handdator

Visa fullständig version : Ena kanalen sönder på receivern - vad göra?

bengdoktor
2006-11-03, 15:31
Jag misstänker att en av kanalerna för fronthögtalarna är paj. Jag kör inte hemmabio så jag har bara två högtalare, och dessa är kopplade till fronthögtalarutgångarna. Jag har testat att byta högtalare och båda högtalara fungerar, men bara på den vänstra kanalen.

Garantin har gått ut och jag har tummen centralt placerad mitt i handen.

Vad kan vara fel och går det att åtgärda själv?:confused:

Det är en Sony, 5-6 år gammal om inte mer.

Hjälp uppskattas!

bengdoktor
2006-11-03, 19:08
GOD DAMNIT! Ska det vara så svårt? Jag har ingen aning men någon borde väl kunna nåt om förstärkare :/

malakai
2006-11-03, 19:21
låter som en säkring har gått.. går o fixa ganska billigt

bengdoktor
2006-11-04, 08:34
låter som en säkring har gått.. går o fixa ganska billigt

Shysst. Vet du vad det är för säkring?

bengdoktor
2006-11-10, 14:37
Bump! Hur byter man en säkring i receivern?

Slipper jag skapa en ny tråd...

Versus
2006-11-10, 14:46
Bump! Hur byter man en säkring i receivern?

Slipper jag skapa en ny tråd...

Kolla på baksidan efter en liten plastbehållare med glasäkringar i.

bengdoktor
2006-11-17, 07:58
Kolla på baksidan efter en liten plastbehållare med glasäkringar i.

Finns inget sånt på utsidan.. så jag öppnar upp den och köper en viss typ av säkring? Vilken? Jag är inte speciellt bra på sånt här *whistle*

AlexGBG
2006-11-17, 10:58
Finns inget sånt på utsidan.. så jag öppnar upp den och köper en viss typ av säkring? Vilken? Jag är inte speciellt bra på sånt här *whistle*

i min förstärkare (harman/kardon) så sitter säkringarna innuti, skruva upp din med, efter att ha dragit ur sladden, och leta säkringar.

dom ser ut som små glasrör med en metalltråd innuti, längst ut åt kortsidorna på röret är materialet metall.

kolla om nån sån är trasig, är så fallet så ta med den till lämplig försäljare av säkringar och köp en likadan.