Visa fullständig version : Chinsträning?
SPACEJAM
2006-10-26, 18:01
Är en usel chinnare. Klarar i nuläget bara 3 halvstrikta och 0 strikta... När jag är i nedre läget känns det som armarna låser sig
Hur ska jag öva upp detta? Jag kör en del latsdrag, det är dock inte samma rörelse tycker jag... Vilka övningar är bra? Ska jag börja pumpa böjsträck(armhävningar)?
flenders
2006-10-26, 18:03
Latsdrag tränar samma muskelgrupp, däremot så måste man använda fler muskler som stabilisator under chins. Få fram styrkan genom latsdrag för att senare klara chins - det är mitt förslag.
Du orkar hänga i stången och dra dig upp litegrann iaf? Om du testar att börja helt från botten, orkar du dra dig upp till "pannhöjd" då?
SPACEJAM
2006-10-26, 18:15
Nej inte om fingrarna är vinklade ifrån kroppen. Klarar några stycken strikta om jag har fingrarna in mot kroppen.
Nej inte om fingrarna är vinklade ifrån kroppen. Klarar några stycken strikta om jag har fingrarna in mot kroppen.
Ok, med handflatan mot kroppen är chin-ups (chins), handflatan bort från kroppen är pull-ups.
Fortsätt köra chin-ups, komplettera med latsdrag (där du håller som pull-ups) och ordentlig bicepsträning så tror jag inte det dröjer speciellt länge innan du kan köra ordentliga pull-ups.
SPACEJAM
2006-10-26, 18:35
Har faktiskt aldrig kört bicepsträning. Men ska lägga 4 veckor bicepsträning utöver helkroppspassen och se hur det går. Avlägger en rapport.
Kör chins i smithmaskinen eller böjställningen, då kan du styra belastningen med fötterna.
machine gun
2006-10-26, 21:37
På mitt gym har de en sån maskin där man kan använda sig av hjälpvikt, dvs dra av lite från kroppsvikten. Dock finns ju inte såna på alla gym, tyvärr. Negativa reps borde ju vara bra. Ta tag i stången i översta läget och sänk dig kontrollerat till bottenläget.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.