handdator

Visa fullständig version : Anders Graneheims expertis i Body

Fjod0r
2006-10-24, 12:19
Bara jag som stör mig på Anders Graneheims expertis i Body?
I senaste numret svarar Anders på några frågor. Den första frågan är Ang en bok som insändaren läst. Sammanfattningsvis handlar frågan om huruvida det är möjligt att prickskjuta inre respektive yttre delen av bröstmuskeln, i detta fall inre delen av bröstmuskeln genom att köra bänkpress med ett smalare grepp. Något insändaren inte tror man kan.

Anders svarar

”Teori och erfarenhet är bra, men inget av dem allena! Det jag själv lärt mig baserar sig mer på att ”prova och känna efter” än att ha läst mig till det”

När vart bara teori eller erfarenhet dåligt var för sig?

Han fortsätter

”Gör ett experiment: Lägg ena handen på börsmuskelns inre fäste vid bröstbenet, samtidigt som du rätar på den andra armen, spänner bröstmuskeln och långsamt för den raka armen utifrån och in, känner du vad som händer?”

Vafan menar han med det? Vad har det med frågan att göra? Det är klart bröstet kommer växa när han drar ihop muskeln. Helt O-relevant, och enligt mig ganska puckat.

Den andra frågan är från en person som vill veta hur han ska träna ”Hur man ska orka med en tyngre vikt om man bara vilar en minut?”

Anders rabblar på och en bit in i svaret kommer ”I ett par avslutande set kan du välja ut en övning där du utför maximalt många repetitioner, så att du tar ut det där sista ur muskeln. Genomblödningen som dessa ”pumpset” ger är bra för att transportera bort eventuella slaggprodukter, men även för att utveckla kapillärsystemet, vilket är gynnsamt både för näringstillförseln till muskeln och för att stärka dina muskelfästen”

Var det inte tunga vikter som var ”stärkande” för muskelfästen? Utvecklar ”pumpset” kapillärsystemet? Genom att köra ”mjölksyreset” på slutet, transporterar man bort slagprodukter då?

Alla delar har jag saxat ur sitt sammanhang då svaren och frågorna var för långa för att sitta och kopiera in.

Kul dessutom att Anders sitter på sista sidan och gör reklam för prottepulver ”-¨Ju mer naturligt desto bättre!”

Åsikter.

s_himself
2006-10-24, 12:31
Bara jag som stör mig på Anders Graneheims expertis i Body?
I senaste numret svarar Anders på några frågor. Den första frågan är Ang en bok som insändaren läst. Sammanfattningsvis handlar frågan om huruvida det är möjligt att prickskjuta inre respektive yttre delen av bröstmuskeln, i detta fall inre delen av bröstmuskeln genom att köra bänkpress med ett smalare grepp. Något insändaren inte tror man kan.

Anders svarar

”Teori och erfarenhet är bra, men inget av dem allena! Det jag själv lärt mig baserar sig mer på att ”prova och känna efter” än att ha läst mig till det”

När vart bara teori eller erfarenhet dåligt var för sig?

Han fortsätter

”Gör ett experiment: Lägg ena handen på börsmuskelns inre fäste vid bröstbenet, samtidigt som du rätar på den andra armen, spänner bröstmuskeln och långsamt för den raka armen utifrån och in, känner du vad som händer?”

Vafan menar han med det? Vad har det med frågan att göra? Det är klart bröstet kommer växa när han drar ihop muskeln. Helt O-relevant, och enligt mig ganska puckat.

Menar han inte typ att killen känner i vilket läge det innre bröstmuskelfästet spänns som mest. och därefter får han reda på vad som fungerar bäst? Om han känner på fästet och gör en pressrörelse med armen i luften. Sedan kan han flytta armen i olika vinklar så han känner när muskeln är som mest spänd?

Rätt värdelöst förklarat för mig. Men ah :D