handdator

Visa fullständig version : Present till bakis ensam far på Fars dag?

Lellan
2006-10-30, 23:57
Sonen och jag är bortresta när det är fars dag, sambon har fest kvällen innan och jag vill hitta på något kul för honom när han vaknar upp ensam i tomma lägenheten bakis.

Hade tänkt betala en utkörningspizza i förväg + gömma dricka + lite godis + filmhälsning från mig och sonen men nu visar det sig att han inte gillar någon pizza från pizzeriorna som kör ut.. Jag som tyckte jag kommit på en så bra idé. *grr*

Vet inte nu vad jag ska hitta på? Videohälsning och godis i all ära, men vill göra något kul.. :confused:

Nån som kan komma på någon rolig Fars Dags present?

(eller om ni har någon idé hur jag fixar grundförslaget?)

tomccc
2006-10-31, 00:15
När han ligger där i sängen på morgonen seg, bakis och alldeles ensam. Han är hungrig men kan knappt lyfta ett finger för huvudet bultar. Det plingar på dörren och där står en kille med en nybakad pizza. Hur kan du inte tro att han kommer att bli alldeles till sig av lycka? :bumbi

Kurash
2006-10-31, 00:17
Karln behöver en återställare såklart!

Mantus
2006-10-31, 00:21
Sonen och jag är bortresta när det är fars dag, sambon har fest kvällen innan och jag vill hitta på något kul för honom när han vaknar upp ensam i tomma lägenheten bakis.

Hade tänkt betala en utkörningspizza i förväg + gömma dricka + lite godis + filmhälsning från mig och sonen men nu visar det sig att han inte gillar någon pizza från pizzeriorna som kör ut.. Jag som tyckte jag kommit på en så bra idé. *grr*

Vet inte nu vad jag ska hitta på? Videohälsning och godis i all ära, men vill göra något kul.. :confused:

Nån som kan komma på någon rolig Fars Dags present?

(eller om ni har någon idé hur jag fixar grundförslaget?)

Finns det ingen kinarestaurang som kör ut, finns inget bättre än fyra små rätter när man är bakfull.

tomccc
2006-10-31, 00:24
Till pizzan kan du ordna fram (läs spela in/pay per view/låna) någon fotbollsmatch eller annan sport han gillar. Inte något måste att den är up to date om det är en bra match. Slår aldrig fel att ligga i sängen med en pizza och slökolla på sport när man är bakis. Om det råkar vara några som spelar just den dagen så kan du satsa en symbolisk summa på hans favoritlag.

Kurash
2006-10-31, 00:25
Vasaloppet eller formel 1 är perfekt på bakisdagar, det händer liksom inget på 4 timmar.

Lellan
2006-10-31, 01:26
-> Tomcc

Tja, jag frågade häromdagen om det inte finns några goda utkörningspizzor och då sa han att det inte gjorde det.. Men ibland är det kanske tanken som räknas? :) Fast det kanske framkallar *spy* om han inte gillar pizzan.. backfire..

Han älskar hockey, men jag har ingen koll.. får reka lite då!

-> Kurash

Nja, han brukar ogilla sprit dagen efter.. :D Men kan ju köpa hem någon öl för säkerhets skull (och gömma dem så de inte blir uppdruckna kvällen innan!)

Nä, Vasaloppet blir det nog inte iaf.. ska tvinga dit honom å kolla live nästa år.. Har ingen gammal inspelning heller. Men kanske hyra "I kina käkar de hundar" eller någon annan av hans favvofilmer.. eller be någon bränna så slipper han lämna tillbaks den.

-> Mantus

Väldigt bra idé! Det ska jag göra.. Han älskar kinakäk! :thumbup:

z_bumbi
2006-10-31, 08:43
Strippogram? :mallan:

Lellan
2006-10-31, 09:27
Strippogram? :mallan:

Tror han skulle tycka det var lite jobbigt om pizzabudet (eller kinabudet) lättade på klädseln faktiskt.:MrT: . brukar vara fel kön på dem dessutom?

Nä, sånt kan vänta tills jag kommer hem.. :mallan:

JJ
2006-10-31, 09:36
Köp en liten kyl med 5 liter iskall jos och ställ bredvid sängen.

Lellan
2006-10-31, 10:18
Har faktiskt funderat på det där med kyld dryck, dels har vi ett inte alltför stort kylskåp men jag kan nog gömma något i en grönsakslåda under lite morötter (där brukar han inte kika..). Men jag åker redan på fredagen och han skulle nog märka kylboxen innan han vaknar upp bakis + att jag åker tidigt på fredagen så den har nog blivit varm då..

Sitter nu och väntar på att kinarestaurangen ska öppna så jag kan höra mig för där, annars blir det pizza även om han inte gillar den pizzerian.. Äta bör man annars dör man.

Grisen
2006-10-31, 10:20
Det är väl din far som ska få presenter, inte din man?

AlexGBG
2006-10-31, 10:53
Det är väl din far som ska få presenter, inte din man?

nej, det är hennes barns far som det gäller. d.v.s. hennes man/sambo

Cilia
2006-10-31, 10:59
fast en kille som är bakis vill han inte bara ha fet mat, massa dryck och sex? Dom två första kan du ju kirra men hur gör du med sex? Det är ju där du ska lägga in din energi

tomccc
2006-10-31, 11:00
Faktum är att är man jättebakis och har gigantiska matcravings så gör det detsamma om du så beställt pizza av den allra vidrigaste sorten. Den smakar ändå gudomligt. Eller jag kan ju såklart bara tala för mig själv, men jag är då iallafall inte särskilt kräsen dagen efter! Men kinamat är ju minst lika bra, om du tar det så blir det kanske mer uppskattat även på det psykiska planet.

aitamaa
2006-10-31, 13:33
Finns det äckliga pizzor?!?!?

Karl_alfred
2006-10-31, 13:54
Ge honom ett alldeles eget konto här på kolozzeum, de vill väll alla ha:)

Grisen
2006-10-31, 14:16
Ge honom ett alldeles eget konto här på kolozzeum, de vill väll alla ha:)

Lellan kanske inte vill att han ska ha det =)