Visa fullständig version : Ner i vikt upp i fett?
Gah!
Tryckte på enter, text kommer. 2 minutersspärren är lite jobbig
Visste vart jag skulle lägga frågan.
Nåja, i alla fall.
Jag råkade för 4 veckor sen ut för en brusten blindtarm som resulterade i 9 dygn på sjukhus med massa intranevös antibiotika, och väldigt svårt för att äta ordentligt.
Vikten har droppat till 69 kilo från ca 73-74 kilo innan operation.
Jag var väldigt mycket sängliggande pga av smärtorna i magen och feber. Nu har jag så gott som läkt ihop (såret varar sig inte mer och jag kan få utan förband)
Men, trots att vikten sjunkit med kanske 4-5 kilo så ser jag ut att ha betydligt mer fett runt magen än innan operationen. Magen är inte jättesnygg heller där läkarna har skurit i mig, den putar ganska mycket.
Läkaren sa att det är alltid extra jobbigt med en operation om man har lite extra muskler, mer muskler att skära sönder för att komma igenom och jobbigare läkprocess.
Har inte börjat träna än och vet inte riktigt när jag vågar dra igång med det igen, vill ju inte råka ut för ett bråck.
Frågan är egentligen:
Är det möjligt att gå ner i vikt med samtidigt samla på sig mer fett runt magen? Antar att det mest är muskelmassa som gått förlorad pga det stora energiunderskottet dom första 2 veckorna, vikten har legat på 69 sen jag kom hem från sjukhuset.
asso du kan ju inte distribuera om ditt fett nämnvärt hur som helst.
ska du gå ner i vikt bestämms en väldigt stor del av generna hur fett tas.
ända sättet du kan gå ner i vikt och gå upp i fettvikt (lägga på dig fett på magen) samtidigt är ju att bli av med muskelmassa, då gör du tvärtom vad du skulle göra när du vill få mer muskelmassa.
Hermanssson
2006-11-02, 15:50
Det kan ju vara så att du tappat mest muskelmassa - av det du tappat. Därav ser effekten ut att du är fetare. Att du liksom blir slapp p.g.a. det. Kanske.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.