
//Kristin
blekfet2
2006-11-05, 17:14
Battlestar Galactica FTW!:hbang:
:
Är inte det en serie för barn runt 10år som lider av trång förhud?
*slap*
Finns bara en serie (mini) som är värd att nämnas och det är "Band of Brothers".
Lelle Pelle
2006-11-05, 17:17
*slap*
Det är inte mitt fel att jag blev så pass felskapt...:cryout:
redan nämnt, men Deadwood!
blekfet2
2006-11-05, 17:33
Det är inte mitt fel att jag blev så pass felskapt...:cryout:
hähä :D
*slap*
Finns bara en serie (mini) som är värd att nämnas och det är "Band of Brothers".
Om man bortser från HBO (som i och för sig spelar i sin egen liga) så är nog Battlestar Galactica en av de bästa dramaserierna som går idag.
blekfet2
2006-11-05, 17:38
Om man bortser från HBO (som i och för sig spelar i sin egen liga) så är nog Battlestar Galactica en av de bästa dramaserierna som går idag.
Och Michael Jacksson är kines.
Lelle Pelle
2006-11-05, 17:42
Och Michael Jacksson är kines.
Borde han inte vara det..?*screwy*
Håller med om Band of Brother, vet inte hur många gånger jag har sett igenom dvdboxen. Sanslöst bra är det..
las vegas är bra underhållning !
family guy/simpsons är mest skrattframkallande genom tiderna.
Pumpitup
2006-11-05, 17:46
Varför nämner ingen vänner!? *screwy*
Det är ju den absolut bästa serien någonsin, även fast du sett alla avsnitt 4-5 gånger så håller den ändå alltid världsklass! :hbang:
Har inte själv sett mer än två avsnitt, borde börja titta på det. Folk blir rädda för att det är science fiction tror jag. Det är ju inte häftigt.
MasterChief
2006-11-05, 18:05
Börjat kolla på "The Nine". Verkar lovande.
ManuelIT
2006-11-05, 18:14
Lost, Prison Break, The OC
American Dad, Family Guy, SNL
följde Greys Anatomy ett tag men orkar inte längre. Såg första avsnitten av både Heroes och Jericho men tyckte de var sjukt dryga. Prison Break börjar också bli seg... Nya säsongen av The OC verkar dock lovande. Lost är fortfarande den serien jag ser mest fram emot varje vecka
Jericho är grymt bra!
Vad handlar den om?
Löjtnant Blank
2006-11-05, 18:15
King of the Hill är genialiskt. Mike Judge ligger bakom. Vet dock inte om det har börjat sändas i Sverige, men det är ju knappast ett problem. Fixa!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ed/King_of_the_Hill_alley.jpg
Lelle Pelle
2006-11-05, 18:17
Vad handlar den om?
http://www.imdb.com/title/tt0805663/
ManuelIT
2006-11-05, 18:18
King of the hill har ju sänds på svensk tv hur länge som helst nu.. det är en gammal serie:D
Jericho: "Nuclear terrorist attacks leave America in a state of disaster. Seemingly cut off from the world outside, a small Kansas town deals with the aftermath of their changed world".
Man kan ju tro att det låter bra, men såg de två första avsnitten och det var så jävla drygt och förutsägtbart
Niclaaas
2006-11-05, 18:20
King of the Hill är genialiskt. Mike Judge ligger bakom. Vet dock inte om det har börjat sändas i Sverige, men det är ju knappast ett problem. Fixa!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ed/King_of_the_Hill_alley.jpg
jo, det visas (eller har visats i flera omgångar iaf) i sverige. riktigt tråkigt är det ;)
Sopranos
24
Prison Break
Lost
Har inte själv sett mer än två avsnitt, borde börja titta på det. Folk blir rädda för att det är science fiction tror jag. Det är ju inte häftigt.Ja, helt klart, med ett namn som Battlestar Galactica kan man väl i och för sig inte klandra folk för att de är skeptiska och tänker på Seaquest eller andra lågaspirerande serier som går på eftermiddagarna i femman och fyran. Så länge som science fiction har förknippats med billig småtöntig underhållning är det inte konstigt, men det ger ju verkligen fel vibbar i det här fallet eftersom det är mer som ett drama som råkar utspela sig på ett rymdskepp.
Lost, Prison Break, Numb3rs, Las Vegas, Simpsons, South Park, Entourage, The Unit, NCIS, Smallville och några till.
http://www.imdb.com/title/tt0805663/
Tack :)
Vad handlar den om?
USA blir bombat av kärnvapen, ingen vet vad som har hänt, och endast små orter verkar ha överlevt. Jericho är en av dom orterna.
Bra skit! :thumbup:
24 toppar listan !
Heroes är kungligt bra hittils.
Dexter är riktigt skön.
Lost och Prison break har tappat kraftigt men man följer dom bara för att man börjat se dom.
Arrested Development och The Office är två otroligt roliga komedier.
Lelle Pelle
2006-11-05, 20:36
topp 5:
1. Battlestar Galactica
2. Coupling
3. Lost
4. Prison break
5. My name is Earl
Botten 5:
1. Hem till gården
2. Six feet under
3. Joey
4. Desperata hemmafruar
5. The O.C
King Grub
2006-11-05, 20:49
Jag följer (endast nu pågående serier, säsong eller inte - inga nedlagda):
Desperate Housewives *
Prison Break *
Battlestar Galactica *
CSI
CSI New York
CSI Miami
Smallville *
Supernatural *
Grey's Anatomy
Dexter *
Bones
Numb3rs
Criminal Minds
Lost *
Legion of Superheroes
The Batman
Fantastic Four
The Simpsons
Vanished
The Unit
My Name Is Earl *
Jericho
Heroes *
Eureka! *
The 4400
24 *
Stargate: Atlantis
Stargate: SG1
Doctor Who *
Torchwood
* = must see.
Löjtnant Blank
2006-11-05, 20:53
Desperate Housewives *
Prison Break *
Battlestar Galactica *
CSI
CSI New York
CSI Miami
Smallville *
Supernatural *
Grey's Anatomy
Dexter *
Bones
Numb3rs
Criminal Minds
Lost *
Legion of Superheroes
The Batman
Fantastic Four
The Simpsons
Vanished
The Unit
My Name Is Earl *
Jericho
Heroes *
Eureka! *
The 4400
24 *
Doctor Who *
Torchwood
* = must see.
http://www.rupture-online.net/images/square_eyes.jpg
http://www.rupture-online.net/images/square_eyes.jpg
Ja, fattar inte hur man hinner med nånting annat. Det där är ju ett par timmar i veckan. Sittsår?
King Grub
2006-11-05, 21:03
Alla går faktiskt inte samtidigt. ;) Just nu är 24, Eureka, Doctor Who och 4400 mellan säsonger, båda Stargate har ett break, och nästa vecka slutar Lost och Prison Break, osv.
Är det 4 avsnitt per dag blir det 160-170 minuter per dag. Så mycket tid är det inte. Du spenderar väl 480 minuter på att arbeta heltid, t ex. Hur hinner man med något annat då?
Ni har ju missat
Gilmore Girls
Alla går faktiskt inte samtidigt. ;) Just nu är 24, Eureka, Doctor Who och 4400 mellan säsonger, båda Stargate har ett break, och nästa vecka slutar Lost och Prison Break, osv.
Är det 4 avsnitt per dag blir det 160-170 minuter per dag. Så mycket tid är det inte. Du spenderar väl 480 minuter på att arbeta heltid, t ex. Hur hinner man med något annat då?
Förstår att du inte "slösar" bort tiden nämnvärt.
Jag jobbar inte, men har ändå svårt att tillåta mig själv att sitta ned och titta på tv för mycket. Köpte fullständiga Sopranosboxen, alla 6 säsonger för nån vecka sen. Men tillåter mig bara att se ett avsnitt till frukost, och ett på kvällen.
King Grub
2006-11-05, 21:48
Njutbara saker skall portioneras ut i lagom doser så dom varar så länge som möjligt! :hbang:
Löjtnant Blank
2006-11-05, 22:28
Njutbara saker skall portioneras ut i lagom doser så dom varar så länge som möjligt! :hbang:
Det där är sant! Jag gjorde misstaget i somras att maratontitta på alla sex säsonger av The Sopranos i ett svep. Nu ångrar jag att jag inte sparade några avsnitt till i vinter. Hur som helst, jag har beställt nyutgåvan av säsong ett på dvd, så snart börjar jag om från början. Vissa avsnitt har jag sett tre gånger redan. Serien är verkligen beroendeframkallande.
High1ander
2006-11-05, 22:45
Nip/Tuck
Six Feet Under (avslutad)
Sopranos
South Park
Simpsons
Entourage
grisbil3n
2006-11-05, 23:27
Om man känner för lite retro så är X-files det bästa som någonsin gjorts.
Annars är The Shield extremt jävla vass.
Grub vad menar du lost och prison break slutar nästa vecka?
Lost, prison break, vänner, scrubs och simpsons :D
grisbil3n
2006-11-05, 23:45
Fyfan va mycket bra serier det har dykt upp, 5-6 stycken jag skulle vilja se på rak arm, sen serier man följt tidigare som det kommit nya säsonger till. Måste ordna en dator så jag kan köpa hem lite.
Det där är sant! Jag gjorde misstaget i somras att maratontitta på alla sex säsonger av The Sopranos i ett svep. Nu ångrar jag att jag inte sparade några avsnitt till i vinter. Hur som helst, jag har beställt nyutgåvan av säsong ett på dvd, så snart börjar jag om från början. Vissa avsnitt har jag sett tre gånger redan. Serien är verkligen beroendeframkallande.
Jag började SVT-titta sporadiskt 1,2 o 3e säsongen. Sen hann jag aldrig se resten, och nu ger jag fan i att titta när det sänds.
Nu ikväll ska jag snart se första avsnittet på säsong 4. Hur mycket bör jag spara? Bränner jag bort det med 2 avsnitt per dygn?
Nån som vet hur nyutgåvan av 4:e säsongen av Sopranos ser ut? När jag köpte den för ngt/några år sen så fanns det bara en tjock variant. Skulle vilja ha den i samma stil som säs 1-3.
ManuelIT
2006-11-06, 00:29
Arrested Development MÅSTE ses, tror det är nedlagt nu, men kanske den mest underskattade serien någonsin. Helst ska man just se många avsnitt i ett svep, kommer bli många skratt per timme så att säga. Det är också en serie som man kan kolla igenom flera ggr, den innehåller så många småskämt, puns och interna skämt (som man bara förstår när man följt serien ett tag) som man med stor sannolikhet missar första gången...
24 är en serie man ska blåsa på 2-3 dagar tycker jag.
Skulle vilja slå ett slag för Jeremiah, 2 säsonger och klar.
http://www.tv.com/jeremiah/show/4029/summary.html?q=jeremiah&tag=search_results;title;0
King Grub
2006-11-06, 05:43
Grub vad menar du lost och prison break slutar nästa vecka?
Jag menar att dom slutar nästa vecka. Sista avsnittet för året. Lost återkommer i februari 2007, och vad gäller Prison Break tror jag inte ens det är bestämt när nästa avsnitt kommer att sändas.
King Grub
2006-11-06, 05:44
Annars är The Shield extremt jävla vass.
Den skall givetvis med på min lista - glömde bort den eftersom det är mitt mellan säsongerna just nu.
Orka kolla. Prison break var bra, the oc har jag kollat på men det är lite väl mycket av samma, my name is earl kanske vore skoj att se på om man laddade ner det, orka följa saker o ting på tvn.
Jag menar att dom slutar nästa vecka. Sista avsnittet för året. Lost återkommer i februari 2007, och vad gäller Prison Break tror jag inte ens det är bestämt när nästa avsnitt kommer att sändas.Är hela säsong 2 över nu alltså? Dags att börja titta på den?
King Grub
2006-11-06, 06:33
Är hela säsong 2 över nu alltså?
Nej, det är ett långt avbrott mitt i säsongerna.
Ajdå :(
Jag orkar inte kolla på avsnitt för avsnitt för då glömmer man så mycket, och om det är på tvn måste man ju dessutom passa skiten och inte missa något, vilket är omöjligt ;)
Heroes är jäkligt bra.
Andra serier som jag följer:
Lost
24
Jericho
The unit
Six degrees
Scrubs
Prison break
The 4400
Eureka
Entourage
Medium
King Grub
2006-11-06, 08:43
Ajdå :(
Jag orkar inte kolla på avsnitt för avsnitt för då glömmer man så mycket, och om det är på tvn måste man ju dessutom passa skiten och inte missa något, vilket är omöjligt ;)
Orka kolla. Prison break var bra, the oc har jag kollat på men det är lite väl mycket av samma, my name is earl kanske vore skoj att se på om man laddade ner det, orka följa saker o ting på tvn.
Vad orkar du egentligen? :)
Farscape är sjukt bra. Bästa sf serien jag sett efter. Börjar min resa genom säsong 3 ikväll.
Farscape är sjukt bra. Bästa sf serien jag sett efter. Börjar min resa genom säsong 3 ikväll.
Tredje säsongen är bäst! Det händer helt sjuka grejer kan jag lova!
Följande är mina favoritserier:
Deadwood
The Wire
The Shield
Sopranos
Rome
Nip/Tuck
Entourage
Weeds
Jag menar att dom slutar nästa vecka. Sista avsnittet för året. Lost återkommer i februari 2007, och vad gäller Prison Break tror jag inte ens det är bestämt när nästa avsnitt kommer att sändas.
Var har du fått den infon? För Lost verkar det stämma, men så vitt jag kan se så matar dom på med PB hela november.
King Grub
2006-11-06, 10:16
Sorry, blandade ihop showerna. Uppehållet i Prison Break kommer efter november, så var det. Battlestar Galactica också. :(
Frågan är varför Lost kommer ha uppehåll, har dom haft "dåliga" tittarsiffror och ska klippa om serien kanske?
Varför nämner ingen vänner!? *screwy*
Det är ju den absolut bästa serien någonsin, även fast du sett alla avsnitt 4-5 gånger så håller den ändå alltid världsklass! :hbang:
Förutsägbar, gullig, direktriktad kristenhumor?? Nej tack. Det är därför ingen nämner den.
Förutsägbar, gullig, direktriktad kristenhumor?? Nej tack. Det är därför ingen nämner den.
Haha, instämmer. Tråkigare serie får man leta efter.
hammer95
2006-11-06, 13:37
Desperate Housewives *
Prison Break *
Battlestar Galactica *
CSI
CSI New York
CSI Miami
Smallville *
Supernatural *
Grey's Anatomy
Dexter *
Bones
Numb3rs
Criminal Minds
Lost *
Legion of Superheroes
The Batman
Fantastic Four
The Simpsons
Vanished
The Unit
My Name Is Earl *
Jericho
Heroes *
Eureka! *
The 4400
24 *
Doctor Who *
Torchwood
* = must see.
Smallville är ju super bra!! Jag har sett alla episoder som gått på ztv och TV 6. Vilka kanal har den "senaste" episoden av Smallville?
24
Prison break
South park
Seinfeld
American dad
King Grub
2006-11-06, 13:49
Smallville är ju super bra!! Jag har sett alla episoder som gått på ztv och TV 6. Vilka kanal har den "senaste" episoden av Smallville?
Jag ser på dom amerikanska avsnitten, väntar inte på att dom skall komma hit. Säsong 6 pågår i alla fall för fullt just nu, och den är bäst.
Nip/Tuck
South Park
Att det ska ta 3+ sidor för er att nämna de två bästa serierna någonsin är skamligt!
Följer f ö Prison Break (internet) och Lost (tv).
Sleeper Cell är en miniserie som gick på SVT som förtjänar lite cred. Gav en bra objektiv bild av terrorism kontra islam.
hammer95
2006-11-06, 16:22
Jag ser på dom amerikanska avsnitten, väntar inte på att dom skall komma hit. Säsong 6 pågår i alla fall för fullt just nu, och den är bäst.
Okej, den har jag sett på zvt. Beställer du de amerikanska avsnitten via internet? De vill jag också ha:cryout:
King Grub
2006-11-06, 16:25
Ja, jag... beställer dom. Snabba leveranser också.
hammer95
2006-11-06, 16:30
Var beställer du dessa avsnitt ifrån?:)
Supernatural börjar idag på svt. Är det ngt att se?
Mass-Tech
2006-11-06, 20:18
Supernatural börjar idag på svt. Är det ngt att se?
Jag ska se den ikväll.
Gillade Sleepercell som gick innan på samma tid.
Mass-Tech
2006-11-06, 22:51
Jag ska se den ikväll.
Gillade Sleepercell som gick innan på samma tid.
Gillade verkligen supernatural.
Ska börja följa den nu.
Var beställer du dessa avsnitt ifrån?:)
TEH SCEEEEENE!
Ja, jag... beställer dom. Snabba leveranser också.
Jasså, mina bara finns på hårddisken när jag vaknar.. Tror det är magi
Pepparkakssmurfen
2006-11-06, 23:47
Kan man se Lost nånstans på nätet,utan att behöva ladda ner först?
Varför South Park äger:
"I haven't seen a beating like that since Rodney King"
"I haven't seen a jew run like that since Poland 1938"
Sköna citat:D
The Contender
OZ
Poliser på svt, snuten dödade en arab inte skrattat så mycket på länge. dom spelar så dåligt.
King Grub
2006-11-07, 05:51
Gillade verkligen supernatural.
Ska börja följa den nu.
Första avsnittet är klart sämst, dessutom, så det blir bara bättre.
eandersson
2006-11-07, 07:12
Twin Peaks kommer att sändas på TV4s nya kanal, Tv4 Guld.
Rekommenderar denna serien starkt för de som är ute efter annorlunda betänkare (Lynch) och självklar sexighet när den är som bäst. Serien som har den enda mannen i mitt liv (jag själv är man och inte homosexuell). Mannen jag talar om är självklart Special Agent Dale Cooper (Kyle MacLachlan), mannen som kan få vem som helst! Hehe.
Supernatural är att rekommendera, har sätt allt som kommit ut på internet nu.. 6 avsnitt på säsong 1. Seriestart på svt 1 igår... börja följ...
Prison break e klockrent också likaså Vanished (går även på svt 2 tisdagar)
shut teh face
2006-11-07, 08:58
Supernatural är att rekommendera, har sätt allt som kommit ut på internet nu.. 6 avsnitt på säsong 1. Seriestart på svt 1 igår... börja följ...
Prison break e klockrent också likaså Vanished (går även på svt 2 tisdagar)
Det finns faktiskt två säsonger ute på nätet. ;) ;)
King Grub
2006-11-07, 11:17
Det är säsong 2 som det har kommit ut 6 avsnitt av.
Säsong 1 har 22 avsnitt.
Three pigs
2006-11-07, 11:38
Twin Peaks kommer att sändas på TV4s nya kanal, Tv4 Guld.
Rekommenderar denna serien starkt för de som är ute efter annorlunda betänkare (Lynch) och självklar sexighet när den är som bäst. Serien som har den enda mannen i mitt liv (jag själv är man och inte homosexuell). Mannen jag talar om är självklart Special Agent Dale Cooper (Kyle MacLachlan), mannen som kan få vem som helst! Hehe.
Är tv4 guld en gratiskanal eller måste man betala för den? ;o
Hade gärna sett Twin Peaks :D
Det är säsong 2 som det har kommit ut 6 avsnitt av.
Säsong 1 har 22 avsnitt.
Haha, felskrivet... ursäkta mig men menade faktsikt säsong 2 :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.