Visa fullständig version : Imagedumpning av skyddad DVD?
Tjenare. Det är så att jag skulle vilja ha mina DVD-filmer på datorn för smidigare uppspelning. Självklart äger jag själv alla filmer som jag vill lägga in på datorn. Men när jag försöker göra imagefiler i alcohol 120% (köpt programvara) så säger den att det inte funkar att dumpa skyddade DVD-skivor. Någon som vet om det funkar i en nyare version av alcohol eller om det finns något annat program som klarar av detta?
Fettecke
2006-11-02, 19:30
smidigare uppspelning?
tar det ens 30s att putta i en ny dvd i spelaren?
tyvär har jag inte något svar på det hela, förutom att rippa skivan kanske, är det jag känner till bara.
smidigare uppspelning?
tar det ens 30s att putta i en ny dvd i spelaren?
tyvär har jag inte något svar på det hela, förutom att rippa skivan kanske, är det jag känner till bara.
Du menar lägga över mapparna TS_VIDEO och TS_AUDIO och sen rippa med nåt program? Har för mig att jag gjort så förut, ska kolla bärbara datorn om jag har nåt program där.
Edit: Nehe det gick inte att lägga över filerna. :/
Vill minnas att jag använde ett program som gick i bakgrunden som fixade skyddet.. Raven kanske det hette.. Ikonen var en räv iallafall
Handcuff
2006-11-02, 20:03
En räv? Raven = Korp iaf :)
En räv? Raven = Korp iaf :)
Det kanske är brat-räven som uttalas raven?
Edit: kom på att brats inte kan göra program :D
the_PL_man
2006-11-02, 21:11
DVDShrink & sedan använda ImageGrabber ?
/the_PL_man
AnyDVD
Tackar, den funkar finfint... i 21 dagar... DOH!! Får försöka kopiera så många filmer som möjligt på den tiden så får jag väl köpa eller "köpa" det sen när det har gått 21 dagar. Jag hittade det där programmet på bärbara som gjorde om VIDEO_TS till image-fil så det här var allt för mig den här gången, tack och bock.
Gå in på dvdhelp.com, finns allt du behöver och det är gratis. Det mesta i allafall. Det är förresten en svensk som driver siten.
En del dvdrommar har väl firmware som inte går med på att spela random region, då kan man byta till en knäckt firmware men det räknas säkert som olagligt, och eventuellt finns det ingen att få tag på heller.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.