Visa fullständig version : muskelbyggande kost för pinne med mage
Jag är 21 år(om en vecka), har tränat i 2.5 år till och från, men nu får det börja hända nått!:whipped: Jag vägde mig i morse, 76 Kg på en längd av 185 cm. Mätte magen också, 88 cm nu på morgonen. Mätte i går också kväll då var den 91!:MrT: Min kosthållning har inte alls varit bra sedan jag började träna. Nu har jag börjat äta nyttigare sedan ett par dar sedan. så här äter jag ungefär:
Frukost 07.45 K-Special/havregryn och mjölk
Mellanmål ca 09.50 2-3 bananer och vatten
Lunch ca 12.30-13.00 tonfisk i tomatsås med pasta
Mellanmål 15.30 2-3 grovbrödsmackor med skinka + 2 dl lätt yoggi.
Middag ca 18.00-18.30, varierar i går, fläskkaré med potatis
Kvällsmål ca 20.30-21.00 proteindrink i lättmjölk
Synpunkter??
Jag har börjat träna tre dar i veckan
Måndag: bröst/triceps
Onsdag: biceps/rygg
Fredag: axlar/ben
mina övriga morgonmått:
bröst: 99 cm
överarmar: 34 cm:cryout:
underarmar: 26-26.5 cm
lår: 57 cm, där det är som tjockast
vader: vänster 34, hö 35 cm ajajaj
Hur ska jag lägga upp min kost?, kan jag äta extra kalorier som tex jordnötssmör, lr lägger det sig på magen? Behöver jag gå promenader för att minska magmåttet??
Tack på förhand!
King Grub
2003-02-05, 10:31
Du äter i stort sett inget protein innan klockan 12:30!
Frukost: För lite protein! Proteindrink, ägg eller liknande. Koka gröt på havregrynen eller ersätt K-Special med Branflakes för att få långsammare kolhydrater.
Mellanmål: Ersätt bananerna med någon frukt som har långsammare kolhydrater. Protein!
Lunch: Helt okej.
Mellanmål: Helt okej. Se till att det är bröd med hela korn.
Resten ser bra ut. Glöm inte att trycka i dig lite grönsaker emellanåt.
Lite extra bra fett i måttliga mängder skadar inte - du verkar inte ha speciellt mycket av den varan. Bara det inte blir för mycket så du äter mer totalt än du gör av med, för då minskar inte midjemåttet. :)
Peder>
ok, jag ska försöka hjälpa dig en bit pa vägen. Har följande kommentarer angaende din kost;
Frukost 07.45 K-Special/havregryn och mjölk
Här behöver du mer protein da kroppen befinner sig i ett katabolt läge efter en lang natt utan mat. Proteinpulver är det bästa. Har du inte rad/lust att lägga ut pengar pa det rekommenderar jag ägg i form av omelett eller kokta.
4äggvitor och 1 helt ägg. Till det kan du äta havregrynsgröt eller fullkornsbröd m magert palägg. Kanske även ett glas juice.
Mellanmål ca 09.50 2-3 bananer och vatten
Ett bättre alternativ med mer protein kan vara fullkornsbröd m kalkon eller tonfiskpalägg. Keso och kesella är ocksa mycket bra. Ät en frukt som har lägre Gi ex äpple, päron, plommon...
Lunch ca 12.30-13.00 tonfisk i tomatsås med pasta
Mellanmål 15.30 2-3 grovbrödsmackor med skinka + 2 dl lätt yoggi.
Middag ca 18.00-18.30, varierar i går, fläskkaré med potatis
Kvällsmål ca 20.30-21.00 proteindrink i lättmjölk
De 4 sista malen ser ok ut. När tränar du?!!?
Tänk även pa att fa i dig tillräckligt med fett (nyttigt). Fet fisk och oljor är bra (druvkärnolja, olivolja, linfröolja, fiskolja...)
Kör hart!!
Tack! King Grub och Mallan för tipsen, uppskattas verkligen :thumbup:
Jo, jag vet att jag måste ändra på morgon-förmiddags kosten. Jag måste kliva upp tidigare så att jag hinner koka ägg göra havregrynsgröt, sen byta ut bananerna mot nått bättre.
Mallan, jag tränar på kvällara oftast ca kl 19.00, och då äter jag innan och tar en proteindrink med maltodex dirkekt efter.
Originally posted by Peder
Jo, jag vet att jag måste ändra på morgon-förmiddags kosten. Jag måste kliva upp tidigare så att jag hinner koka ägg göra havregrynsgröt, sen byta ut bananerna mot nått bättre.
Blir det för många "måsten" och du råkar vara morgontrött någon dag så koka ägg kvällen före istället och mixa havregrynen med mjölk och svep. Det blir iofs lite snabbare havregryn när man inte kokar dem, men det kan man nog avhjälpa genom att tillsätta lite psyllumfrön.
Lycka till! Det kommer säkert gå jättebra! :kickass:
Tack Lellan !:thumbup:
Jag tror att jag ska börja koka ägg innan jag går och lägger mig, så käkar jag dem kalla på morgonen med havregrynsgröt, det verkar smidigt.
jag har hört att äta för mycket ägg inte är så bra för ägg innehåller något dåligt ( kommer inte ihåg vad) så jag får bara äta ägg var tredje dag nu :insane:
jaså, de lät ju inte bra, men jag har inte råd att dricka proteindrinkar varje morron. så ägg får de bli!
King Grub
2003-02-05, 14:37
Menar du kolesterol? Kolesterolets faror är kraftigt överdrivna, särskilt om man är frisk i övrigt och dessutom tränar. Det är om man redan har problem med blodfetterna som man kan behöva tänka på att ransonera äggintaget.
Om man nu ändå vill äta ägg så kan man äta fler vitor än gulor eftersom det är i fettet kolesterolet finns, tex kan man ju äta ett helt ägg och 4 vitor eller nåt! :)
Jag äter i snitt en äggula om dagen, tror inte det är farligt.
[euphoria]
2003-02-05, 18:08
Köp dig en burk tex exel eller SN whey80 så får du ett billigt protein som du kan svepa i dig på morgonen och efter träningen :thumbup: Lycka till!
ja, klart prottepulver e enklast, har en del kvar av mitt strenght milk and whey :eating: :bpump:
Tack allihop!:thumbup:
jaha, nu e jag ledsen. Har inte gått upp nått än, snarare gått ner, vägde mig nu i morse: 75.8 kg, så här har det gått tidigare i veckan...
morgonen 5/2 -03 76kg
morgonen 6/2 -03 76.6kg
morgonen 7/2 -03 76.2kg
morgonen 8/2 -03 75.8kg :confused:
Vad ska jag göra?, antar att jag måste äta mer. Men går man verligen upp om man dricker protein drinkar i stället för mellanmålen? Ska jag äta mer kolhydrater för att gå upp lr?
King Grub
2003-02-08, 11:39
Det är väl, som du säger, bara att äta lite mer. Ganska angenämt problem, faktiskt. Proteindrinkar i all ära, men vanlig mat är ändå trots allt bättre, förutom direkt efter träningspasset. Lägg till några 100 kcal per dag i form av långsamma kolhydrater.
Tack King Grub! ska slänga på mer pasta då.:eating:
Hej allihop! här kommer en liten resultatrapport.. 6 dagar har gått sedan jag började att äta 6 ggr om dagen.
har slarvat lite i helgen, men nu e jag i gång med rutinerna, har använt mig av era tips, och det har gett resultat:thumbup:
Morgonvikt, onsdag 5/2 76 kg
Morgonvikt, tisdag 11/2 77.4kg:kickass:
De e sånt här som får en att kämpa på :eating: :bpump:
Tack ska ni ha kolozzeumanvändare, det är tackvare er som jag har kunna fått del av den kunskapen som ger resultat.
Jag fyller 21 år idag också, så jag ska fira med en bit tårta, har inte käkat några sötsaker på 1,5 veckor å jag får inge sug heller, så då kan jag nog unna mig nått vid speciella tillfällen.:em:
King Grub
2003-02-11, 13:37
Härligt! Rejält med tårta nu, och gratulerar på födelsedagen!
Tack King Grub! Japp här ska ätas :eating:
feldtarn
2003-02-11, 14:45
Fläk i dig:hbang:
O grattis på stora dagen:thumbup:
japp:eating: tack feldtarn!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.