handdator

Visa fullständig version : Presenttips till 60-årig far

Tolkia
2006-10-30, 15:19
Jag har det delikata problemet att pappa fyller 60 inom en alldeles för snar framtid och jag inte har en aning om vad jag skall ge honom. Att ge honom något han önskar sig kan jag nog glömma, det lär vara elektronikskrot, radioapparater för amatörradiosändning och liknande, och det är inte riktigt mitt bord. Möjligen något med trädgårdskoppling; han odlar sommartid ett litet kryddland som han är omåttligt stolt över.

Ge mig tips!

Hades
2006-10-30, 15:28
Dricker han alkohol?

Einar
2006-10-30, 15:32
Jag har det delikata problemet att pappa fyller 60 inom en alldeles för snar framtid och jag inte har en aning om vad jag skall ge honom. Att ge honom något han önskar sig kan jag nog glömma, det lär vara elektronikskrot, radioapparater för amatörradiosändning och liknande, och det är inte riktigt mitt bord. Möjligen något med trädgårdskoppling; han odlar sommartid ett litet kryddland som han är omåttligt stolt över.

Ge mig tips!

En upplevelsepresent brukar annars vara uppskattat. Har du några syskon så kan ni väl lägga ihop? Teaterbiljetter till både honom och hans fru kanske kan vara något?

En grej som vi fixade till min far när han fyllde år var att i smyg låna över alla fotoalbum och sen fixa ett bildspel på honom från när han var liten knatte till nutid och alla speciella skeden därimellan, som student, bröllop, när han blev far, morfar etc. Sen projicerade vi ut bilderna på en vägg när vi hade 60-års festen. Det var mycket uppskattat.

daja
2006-10-30, 15:33
Ge han nån upplevelse i present. Är ni några som delar behöver det inte bli så farligt dyrt.

Yankeee
2006-10-30, 15:37
Tur i luftballong? Glidflygkurs? Fallskärmshopp? En dag med folkrace?

Ge honom lite action :)

Daniiiel
2006-10-30, 15:38

Helt klart inne på Yankees ide!

z_bumbi
2006-10-30, 16:29

Ge mig tips!

Presentkort på ELFA.

Lite roliga nya kryddor, basilika med citronsmak är god t ex.

Nina L
2006-10-30, 16:33
Att ge honom något han önskar sig kan jag nog glömma, det lär vara elektronikskrot, radioapparater för amatörradiosändning och liknande, och det är inte riktigt mitt bord.Klart du skall ge honom elektronikskrot! Du behöver inte kunna så mycket mer än att leta reda på det som önskas. Uppstår det problem så finns ju alltid personalen i butiken och spammarna i Allmänt. :)

hasse36
2006-10-30, 16:39
Möjligen något med trädgårdskoppling; han odlar sommartid ett litet kryddland som han är omåttligt stolt över.Har han möjlighet att odla inomhus?

Det finns odlingslampor som bygger på samma princip som vanliga energisparlampor vilket gör att man inte blir ruinerad när elräkningen kommer.

Officer
2006-10-30, 16:40
www.liveit.se (http://www.fordonslagret.se/GoBanner.aspx?id=100)

Snafu
2006-10-30, 17:01
En schysst aftershave. Boss?

daja
2006-10-30, 17:15
www.liveit.se (http://www.fordonslagret.se/GoBanner.aspx?id=100)
Fast iaf en del av de saker dom säljer, som tex tandemhopp, kan man få mycket billigare om man kontaktar fallskärmsklubben själv istället.
Men det är en bra sida för tips på saker man kan genomföra.

Dumleman
2006-10-30, 17:24
Huvva jag skulle då inte vilja få ett fallskärmshopp i present när jag är 60 år *spy*. Om han är intresserad av radio så lär han väl redan ha en himla massa radioprylar. Kanske en skämtsam tavla föreställandes honom och hans intressen/jobb? Finns garanterat en duktig konstnär som kan göra en sådan tavla där du bor.

Semiramis
2006-10-30, 19:46
Fina emaljskyltar till kryddlandet? Exotiska frön? Presentkort på massage?

PowPow
2006-10-30, 20:48
Ett kolokonto?
Snacka med Jarod, kanske kan fixa en fyndig avatartext också!

backflash
2006-10-30, 20:57

lätt!

Dock skadar det kanske inte att göra en påtänkt present till 2, så han får något han verkligen hade uppskattat/önskar sig också :) (och angående elektronikskröffs så kan en alltid fråga någon som kan osv osv).

Granatgiraffen
2006-10-30, 21:00
Köp en häst

Lillgrabben
2006-10-30, 21:40

Ge mig tips!

En Icom 781 torde inte vara fel om han är intresserad av ham-radio! Kortvåg is the sheit!

Häftig transceiver (http://rffun.com/catalog/hamhf/2435.html)

Dock kan den vara en smula jättedyr även idag. Det har kommit några andra Top Of the Line modeller efter 781.an, men i mina ögon är den mkt trivsam även idag!

babbett
2006-10-30, 21:46
Present till den trädgårdsintresserade:

http://www.svearedskap.se/

Kolla på Thermec hjulhacka! Kanon att rensa ogräs med.....+ lite annat smått och gott!