handdator

Visa fullständig version : Energibalans

Dng
2006-11-04, 18:35
Om man på 75kg vill ligga på energibalans hur mycket kcal ska man få i sig per dag då?

kontrollfråga: Om jag vill bulka så adderar jag 500kcal per dag och om man ska deffa substraherar jag 500 kcal per dag rajt?

Tänkte försöka få igång en diet, träna optimalt och se vad som händer under ett år.

Exhale_
2006-11-04, 18:41
Om man på 75kg vill ligga på energibalans hur mycket kcal ska man få i sig per dag då?

kontrollfråga: Om jag vill bulka så adderar jag 500kcal per dag och om man ska deffa substraherar jag 500 kcal per dag rajt?

Tänkte försöka få igång en diet, träna optimalt och se vad som händer under ett år.

Kika in på www.caloriesperhour.com eller www.uppladdningen.nu för att räkna ut ditt energibehov. Ett bra tips är att räkna ut energibehovet för en stillasittande dag på jobbet och plussa på med energi beroende på vad du har gjort för något den dagen.

Det är bra riktlinjer för bulk och deff, dock behövs det inte 500 kcal + för att bygga maximalt med muskler utan troligtvis ett mindre överskott, men 500 kcal är en bra riktlinje. Detta eftersom det är svårt att veta exakt hur mycket man stoppar i sig och därför kan det vara svårt att hamna t ex 200 kcal +.

Lycka till!