handdator

Visa fullständig version : Huh?

aitamaa
2006-10-22, 09:33
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,914391,00.html

Tycker man hört mycket om ordningsvakter på senaste.. Alltså om det stämmer som Zubeide säger så är det ju förjävligt.

En polare blev anmäld för våld mot tjänsteman för typ ett år sen.. 6-7månader senare ringer polisen och berättar detta och skickar hem ett brev.. WTF? jag såg själva händelsen och min polare blev nerbruten inne på ett ställe och utsläpad.. Han hade inte gjort ett skit.

Att sen få hem ett brev så lång tid efteråt där det står att han nitat vakten är ju helt befängt, har dom så jävla dåligt betalt att dom måste ljuga för att få lite extra cash?!?! utredningen las ner för för att vakten inte varit och fått ansiktet besiktat efter den påstådda smällen.

Whistler
2006-10-22, 14:12
Jobbar själv som ordningsvakt och tycker det där låter förjävligt! Helt sjukt om det nu är som de säger, men å andra sidan är det ju inte ofta som det är det. Brukar alltid ligga flera orsaker bakom det hela.

Min teori: Vakten led av dåligt omdöme för hur man beter sig mot gästerna, och visste att gästen i fråga inte skulle få komma in t ex för att de misstänkte knarkrörelse kring gällande gäst. Han beslöt att neka henne redan i kön och gjorde det på ett jävligt osmidigt sätt. Annars så valde han bara fel ord, kanske t o m såg fel på personen, vilket gör det ännu värre.

Jag råkar dagligen ut för att neka folk från att komma in, och man måste göra det på ett snyggt sätt. Minsta lilla kan få folk att flippa, och om man är så klumpig som den där vakten verkade vara så bör man inte ha ett sådant jobb.

Om man i egenskap av gäst blir nekad så är det viktigaste att komma ihåg att VAKTEN HAR RÄTT FÖR STUNDEN! Oavsett om han/hon har fel, så blir det bara provocerande om man fortsätter argumentera för att bli insläppt.

Du kanske tycker att ditt ärende är viktigast i världen, men det är värt att tänka på att vakten måste hålla reda på fler än dig, han kanske har 200 personer i kön som måste hållas under uppsikt, liksom reglera flödet in till kassan och samtidigt kontrollera stämplar på de som redan varit inne och ska förbi kön för de som inte betalat än.

Lägg till att folk som blir nekade oftast har alkohol i kroppen så gör det ju att argumentationen blir lidande ytterligare. Så om man blir nekad: gå därifrån. Är man fortfarande övertygad om att vakten gjort något fel så kan man återkomma när man är nykter och/eller göra en anmälan med tillhörande vittnen om fallet skulle vara att det rör sig om något brottsligt agerande från vaktens sida.