Logga in

Visa fullständig version : vikt/fett/muskelmassa?!

sugarcube
2006-11-04, 11:12
Hej! Har kört ganska hårt i 6mån+ nu, o har gått ner 3 jeansstorlekar...ser ut som om jag skulle tappat 10kg. Eftersom jag inte följer vikten i kg, så har jag inte vägt mig kontinuerligt, men häromdagen ställde jag mig på vågen, o till min förvåning stod den på samma som innan jag började detta schema för 6mån sedan: 3dgr/v helkropp + cardio 2-6dgr/v (spinning/powerwalking). Kosten var superstrikt de 3 första mån. 2-4 proteinshakes/dag (whey/kasein).

Har jag då lyckats omvandla fettet till muskelmassa, då vikten inte förändrats, spegeln talar emot vågen däremot?! *flex*

Fredrik_
2006-11-04, 15:03
Bränt fett och byggt muskler snarare än omvandlat. Men vad menar du med att spegeln talar emot? Syns inte tre storlekar på spegelbilden?

Grattis i vilket fall - strongt jobbat :)

sugarcube
2006-11-04, 15:44
Bränt fett och byggt muskler snarare än omvandlat. Men vad menar du med att spegeln talar emot? Syns inte tre storlekar på spegelbilden?

Grattis i vilket fall - strongt jobbat :)

Tanx. Ok, det va la det jag menade med "omvandlat", kanske uttryckte jag mig lite slarvigt där ;)

...liksom jag med spegeln menade, att där går det se att man gått ner 3 storlekar, trots att vågen står på samma kg! Fick en smärre chock, då jag (liksom min omgivning) trodde jag gått ner en 10kg i vikt!

general
2006-11-05, 20:55
Det är det jag är ute efter, bränna fett och bygga lite muskler under samma period.

Gpajpen
2006-11-05, 20:57
grattis!

sugarcube
2006-11-05, 21:51
Det är det jag är ute efter, bränna fett och bygga lite muskler under samma period.

...o tydligen är det fullt möjligt! Tror att det gäller att hitta en för individen bra balans mellan styrka, cardio o en strikt kost! Har själv alternerat mkt med hur mkt kondition jag lagt in per vecka, allt efter tid, ork o motivation. Det jag upplevt har varit effektivast för förbränningen, är korta HIIT pass (körde bara under en kort period, då de var mkt påfrestande, även mentalt) o spinning. Tror också att 3 helkropps pass/v i med en högre intensitet (högre puls rakt igenom) är guld för ngn som vill "bränna o bygga" samtidigt *flex*. Planerar själv att gå över till ngn typ av split efter årsskiftet.

Tror mkt ligger i hålla en högre puls genom passen, och kosten naturligtvis (rätt typ/mängd av näring vid rätt tidpunkt)...för att lyckas!

general
2006-11-05, 21:56
Jag gick ner nästan 15 kilo på att äta mindre och ta snabba promenader på drygt en timme varje dag.

Hermanssson
2006-11-05, 22:58
Du var antagligen ganska överviktig från början eller? Grymt roligt att se folk som lyckas, bra jobbat!