Visa fullständig version : Angående Cola light Sukralose!
vad jag vet så ska den vara som dricka vatten bara att den har lite coffein i sig som knappt är något? ELler vad har ni för syn på det hela? Liksom att dricka coca light sukralose är som att dricka vatten fast det har lite coffein. ge era svar!
Det har även en smak av cola, samt kolsyra.
Hittade detta vid en snabb sökning;
The entire issue of long-term safety has never been established. Let's look at the facts again:
There have only been six human trials to date
The longest trial lasted three months
At LEAST 15% of Splenda is not excreted from your body in a timely manner
Considering that Splenda bears more chemical similarity to DDT than it does to sugar, are you willing to bet your health on this data? Remember that fat soluble substances, such as DDT, can remain in your fat for decades and devastate your health.
Hela texten finns att läsa här. Använd en @dodgeit.com adress när de vill ha din mail adress.
http://www.mercola.com/2000/dec/3/sucralose_dangers.htm
King Grub
2006-10-24, 04:59
Mercola står med på Quackwatch av en anledning.
Considering that Splenda bears more chemical similarity to DDT than it does to sugar, are you willing to bet your health on this data? Remember that fat soluble substances, such as DDT, can remain in your fat for decades and devastate your health.
Författaren har noll koll på kemin och lösligheten !
DDT är en aromatisk förening som är klorerad. Fullt löslig i organiska lösningsmedel.
Sukralos är sackaros som är klorerad och fortfarande löslig i vatten. Annars så hade sukralosen skvalpat runt på botten av läskflaskan:D
Ivantheman
2006-10-24, 06:39
enligt slv går sukralos 100% oförändrat rakt igenom kroppen
vad jag vet så ska den vara som dricka vatten bara att den har lite coffein i sig som knappt är något? ELler vad har ni för syn på det hela? Liksom att dricka coca light sukralose är som att dricka vatten fast det har lite coffein. ge era svar!
Som det skrivits tidigare så innehåller cola light kolsyra vilket är a big no-no för tänderna dina.
Förutom detta så lär den innehålla en massa färgämnen, surhetsreglerande medel och andra typer av ämnen som inte är till någon nytta alls för din kropp.
Rent krasst är det kasst att dricka lightläsk. Men det är fruktansvärt gott med Coca-Cola Light.. Själv dricker jag det nån gång då och då med sugrör givetvis *rolleyes*
Jag älskar coca cola light, tyvärr kanske man borde säga. De är ju knappast nyttigt för kroppen men faan så svårt de är o låta bli:em:
Dock tycler jag att de nya sötningsmedlet smakar annerlunda, åt de negativa hållet:banned Så jag köper ofta den nikotin fria då de fortfarande är aspartam i den:em: , fy mig;)
King Grub
2006-10-25, 06:11
Så jag köper ofta den nikotin fria då de fortfarande är aspartam i den:em: , fy mig;)
Nikotin? http://smilies.vidahost.com/cwm/3dlil/eek13.gif
Tricklev
2006-10-25, 07:34
Snus, antar jag?
Blandat ihop nikotin med koffein kanske, för det stämmer väl att det är apartam i caffein free coke?
Det har även en smak av cola, samt kolsyra.
Källa?
Snus, antar jag?
låter som missuppfattning
Jag gillar inte alls den nya cola light. Har numera gått över till coca cola light lime som fortfarande innehåller aspartam. Men den säljs ju inte överallt. Men det är ju å andra sidan ett skäl till att dra ner på coladrickandet.
blekfet2
2006-10-25, 12:02
Jag gillar inte alls den nya cola light. Har numera gått över till coca cola light lime som fortfarande innehåller aspartam. Men den säljs ju inte överallt. Men det är ju å andra sidan ett skäl till att dra ner på coladrickandet.
Håller med dig angående colan, dricker pepsi max istället. Fan synd att dom sabbade smaken i cola lighten.
Författaren har noll koll på kemin och lösligheten !
DDT är en aromatisk förening som är klorerad. Fullt löslig i organiska lösningsmedel.
Sukralos är sackaros som är klorerad och fortfarande löslig i vatten. Annars så hade sukralosen skvalpat runt på botten av läskflaskan:D
Mmm jämförelsen med DDT påvisar ju bara hans okunnighet. Nästa sak är väll att koksalt och DDT ska jämföras.
Med därmed inte sagt att sukralos bevisats ofarligt.
Än så länge gäller att det är ofarligt;)
Kloreringen gör inte bara sockret sötare utan också ett par nummer större ( fysiskt sätt ). Sackaraserna känner inte igen det så det mesta fungerar ungeför som ett kostfibrer och passerar igenom kroppen.
De molekyler som passerar tarmväggen känner kroppen inte heller igen utan vi kissar ut det efter att sockret snurrat runt i blodet ett tag.
Jag är mer bekymmrad av vad som händer i reningsverket och vad som kommer ut i våra vatten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.