Visa fullständig version : Flytande kolhyderat till frukost?
Hej
Jag har svårt att trycka i mig tillräckligt med kolhyderater till frukost, så jag tänkte höra om någon har förslag på kolhyderater som man kan ha i morgon-protein-drinken.
Ska väl vara så näringsrikt (dvs inte malto/dextro/vitargo) och lättdrucket som möjligt.
Kaboffastar
2006-10-22, 18:38
Mjölk? =)
Mjölk har jag i, men laktos är väl inte den bästa av kolhyderater. Eller?
Absinteh
2006-10-22, 18:44
Tror inte mjölk är någon bra kolhydratskälla. Lactos är ju som vilket annat socker som helst vad jag förstår.
machine gun
2006-10-22, 18:56
Många använder havregryn har jag förstått.
Havregryn, protein, mjölk i mixern.
Havregryn, protein, mjölk i mixern.
+1
Monsterbiceps
2006-10-22, 19:18
banan är gott också.
Havregryn låter lite jobbigt att dricka. Funkar mannagryn eller en annan sak jag funderat på, pulvermos?
Ät kolhydraterna på kvällen och sov gott.
Det finns inget absolut tvång att äta frukost ( det underlättar men tydligen inte i ditt fall ). Har du välfyllda glykogendepåer klarar du många timmar innan du behöver äta.
Absinteh
2006-10-22, 20:42
Då måste man väll välja sina kolhydrater rätt bra om man inte ska vara jättetrött på morgonen? Eller syftar du endast på muskelprestation?
Scratch89
2006-10-22, 21:42
Då måste man väll välja sina kolhydrater rätt bra om man inte ska vara jättetrött på morgonen? Eller syftar du endast på muskelprestation?
Vadå? Blir du pigg av att äta frukost?
Själv tycker jag att det är ett nödvändigt ont.
Vadå? Blir du pigg av att äta frukost?
Själv tycker jag att det är ett nödvändigt ont.
+1
Frullen tvingas ned, är inte alls sugen på käk när jag just vaknat.
blekfet2
2006-10-22, 22:21
+1
Frullen tvingas ned, är inte alls sugen på käk när jag just vaknat.
själv så skulle jag kunna äta 2 pizzor till frukost, blir illamående om jag inte får frukost direkt efter att jag vaknat, och då äter jag ändå just typ 1 timma före jag lägger mig (sover typ 5-6h). *popcorn*
pragmatist
2006-10-22, 22:57
Det finns alternativ till mjölk som är gjorda på havre, t.ex. ICA:s Solhavre. De ser rätt ok ut om man tittar på innehållet (vatten, havre, rapsolja, salt, vitamin A och D, riboflavin, vitamin B12, kalcium) och smakar rätt gott också. En halvliter innehåller 32 gram kolhydrater.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.