Visa fullständig version : Havrebollar recept?
Nån som har recept på goda havrebollar? Jag har recept på hemmabakade havrebollar redan..men undrar om det finns nått mer "exakt" recept på havrevbollar som man kan baka hemma..?
med andra ord...så dem smakar ennu bättre?:eating:
( dum tråd kanske hihi..men tränar inte så mycket nu..äter dock1 - 2 ätardagar me godis o sånt här)
Har dessa havrebollar och chokladbollar nåt gemensamt förutom havre?
Kan inte det andra receptet " chokladbolllarna då"
men jag tror båda har margarin,socker,kakao i sig. Chokladbollarna har man pärlsocker på och havrebollarna har man endast havre,margarin,socker,kakao,vaniljpulver,kaffe i.
King Grub
2003-02-05, 17:52
Nu börjar det vattnas. http://www.dvdtalk.com/forum/images/smilies/drool.gif
Originally posted by Bateman
Kan inte det andra receptet " chokladbolllarna då"
men jag tror båda har margarin,socker,kakao i sig. Chokladbollarna har man pärlsocker på och havrebollarna har man endast havre,margarin,socker,kakao,vaniljpulver,kaffe i.
Läs på havregryn förpackningen, står ibland ett recept på chokladbollar där...som förövrigt nog är samma sak som havrebollar...mitt tips är att ta lite mindre havregyn och kakao än vad receptet säger...
Negerbollar, chokladbollar och havrebollar. Different names, same shit.
[euphoria]
2003-02-05, 23:59
De går även under namnet "Harlortar" :hbang:
havrebollar är ngt helt annat än afrikanska te-kakor (negerbollar).
kan dock inte recpetet. Kan sätta 100 spänn på att det är ett helt diffrent recept (ursäkta anglisicmen)
AnderssoN
2003-02-06, 10:19
http://www.jerkstrands.se/sortiment/negerbollar.htm
http://www.busungar.com/gottoblandat/gott.asp#Havrebollar
(lägg gärna märke till bilden på pizzan på samma sida. Mycket inbjudande, eller hur?)
de havrebollar jag har ätit ser inte ut så. de jag käka va vita.
AnderssoN
2003-02-06, 10:34
Det där med havrebollar är personligt, det finns nästan lika många recept som det finns havrebollsätare.
Hominus_Nocturna: Finns en variant där man har hoppat över kakao, smakar också därför inte alls lika gott.
Den stora frågan är ju varför alla diskuterar choklad-, neger- och/eller havrebollar när alla vet att arraksbollar är godast !:hbang: :kickass:
1 sockerkaka, sådan där äcklig köpebotten funkar utmärkt här.
1 dl socker
1 dl arrakspunch
1 msk kakao
150-200 g margarin/smör, beror lite på hur stor sockerkakan är.
Blanda i matberedare eller finfördela med slev. (Tips riv/bryt sockerkakan i mindre bitar i båda fallen.)
Nu kan man tillsätta krossade pepparkakor, krossade småkakor, bullar eller något annat kaffebröd man vill bli av med. (Historia: Det är så man ska göra bollarna egentligen, ta rester från ett bageri för att inget ska gå till spillo.)
Forma runda bollar och rulla i strössel
Ställ in i frysen en stund så blir de mycket godare men går så klart att äta direkt.
Arraksbollar är utmärkta att servera till glass, en matsked glass och fyra bollar brukar jag tycka är lagom proportioner !
Havrebollar på ett träningsforum?
Det kanske rent ut sagt är bra att käka havrebollar när man tränar eller råkar ni bara ta upp det här? Fy fan vad jag ska käka havrebollar i sådana fall :eating:
havrebollar är utmärkt. bara röda kalorier i det:thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.