Visa fullständig version : ungefär hur många gram väger 1 kycklingfile?
Tjenare! Någon som vet ungefäääär hur mycket en vanlig kycklingfile brukar väga? hare bra!
BigForre
2006-10-31, 22:50
Tjenare! Någon som vet ungefäääär hur mycket en vanlig kycklingfile brukar väga? hare bra!
Hur lång är en tråd?
vwfanatiker
2006-10-31, 23:08
Jag köper svensk kyckling file tror jag påsen heter och dom brukar väga ca 230 gram frusna, men i dag var det vörsta största biten där och den låg på 330 gram... det vart rätt mycket protein till middag kan man säga..
Jag köper svensk kyckling file tror jag påsen heter och dom brukar väga ca 230 gram frusna, men i dag var det vörsta största biten där och den låg på 330 gram... det vart rätt mycket protein till middag kan man säga..
Det blir inte många filéer i en påse. :)
Jag brukar få 5-7st, alltså runt 150g. Men det varierar säkerligen från märke till märke, och från gång till gång...
vwfanatiker
2006-10-31, 23:16
Det blir inte många filéer i en påse. :)
Jag brukar få 5-7st, alltså runt 150g. Men det varierar säkerligen från märke till märke, och från gång till gång...
japp precis, brukar väll va 5st i påsen max typ...
Mvh
mendezzz
2006-11-01, 00:01
japp precis, brukar väll va 5st i påsen max typ...
Mvh
Man får tänka på att fryst kycklingfile ofta innehåll saltlake, ofta ju billigare fileerna är destå mer saltlake(ingen regel utan undantag) ibland upp till 20-30% en 230g file ligger i detta fall på ungefär 150-180g i "ren" kycklingvikt.
köper du 1kg och får 5 bitar delar du 1kg/5. får du 7 bitar delar du 1kg/7 osv. vissa väger ju mer än andra men får väl ta ett genomsnitt eller satsa på en köksvåg
Varierar ju så sinnes mycket, påsen jag öppnade idag var 4 filéer ā 900g
Men å andra sidan är näringsvärdet räknat på det som finns i påsen, alltså per 100 g "saltlakad" kycklingfilé. Inte 100g ren kycklingfilé.
Hur lång är en tråd?
Dubbelt så lång som en halv tråd, såklart.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.