handdator

Visa fullständig version : Träna när man har ont i halsen?

stubborn kid
2006-11-01, 19:19
Tjo
Okej hela förra veckan och halva förrförra hade jag sjukt ont i halsen, öronen, var snorig m.m. Men hade ingen halsfluss utan bara ett virus som skulle försvinna efter några dagar.
Jag tränade inte på HELA veckan, utan började först i måndags igen (äntligen). I tisdags efter träningen kände jag att jag hade ont i halsen igen. Idag har det skiftat mellan öronen och halsen. Snuvan har blivit något värre också. Helst ignorerar jag ju detta och fortsätter träna.

Vad ska jag göra?
Borde jag hålla mig borta från träningen igen? VILL INTE.
Finns det någon träning man kan göra även om man har ont i halsen såhär? Hur är det med styrka, gym? Hur ansträngande får det vara?

Man har ju hört att man kan vara snuvig osv och ändå träna, men så fort man har ont i halsen ska man inte träna.

Answer, plz.

Mr. Moose
2006-11-01, 20:11
Tjo
Okej hela förra veckan och halva förrförra hade jag sjukt ont i halsen, öronen, var snorig m.m. Men hade ingen halsfluss utan bara ett virus som skulle försvinna efter några dagar.
Jag tränade inte på HELA veckan, utan började först i måndags igen (äntligen). I tisdags efter träningen kände jag att jag hade ont i halsen igen. Idag har det skiftat mellan öronen och halsen. Snuvan har blivit något värre också. Helst ignorerar jag ju detta och fortsätter träna.

Vad ska jag göra?
Borde jag hålla mig borta från träningen igen? VILL INTE.
Finns det någon träning man kan göra även om man har ont i halsen såhär? Hur är det med styrka, gym? Hur ansträngande får det vara?

Man har ju hört att man kan vara snuvig osv och ändå träna, men så fort man har ont i halsen ska man inte träna.

Answer, plz.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=77805&highlight=ont+i+halsen

Pumpitup
2006-11-01, 20:29
Lyssna på kroppen.

Hyr en dvd och kasta i dig lite cola + chips, godare än så blir det inte när man lika är sjuk ;)

stubborn kid
2006-11-01, 20:56
Keeeey.. it looks dark. Blä. Men tack ändå

flenders
2006-11-01, 21:02
Det är inte alls kul att bli förkyld men det är oftast värt det att ta det helt chill i 2-3 dagar än att kämpa med det i någon vecka. Dessutom så slipper du risken att dö vilket kan vara bra enligt vissa.

stubborn kid
2006-11-01, 21:06
Jag vet, det är bara så brutalt tråkigt. Får träningsabstinens :).
Men jag måste vara klen på något sätt, iom att jag redan vilat från träningen i en vecka. Kände mig frisk på måndagen och körde igång då, det kanske jag inte skulle gjort.

Ja kan jag undvika att dö skulle det ju vara en liten fördel faktiskt.