handdator

Visa fullständig version : Formatering - Skärm

Windstalker
2006-10-29, 16:32
Hejsan

Formaterade nyss om min dator, men efter det blev bilden mindre än själva skärmen. Har en 19" skärm, men bilden man ser ser ut att passa en 15" eller 17", och är lite förskjuten åt höger.
Trodde att detta berodde på att jag inte hade installerat drivrutinerna för skärmen, så stoppade i skivan för det, men den sköt endast fram en "förklaring" hur man gör i ett PDF-dokument. Jag testade att följa dom instruktionerna, men det fungerade inget vidare

Är det någon som vet vad jag ska göra/Vart jag kan tanka drivrutiner till skärmen (om dte är det jag borde göra.)
Skärmen är en Flatron L1950H från LG.

/Wind

Fettecke
2006-10-29, 16:34
resetta skärmen.
eller ställ om skärmen.

Windstalker
2006-10-29, 16:45
resetta skärmen.
eller ställ om skärmen.

Är troligtvis ubernoob, men..utveckla? :em:

/Wind

Fettecke
2006-10-29, 17:08
du har en knapp på skärmen där du ställer hur bred bild, vart bilden skall placeras osv. jag har en enda stor blå knapp, håller jag in den så ställs skärmen in automatiskt.

Prova att kolla va du har för knappar på din skärm och dona runt där.

Windstalker
2006-10-29, 17:29
du har en knapp på skärmen där du ställer hur bred bild, vart bilden skall placeras osv. jag har en enda stor blå knapp, håller jag in den så ställs skärmen in automatiskt.

Prova att kolla va du har för knappar på din skärm och dona runt där.

Hittade den knappen, och nu blev "bredden" perfekt. Höjden däremot är fortfarande mindre än vad den kan vara, det ser ut som när man kollar på ett "widescreen-format" där det är svart där uppe och nere

/Wind

Garnax
2006-10-29, 18:05
Öka på höjden då :)

Empe
2006-10-29, 18:07
Öka på höjden då :)
varför öka bredden när den är perfekt? Det jag skulle göra är att ställa in upplösningen på skärmen med en ratio som gynnar höjden.

tossefar
2006-10-29, 19:30
varför öka bredden när den är perfekt? Det jag skulle göra är att ställa in upplösningen på skärmen med en ratio som gynnar höjden.
Full?

Windstalker
2006-10-29, 20:31

HAr testat att gå in på inställningar och meckat, men det fungerar inte. Har även testat att knappa på knapparna, men lyckas inte heller.
Någon som kan förklara utförligt hur du tror att jag bör göra?

/Wind

Windstalker
2006-10-30, 09:32
<Pain-in-the-ass-mode> Ingen? </Pain-in-the-ass-mode>

/Wind