handdator

Visa fullständig version : Släng, skänk, sälj eller spara?

Nina L
2006-11-02, 08:02
Jag vet att vi är många som har har svårt att skiljas från våra ägodelar. (Själv älskar jag att göra mig av med saker, men jag tycker samtidigt att det är otroligt svårt.) Därför tänkte jag att en tråd på temat skulle kunna vara bra.

Här kan alla fråga vad de skall göra med den där prylen, det där klädesplaget osv och få svar av andra på forumet.

Allra bäst blir det om man har en bild på det man frågar om.

Jag börjar.

Släng, skänk, sälj eller spara? :confused: :em:

http://img237.imageshack.us/img237/4095/picture519mu0.jpg

LarsK
2006-11-02, 08:05
Kasta inte den, du klär i den tycker jag.

Nitrometan
2006-11-02, 08:07
Passar dig. Spara.

skaparn
2006-11-02, 08:08
Eftersom du ens tänkte tanken att slänga den så tycker du uppenbarligen själv inte att den är en hit. Skänk!

Nina L
2006-11-02, 08:13
Krejen är den att det är ont om plats i garderoben, och jag tog just ner en låda från vinden där jag har sparat gamla ytterplagg för vintern. Den här kappan har hängt med ett tag, och den väntar liksom på att bli modern igen. (Jag tror den är rätt okej nu, faktiskt.) Fast nu började jag tänka att jag kanske är sjuk i huvudet. Den kanske inte var så snygg ändå. Jag gillade den så mycker att jag inte ville göra mig av med den, men jag kanske borde göra det ändå...

Spara: II
Skänk: I

mini
2006-11-02, 08:16
Det man inte använt på ett år ska man göra sig av med.

Eldhroka
2006-11-02, 08:56
Nina - Sälj. Den ser ju helt ok ut.

Själv rensade jag ut garderoben för ett par månader sedan... men orkade
inte göra nått med kläderna så nu ligger de bara i förrådet å ruttnar.

MacLeod
2006-11-02, 09:02
Den har ju dragkedja trots att den försöker vara en paletå, den kommer aldrig att bli modern. Och att du lagt ned tid på att fota 3st foton, och sen lägga upp dom här bevisar hur snabbt du borde göra dig av med den.

Überbiffen
2006-11-02, 09:06
Skänk hellre än släng. ffs

Cilia
2006-11-02, 09:13
skänk.

jag kan inte heller kasta
har 2 påsar som står med gamla kläder som jag inte vill kasta för det är slöseri men som jag inte kommer iväg med att lämna in. Tar bara massa plats. Men slänga gör ont i själen om det fortfarande är funktionellt.

Wennerberg
2006-11-02, 09:37
spika

Pumpitup
2006-11-02, 10:09
Varför ska man vänta på att kläder blir moderna igen!?

Använd dina kläder så länge och ofta som du själv vill.
Blir du less så är det bara att kasta om du känner för det.

Varför ska alla gå klädda likadant!?

För att Ebba von Sydow säger att man ska vara klädd si o så.
Bullshiiit.

Måste man lyssna på modet!?

Verkligen inte! Men det finns många därute som följer modet slaviskt, tragiskt.

MacLeod
2006-11-02, 10:13
Jag brukar sälja mina kläder till en second hand (Judiths). Det som blir över skänker jag bort till apelsinplockare i Afrika.

L-Sami
2006-11-02, 10:13
Gör en spontan handling tänk inte efter vad som bäst. Gör det du känner för själv.

Fed up
2006-11-02, 11:13
jag tycker jackan var snygg öppen, på den andra bilderna rätt sådär. Jag är som du, älskar att slänga och sortera, men får ändå ångst. Numer slänger jag bara saker som är HELT trasiga eller på tok för små eller nåt sånt. resten lägger jag på vinden. Jag har nämligen sorterat ut så mycket kläder under årens lopp som jag sedan ångrat bittert och kommit på att jag kunde gjort nån ändring på eller använt på ett annat sätt. men jag är iof. ganska pysslig sådär och gillar att sy och ändra lite här och var.
En bra grej jag och mina kompisar brukar göra är att vi lånar ut saker på långlån, alltså typ föralltid tills man kräver tillbaka det. Så jag har tex en kompis som har ungefär likadan kropp som jag men mindre åt alla håll så hon får ärva massor av mig. Nu ångrar jag en del som jag kan komma i igen när jag gått ner i vikt och då kan jag få tillbaka det om jag vill.
Sen finns det iof. plagg som man aldrig har gillat ens när de var nya, för dem är hoppet kanske lågt att man ska ångra sig. Jag brukar iallafall låta dem ligga ett tag så man kan klura på det. Jag har tex två kappor, den ena ganska fin med fuskspälskrage men på tok för stor trots small och den andra så jävla trist, har aldrig gillat dem utan köpt dem för att min mamma betalat och sagt att jag måste välja en jacka som är lång och varm till vintern... Kanske kan försöka fota mig i dem senare så får ni avgöra.

Arnesson
2006-11-02, 11:35
Jag vet att vi är många som har har svårt att skiljas från våra ägodelar. (Själv älskar jag att göra mig av med saker, men jag tycker samtidigt att det är otroligt svårt.) Därför tänkte jag att en tråd på temat skulle kunna vara bra.

Här kan alla fråga vad de skall göra med den där prylen, det där klädesplaget osv och få svar av andra på forumet.

Allra bäst blir det om man har en bild på det man frågar om.

Jag börjar.

Släng, skänk, sälj eller spara? :confused: :em:

Jag tycker den var ganska ful och att du ska ge den till Uff eller dyl.

Angel
2006-11-02, 13:09
Sälj den på tradera.

Me_Myself
2006-11-02, 13:28
På torsdag eftermiddagar kan man lämna in kläder till stadsmissionen. Är det något dem hemlösa kan använda så får dem det annars säljs det secondhand och pengarna går till dem hemlösa.
Det ligger vid polisen Porslinsgatan i Malmö.
Det tycker jag är en god gärning, speciellt vinterkläder nu när det börjar bli kallt.

jim
2006-11-02, 13:32
Skänk, om du inte har tid och energi över att försöka sälja.

Nina L
2006-11-02, 13:36
Tack så mycket allesamman. :) Nu känner jag att jag kan skänka den med gott samvete. Den såg inte alls så bra ut på bild heller, som jag liksom hade för mig.

Jag hoppas att fler vill vara med och få hjälp sen! Iofs har jag tillräckligt många saker som jag är osäker på för att fylla den här tråden i evig tid, men tanken var ju att vi alla skulle hjälpas åt. Det kan ju vara teknikprylar också, jag vet att ni har en massa i era gömmor!

aliquis
2006-11-02, 13:50
Det man inte använt på ett år ska man göra sig av med.Ojdå, kastrering nästa.

Jag var tvungen.

Herkulez
2006-11-02, 13:59
Ojdå, kastrering nästa.

Jag var tvungen.
:laugh:

psirus
2006-11-02, 14:05
Ojdå, kastrering nästa.

Jag var tvungen.

:laugh: :laugh:

Karl_alfred
2006-11-02, 14:44
Ojdå, kastrering nästa.

Jag var tvungen.
:laugh: :laugh:

Grisen
2006-11-02, 16:41
Ojdå, kastrering nästa.

Jag var tvungen.

:D

Nina L
2006-11-02, 16:57
Sluta nu skratta åt aliquis skämt! (Ja, jag vet att det nog är det roligaste han skrivit på hela året, men ändå.) :D

Är det verkligen ingen mer som behöver hjälp? Jag vet ju att så fort jag klagar på att det är jobbigt att göra sig av med grejer så håller folk med och kommer med en massa exempel. Fram med mobilkamerorna nu, eller vad det nu är nu har.

psirus
2006-11-02, 17:15
http://www.unitedmaskandparty.com/Hats/images/felt_clown_hats.jpg

Funderar på vad jag ska köra med mina ,fredag-, lördag, söndagshatar

Har matchande slipsar till också.

jim
2006-11-03, 09:09
http://www.unitedmaskandparty.com/Hats/images/felt_clown_hats.jpg

Funderar på vad jag ska köra med mina ,fredag-, lördag, söndagshatar

Har matchande slipsar till också.

haha jag köper dem! hur mycket vill du ha? :laugh: