Visa fullständig version : Mjölk med 26kcal/100g - defftips!
Hej.
Valio har kommit med en ny mjölk med end. 26kcal/100g.
3,3g protein
3,1g kolisar
0,1g fett
http://www.valio.se/valio/IMAGES/PRODUKTER/LAKTOSFRI_MINIMJOLK_STOR.JPG
Är den god då? Den med 1,5% är ju god så..
Synd bara att den kostar en tjuga, det är lite mycket.
Var går dessa att köpa?
Aldrig sett dem innan, tror jag inte iaf?
Precis dragit i mig 1 liter nu...inte lika god som 1,5%-sorten...men helt ok! Köpt min på COOP...bankrån..19,90:-
19.90kr litern är ju galenskap! Förstår inte varför nån skulle betala så mycket. Här där jag bor får jag 2x1,5 liter lättmjölk för 15,90kr.
19.90kr litern är ju galenskap! Förstår inte varför nån skulle betala så mycket. Här där jag bor får jag 2x1,5 liter lättmjölk för 15,90kr.
Det är ju ingen vanlig mjölk, det är ju en låglaktos-variant som dom lyckats få smaka bra. Men nog är det allt dyrt.
lättmjölk / minimjölk fungerar fint.
det är laktor fri fjölk för oss som är laktosintoleranta =) Arlas är godare! kostar mindre med
mystic[-_-]
2006-10-29, 11:08
Den där är helt ok!
bra kcalorisparar tips!
Nej, inte för fem öre. Det är inte speciellt svårt att snåla på mjölken. Bättre att dricka mindre eller ingen mjölk alls tills vissa måltider.
Nej, inte för fem öre. Det är inte speciellt svårt att snåla på mjölken. Bättre att dricka mindre eller ingen mjölk alls tills vissa måltider.
oj, herregud, det tänkte jag inte alls på att den möjligheten OXÅ fanns.
Tricklev
2006-10-29, 14:54
oj, herregud, det tänkte jag inte alls på att den möjligheten OXÅ fanns.
Vi måste vara dumma i huvudet, du och jag.
"Hej jag brukar käka köttfärs men vill nu ha något mer kalorisnålt, har ni några råd?"
-Lolo mannen ät inte köt ffsbbq!
Jävligt desperat att behöva köpa en mjölk som är mer än dubbelt så dyr. *bs*
Jävligt desperat att behöva köpa en mjölk som är mer än dubbelt så dyr. *bs*
Är man desperat om man inte tål laktos? *slap*
För det är ju faktiskt en LAKTOSFRI mjölk, som man köper om man är laktosintolerant.
För det är ju faktiskt en LAKTOSFRI mjölk, som man köper om man är laktosintolerant.
+1 :thumbup:
Vi snackade om att spara kalorier. Då kan man faktiskt jobba på disciplinen istället för att hålla på och snåla runt sådär som nån annan gående hjärtinfarkt.
"Fat people are greedy"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.