Visa fullständig version : Julmust light till Sodastreamer?
Finns det och i så fall hur smakar den? Funderar på att köpa en sodastreamer för vatten framförallt, men julmust är ett måste för mig...
shut teh face
2006-10-25, 19:54
En väldigt bra maskin att ha hursomhelst. Jag brukar kolsyra mjölk - är det fel på mig? :(
En väldigt bra maskin att ha hursomhelst. Jag brukar kolsyra mjölk - är det fel på mig? :(
Går det alltså? Trodde att man bara kunde kolsyra vatten för att sedan blanda med ngt?
Går den på el föresten?
shut teh face
2006-10-25, 20:00
Går det alltså? Trodde att man bara kunde kolsyra vatten för att sedan blanda med ngt?
Går den på el föresten?
Du kan ju kolsyra vad du vill. Vatten är populärt; billigare.
Min går på el iaf. :)
Finns det lågprisaffärer som Lidl eller Netto i närhet så blir det mycket billigare att köpa kolsyrat vatten där. Även om du får apparaten gratis.
Jag försökte kolsyra Mer. Det skulle jag inte ha gjort. :D
King Grub
2006-10-25, 20:02
Min går på el iaf. :)
Vad orättvist. :( Jag måste stå och veva min.
shut teh face
2006-10-25, 20:04
Vad orättvist. :( Jag måste stå och veva min.
King Grub gör en snygging. :)
Du är väl inte seriös? :D
Finns det lågprisaffärer som Lidl eller Netto i närhet så blir det mycket billigare att köpa kolsyrat vatten där. Även om du får apparaten gratis.
Jag försökte kolsyra Mer. Det skulle jag inte ha gjort. :D
hehe vad hände? Är det sockret som gör att det inte fungerar eller?
shut teh face
2006-10-25, 20:06
hehe vad hände? Är det sockret som gör att det inte fungerar eller?
Det klibbar ihop sig tydligen.
Men det går ändå. ;)
hehe vad hände? Är det sockret som gör att det inte fungerar eller?Det skummade så att jag blev rädd. Jag ställde den i badkaret och gick ut i köket och hyperventilerade.
JAg kollade på deras hemsida, men där fanns ingen info om julmust, undrar om det finns ngn överhuvudtaget? Har för mig att jag sett det.
Går era sodastreamers på el?
Det gör inte den jag använt. Bara kolsyra ju.. Vad fanken ska man med elen till? Eller missar jag något?
Vår Sodastream använder kolsyra och ingen el i alla fall, skulle gärna vilja se hur el behövs för att kolsyra vatten.:Virro
Vår Sodastream använder kolsyra och ingen el i alla fall, skulle gärna vilja se hur el behövs för att kolsyra vatten.:Virro
Det enda jag tänkte på är om den använder el till att "portionera" ut kolsyra? en då använder den inte el då alltså?
Det enda jag tänkte på är om den använder el till att "portionera" ut kolsyra? en då använder den inte el då alltså?
Det gör man själv på dem utan el. Man trycker på en knapp, helt enkelt, och håller inne den så länge man vill. Mekaniskt alltså.
Krokodil
2006-10-25, 23:50
Det skummade så att jag blev rädd. Jag ställde den i badkaret och gick ut i köket och hyperventilerade.
Prova att kyla din Mer innan du karboniserar. Det borde funka, Festis går bra (om den är kylskåpskall).
Någon får ta och kolsyra en flaska vodka och se om det bubblar i halsen när man shottar :D
Krokodil
2006-10-26, 00:00
Någon får ta och kolsyra en flaska vodka och se om det bubblar i halsen när man shottar :D
Vodka är svår att kolsyra.
Däremot kan man göra billig skumpa om man vill imponera på unga flickor, bara sätta in en flaska Beyaz i apparaten och vips har man Champagne! :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.