Visa fullständig version : Hur ofta äter du skräpmat/snabbmat
blekfet2
2006-10-29, 09:53
Hur ofta äter du skräpmat/snabbmat typ pizza,hamburgare mm?
Nu skulle det bli en poll men jag råkade klanta mig.
1 ggr/vecka i snitt kanske, finns inga riktigt bra ställen här i skit-tierp tycker jag.
kebab med ris eller mcd e standard dom ggr jag e i uppsala
inte för att låta överdriven men typ ca 3-5ggr i veckan hahaha
blekfet2
2006-10-29, 10:28
inte för att låta överdriven men typ ca 3-5ggr i veckan hahaha ;)
Själv så äter jag ute ungefär 5ggr månaden.
haahaha men jag har svårt att gå upp i vikt osv så jag äter också massa gainers o whey, men de e la väl gött o käkka pizza o så :D tar en liten summa av lönen men den smällen får man ta :D
Tralfamadore
2006-10-29, 10:47
Är kebab med bröd bra för att vara skräpmat tror ni? Käkar det ibland i tron att det skulle vara nyttigare än andra skräpmatsvarianter.
bluelight
2006-10-29, 10:50
Är kebab med bröd bra för att vara skräpmat tror ni? Käkar det ibland i tron att det skulle vara nyttigare än andra skräpmatsvarianter.
Brödet är ju ljust, kebabsallad lär ju va vettigast, kebabtallrik utan pommes. Men när man väl äter kebab kan man ju smaska på med vad man tycker är godast, dvs kebabtallrik eller kebabpizza!
själv äter jag skräpmat 1-2 ggr i veckan, ibland aldrig och ibland 3 ggr i veckan.
4-5 ggr i veckan om inte mer =)
Jacksatan
2006-10-29, 11:18
3-4ggr i veckan :em:
2 gånger i månaden kanske just nu. I vissa perioder 1 gång i veckan.
Three pigs
2006-10-29, 11:25
Ganska sällan, men det går ju i perioder.
så säg 2-6 gånger per månad :P
Brukar väldigt sällan bli skräpmat men lite godis el. dylikt slinker ner 2-3 gånger i månaden.
Kommer dock bli Pizza Hut-buffé nu på lovet då jag varit jäkligt sugen på det ett tag.
Scratch89
2006-10-29, 12:22
En gång varje helg. :)
skiljer sig väldigt. nån vecka kan d ha blivit fre+lör+sön andra veckor blir det inte en enda gång.
Karl_alfred
2006-10-29, 14:08
Runt 1-2 gånger om dagen.
3-4ggr i veckan :em:
+1. :/
Varierar, förr var det nästan alltid pizza under veckoslutet. Nu är det mest snabbmat när jag är på resande fot, kanske varannan helg.
1 ggr/vecka i snitt kanske, finns inga riktigt bra ställen här i skit-tierp tycker jag.
kebab med ris eller mcd e standard dom ggr jag e i uppsala
Hm. En 150g superstar på Bennys en sen natt är aldrig fel. Pizzorna på brorsans e fina också.
Tricklev
2006-10-29, 14:35
2gånger i veckan, +-1 typ.
1gång i veckan typ, alltså typ skrovmål/pizza ute.
Fast jag brukar ju göra hamburgare hemma ibland också, men det brukar ändå vara hyfsade måltider med grovt burgerbröd och inga jävla strips eller läsk så det räknas inte som skräpmat imo.
Hm. En 150g superstar på Bennys en sen natt är aldrig fel. Pizzorna på brorsans e fina också.
sant, finns en del, men känns som att så länge dte inte finns Mcd/max så är det inte optimalt.
dock har det blivit mången benny burgare, spec. när man bodde nära där..usch tur man bor en bit ifrån nu
Ryska_raketen
2006-10-29, 15:21
1 gång i månaden kanske.
J.Saarela
2006-10-29, 15:39
1gång i veckan minst.Sen kan det komma långa perioder utan mitt i allt.
Pizza åt jag sist för några månader sen, kebab kommer inte ens ihåg när jag åt sist, Hamburgare nån gång under sommaren. Rostbiff i Pitabröd, rostad lök och bernaisesås ett par veckor sen. Godis ibland.
Med andra ord periodvis och sällan.
Pizza åt jag sist för några månader sen, kebab kommer inte ens ihåg när jag åt sist, Hamburgare nån gång under sommaren. Rostbiff i Pitabröd, rostad lök och bernaisesås ett par veckor sen. Godis ibland.
Med andra ord periodvis och sällan.
Men du är grov också.
Men du är grov också.
:laugh:
Vad är det som är så roligt? :) ..
Brooklyn
2006-10-31, 14:46
aldrig, om inte sushi räknas till det, men det gör det väl ej...
aldrig, om inte sushi räknas till det, men det gör det väl ej...
haha nej det tror jag inte :)
jag snittar 3 ggr / månad tror jag
Edit: mmm sushi, fan vad sugen jag blev nu
Endast i nödfall, så det blir max någon gång per år.
Det varierar. Är jag bortrest kan det vara bekvämt och då blir det kanske 2 ggr på en vecka. Normalt ligger det nog på 1-2 ggr i månaden.
Eldhroka
2006-10-31, 16:25
Alldeles för ofta.:(
jag har blivit en tjockis.
*cry*
Mellan 0 och 10 ggr i månaden :D
Det ser mycket bättre ut sedan jag började med träningen. Innan ca 3 ggr/vecka senaste halvåret nästan inte alls.
En normaldag
Gröt i mängder
Fryst lasagne - räknar inte detta som skräpmat
Frukt
Oxpytt. Inte heller fett och socker.
Fryst minipizza. Inte heller tillnärmelsevis lika fett som utepizza.
Dock har jag blivit lite sugen på snabbmat igen och gjort något lyckat besök på hamburgerrestaurang :) Men mest sugen e jag på PANNKAKA
Likväl så äter jag snabbmat en gång i veckan. Thaikäket tar bara 5minuter att få :)
Endast om jag måste pga att alla andra nödvändigtvis måste äta sånt skit. Men det brukar bli mellan 5 och 10 gånger per år som max.
Räknas thaimat som skräpmat? Isåfall är det nog två gånger i veckan för min del. Men det måste väl vara något av de nyttigare allternativen till skräpmat ändå? Wokad kyckling med cashewnötter... mmmmm :)
Japp vi kattälskare gillar thaikyckling
KANSKE 1 gång i månaden.
Ozz
jag åt inte det förut alltså pizza, kebab och sådant men har börjat att varje lördag har jag en sådan onyttig dag. Alla behöver en sådan dag som ska bygga muskler för man behöver det fettet och ämnena som är i det skitet =D Det är viktigt som sagt även om ni inte tror så är det.
Kolesterol e bra för cellväggarna. Men inte smakar det bra.
jag åt inte det förut alltså pizza, kebab och sådant men har börjat att varje lördag har jag en sådan onyttig dag. Alla behöver en sådan dag som ska bygga muskler för man behöver det fettet och ämnena som är i det skitet =D Det är viktigt som sagt även om ni inte tror så är det.
Jacksatan
2006-10-31, 19:47
Men gå och lägg dig.
. Alla behöver en sådan dag som ska bygga muskler för man behöver det fettet och ämnena som är i det skitet =D Det är viktigt som sagt även om ni inte tror så är det.
Du tror inte man kan få i sig dom fetterna och "ämnena" från vanlig mat?*popcorn*
Edit; är det så! Sverker Olofsson:)
Idag vart det..
Fil och müsli, två grova mackor med ost och salami,falukorv med makaroner, muffins, choklad, mer choklad, pizza och tårta.
Försöker komma ner mig nått hekto.
Idag vart det..
Fil och müsli, två grova mackor med ost och salami,falukorv med makaroner, muffins, choklad, mer choklad, pizza och tårta.
Försöker komma ner mig nått hekto.
den där varianten känner man igen,
dagen börjar bra för att sedan spåra helt
:D
:laugh: :laugh:
Jag tror dig :Virro
Håller på att insjukna i en förkylning och jag har inbillat mig att det hjälper att äta väldigt mycket mat. Gjorde likadant igår och jag hade snuskigt bra form på morgonen, även om vikten var markant högre än vanligt.
Om inte annat har det vart gott..! :D Äter sällan skräpmat annars i vilket fall som helst, så det skadar inte för mycket.
Haha jaja helt klart! Jag har hört att på lördagarna så känner kroppen av om du äter riktig nyttig mat och stänger medvetet av allt intag av näring, så om du inte äter pizza och sånt på lördagarna så svälter du :Virro :laugh:
Undviker det så mycket jag kan. 1-2 ggr på ett halvår
2-3 ggr i veckan kanske. Går lite i perioder, blev plötsligt sugen på bk eller donken.
gnagaren
2006-11-01, 14:21
Äter skräpmat/snabbmat ca 5 ggr i månaden
Äter pizza typ 1-2 gånger i veckan. Det är gott och jag bryr mig ca noll cm ifall de inte är bra. Är duktig på äta rätt större delen av tiden. Så pizza är bra för mig, jag mår bra av att bryta tvångsmässig nyttotänkande för då utvecklar jag självdistans ;).
Pizza är bra, annars kanske jag blivit tvångsmässig kcal räknade och vägande ät person. Det hade jag bara mått dåligt av att gå tänka på vad jag äter hela tiden. Pizza är symbolen för mitt egen fri vilja över mitt överdrivna nyttighets tänkande.
shut teh face
2006-11-01, 14:52
Jag äter på burgerking/mcdonalds max en gång i månaden och pizza varannan vecka ungefär. :D
Räknas en thaigryta med Kokosmjölk,kyckling och divere grönsaker tro?;)
0 till 2 gånger i månaden för det mesta. I vissa perioder 1 gång i veckan.
Jag bor 20 meter ifrån universums bästa pizzeria. Eldprov!
Näst intill aldrig, bara i nöd.. tycker inte om pizza, hamburgare etc.
Räknas en thaigryta med Kokosmjölk,kyckling och divere grönsaker tro?;)
Det är ju inget skräp i det :Virro
blekfet2
2006-11-01, 21:07
jag åt ett skrovmål till middag pga fuckad upp köttfärs, det var gott...mycke.
Hur ofta äter du skräpmat/snabbmat typ pizza,hamburgare mm?
Nu skulle det bli en poll men jag råkade klanta mig.
alltför ofta... blir väl 4-5 ggr i veckan
just nu har det varit varje dag i två veckor
Thaikyckling idag IGEN :D
Nä jag kan inte hitta något junk i det heller. Bara en massa wokade grönsaker av bra kvalitet.
JoelGibb
2006-11-02, 00:51
skulle säga att de tillfällen då jag äter någon form av skräpmat är mycket få.
ungefär två tillfällen per år, haha:)
megadavor
2006-11-02, 02:03
2-3 ggr i veckan.
Ca 2-3 gånger i månaden. Jag har lovat mig själv att enbart äta snabbmat på helgerna och jag träffar alltid min flickvän som inte gillar snabbmat på helgerna. You do the math.
Ingen regel utan undantag dock, har jag riktig pm eller tentastress så tycker jag ibland så synd om mig själv att jag köper en pizza eller kebab på den utmärkta restaurangen, brasseri blå just mittemot mitt i veckan.
När jag känner för det, sällan alltså.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.