handdator

Visa fullständig version : Tatueringar och Polisyrket?

Daniiiel
2006-10-22, 09:30
Konstig fråga kanske men kan tatueringar hindra en att i framtiden komma in på polisyrket? Då menar jag inte någon liten djävul på skuldran utan en hel del tatoos.

Handcuff
2006-10-22, 09:35
Den frågan finns som FAQ på polisens hemsida.

"Får man vara tatuerad och/eller piercad när man söker polisutbildningen?
Vi har inga synpunkter på tatuering/piercing vad gäller behörighet eller konkurrenskraft för att bli antagen till polisutbildningen. "

Men under rekryteringen är du ganska anonym och konkurrerar med 6000st andra om strax under 500 platser. Intrycket du ger är ganska viktigt om du går vidare i uttagningen. Men behöver du verkligen visa din tatuering?

Mattias Hallberg
2006-10-22, 09:39
poliser brukar ju ha kläder på sig, så det borde inte vara ett hinder i arbetsutövandet, men det är klart att har du en banditos-logga intatuerad blir du nog granskad lite hårdare vid intagningsproven... ;)

Daniiiel
2006-10-22, 10:16
Den frågan finns som FAQ på polisens hemsida.

"Får man vara tatuerad och/eller piercad när man söker polisutbildningen?
Vi har inga synpunkter på tatuering/piercing vad gäller behörighet eller konkurrenskraft för att bli antagen till polisutbildningen. "

Men under rekryteringen är du ganska anonym och konkurrerar med 6000st andra om strax under 500 platser. Intrycket du ger är ganska viktigt om du går vidare i uttagningen. Men behöver du verkligen visa din tatuering?

Tack för informationen.

Angel
2006-10-22, 11:31
Jag tycker inte poliser ska ha massa tatueringar, någon som går att dölja är väl okej men inte massa shit på halsen och sånt där...

blekfet2
2006-10-22, 11:32
Jag tycker inte poliser ska ha massa tatueringar, någon som går att dölja är väl okej men inte massa shit på halsen och sånt där...

varför?

Inzza
2006-10-22, 11:34

dem är väl bara människor ?

L-Sami
2006-10-22, 11:36
Vet en polis som har tatuering på armbågen och ryggen.

Angel
2006-10-22, 11:47
varför?

För jag är tatuerings-motståndare

Dissector
2006-10-22, 11:53
Jag tror inte det är några problem, om tatueringarna inte sitter på händer, hals/nacke och huvud :P
Kan TRO att det kanske försvårar lite om man har något jättemönster över underarmarna med. Det är väl intrycket som gör det. Tatueringar över axlar, överarmar, rygg o.s.v tror jag inte påverkar alls, sålänge det inte är ett hakkors eller nåt sånt.

Handcuff
2006-10-22, 11:54

Håller med till 100%

mini
2006-10-22, 12:02
Hur skulle tatueringar vara negativt för deras yrkesutövning menar ni?

Angel
2006-10-22, 12:06
Hur skulle tatueringar vara negativt för deras yrkesutövning menar ni?

Det är det säkerligen inte, men som polis är det bra att ha ett hmm, representativt yttre, för att alla samhällsgrupper i Sverige är inte tatueringar lika avspänt som för 15-30 åringar. Pensionärer, turister från länder där tatueringar är lika med kriminalitet och jag kanske känner en gnutta mindre respekt och "trygghet" osv för någon med en självlysande döskalle tatuerad på halsen?

Mental
2006-10-22, 12:10
Det är det säkerligen inte, men som polis är det bra att ha ett hmm, representativt yttre, för att alla samhällsgrupper i Sverige är inte tatueringar lika avspänt som för 15-30 åringar. Pensionärer, turister från länder där tatueringar är lika med kriminalitet och jag kanske känner en gnutta mindre respekt och "trygghet" osv för någon med en självlysande döskalle tatuerad på halsen?

Och jag vet många äldre som får stora skälvan av bara tanken på en mörkhyad eller homosexuell som polis, lite jävla anständighet får la polisen visa eller? Min mormor var mycket upprörd när hon sett en negerpolis på TV.

Löjtnant Blank
2006-10-22, 12:11
Vet en polis som har tatuering på armbågen och ryggen.
Berätta mer!

Mental
2006-10-22, 12:13

jag kan även tänka mig att turister från andra kulturer och traditioner kan tycka att det är jävligt fel med kvinliga poliser, vi borde nog avskaffa dem med. Det skall vara snygga, välvårdade unga vita män som utgör den polerade och homogena polisstyrkan!

blekfet2
2006-10-22, 12:43
För jag är tatuerings-motståndare

aha... på så vis

Löjtnant Blank
2006-10-22, 12:53
Det skall vara snygga, välvårdade unga vita män som utgör den polerade och homogena polisstyrkan!
Ja! Ich stimme zu!

http://bokertov.typepad.com/photos/uncategorized/mufti_ss_1.jpg

denny
2006-10-22, 13:16
Läser andra terminen på Phs och jag kan säga att det vimlar av tatueringar.
Använd dock sunt förnuft då du väljer plats att placera tatueringen på.

Det är ju inte direkt lätt att komma in, och första intrycket är viktigt.*flex*

Handcuff
2006-10-22, 13:17
jag kan även tänka mig att turister från andra kulturer och traditioner kan tycka att det är jävligt fel med kvinliga poliser, vi borde nog avskaffa dem med. Det skall vara snygga, välvårdade unga vita män som utgör den polerade och homogena polisstyrkan!

Det där är bara omoget..

Det handlar om vad man vill förmedla och hur någon uppfattar en. Gemene man uppfattar stora synliga tatueringar på hals osv som att personen i fråga har/vill ha en "badass" attityd...kolla mig hårda killen!

Och det är inte en attityd som passar i polisyrket. Tatureingar som går att dölja och sitter på armar/rygg osv går ju inte att säga något om..det har ju ändå alla.

mini
2006-10-22, 13:18
Gemene man uppfattar stora synliga tatueringar på hals osv som att personen i fråga har/vill ha en "badass" attityd...kolla mig hårda killen!
Är du säker på det? Det kan inte vara dina egna fördomar du projicerar på "gemene man"?

Trance
2006-10-22, 13:20
Mängder av synliga tatueringar är skabbigt, speciellt på en polis.

Handcuff
2006-10-22, 13:24
Är du säker på det? Det kan inte vara dina egna fördomar du projicerar på "gemene man"?

Skulle ju vara enkelt skylla på mina fördomar. Har dock rätt...i allt...alltid

mini
2006-10-22, 13:25
Skulle ju vara enkelt skylla på mina fördomar. Har dock rätt...i allt...alltid
Om du inte ska hänvisa till dina egna fördomar (eller att din moster och hennes katt håller med) kan det vara vettigt att ha något större att hänvisa till om man för gemene mans talan.

Yankeee
2006-10-22, 13:34
Eftersom att man väldigt ofta blir bedömd vid första anblicken är det självklart att eventuella tatueringar kommer att bidra till en annan uppfattning. Frågan är varför mini tror att synliga tatuering på något sätt inte skulle bidra till en annan bedömmning av personen i fråga. Det finns en anledning till att man tatuerar sig så att andra kan se.

denny
2006-10-22, 13:35
Om du inte ska hänvisa till dina egna fördomar (eller att din moster och hennes katt håller med) kan det vara vettigt att ha något större att hänvisa till om man för gemene mans talan.
Varför så ilsken?

mini
2006-10-22, 13:38
Jag förstår att man naturligtvis bedöms för sitt yttre i en inledande fas. Däremot är jag inte säker på att tatueringar behöver leda till en mer negativ bedömning. Jag är heller inte säker på att man, om så ändå är fallet, ska se det som en anledning att utestänga kompetenta personer från yrket (se jämförelsen med invandrare/kvinnor).

mini
2006-10-22, 13:39
Varför så ilsken?
Jag är inte ilsken. Varör försöker du förminska mig som debattör. Är det för att jag är kvinna?

PowPow
2006-10-22, 13:40
Finns många poliser med tatueringar.

http://www.vorkt.com/album/data/501/police_stripper.jpg

denny
2006-10-22, 13:40
Jag är inte ilsken. Varör försöker du förminska mig som debattör. Är det för att jag är kvinna?
??:)

Yankeee
2006-10-22, 13:41
Jag förstår att man naturligtvis bedöms för sitt yttre i en inledande fas. Däremot är jag inte säker på att tatueringar behöver leda till en mer negativ bedömning. Jag är heller inte säker på att man, om så ändå är fallet, ska se det som en anledning att utestänga kompetenta personer från yrket (se jämförelsen med invandrare/kvinnor).

Hur tror du att en person med synliga tatuering uppfattas jämfört med någon som inte har tatueringar? Hur tror du att personen med tatueringar vill uppfattas? Hur ser samhället i stort på synliga tatueringar?

Trance
2006-10-22, 13:41

Byt ut tatueringar mot rosa pyjamas och ett päron på huvudet. Tycker fortfarande samma?

Angel
2006-10-22, 13:43
När ja jobbar med barn försöker ja alltid dölja min tatuering, vill ju inte dom ska bli påverkade och få för sig att det skulle vara en bra grejj att ha tatuering.

Angel
2006-10-22, 13:43
Byt ut tatueringar mot rosa pyjamas och ett päron på huvudet. Tycker fortfarande samma?

Skulle dom inte börja med poliser med slöja eller turbaner eller något sådant?

Löjtnant Blank
2006-10-22, 13:46
När ja jobbar med barn försöker ja alltid dölja min tatuering, vill ju inte dom ska bli påverkade och få för sig att det skulle vara en bra grejj att ha tatuering.
Jag ser framför mig en delfin i svanken, alternativt taggtråd runt högra överarmen. Säg att jag har rätt.

Yankeee
2006-10-22, 13:47
Jag ser framför mig en delfin i svanken, alternativt taggtråd runt högra överarmen. Säg att jag har rätt.

Haha.

denny
2006-10-22, 13:52
Dtta står i polisförordningen:
4:1 § Anställda inom polisen skall i arbetet uppträda på ett sätt som inger förtroende och aktning. De skall uppträda hövligt, hänsynsfullt och med fasthet samt iaktta självbehärskning och undvika vad som kan uppfattas som utslag av ovänlighet eller småaktighet

Säger väl egentling inget om tatueringar, men ändå.:thumbup:

mini
2006-10-22, 13:52
Hur tror du att en person med synliga tatuering uppfattas jämfört med någon som inte har tatueringar? Hur tror du att personen med tatueringar vill uppfattas? Hur ser samhället i stort på synliga tatueringar?
Jag tror inte samhället har någon samlad syn på synliga tatueringar. Jag tror inte att tatuerade poliser skulle ha en negativ effekt på samhället. Vad tror du är de samhälleliga effekterna av tatuerade poliser?

*Uniformen bör vara ändamålsenlig.
*Tycker du själv att du kom med ett rimligt och relevant exempel?

Trance
2006-10-22, 13:55
*Uniformen bör vara ändamålsenlig.
*Tycker du själv att du kom med ett rimligt och relevant exempel?

Jag menar under arbetsintervjun och uttagningarna, inte som polis sen. Sedan när personen bli polis så målar han/hon hela ansiktet och händerna rosa. Fortfarande lämplig?

Yankeee
2006-10-22, 13:58
Jag tror inte samhället har någon samlad syn på synliga tatueringar. Jag tror inte att tatuerade poliser skulle ha en negativ effekt på samhället. Vad tror du är de samhälleliga effekterna av tatuerade poliser?

Vem säger att tatuerade poliser har en negativ effekt på samhället?

Det vi diskuterar är väl ändå om man får en mindre bra uppfattning av en tatuerad polis jämfört med en icke tatuerad polis vid första anblicken.

Man får inte ett seriöst intryck av en polis med en halstribal. Gå ut på stan och fråga om du är osäker.

denny
2006-10-22, 13:58
Inger förtroende och aktning.

Om en polisman går omkring med samma attribut som en HA medlem kan det bli problem med det. Om tatueringarna är väl synliga förståss.

Har inget emot tatueringar, tvärtom.

Yankeee
2006-10-22, 13:59
Om en polisman går omkring med samma attribut som en HA medlem kan det bli problem med det. Om tatueringarna är väl synliga förståss.

Försök förklara det så att även kvinnan i tråden förstår.

mini
2006-10-22, 14:11
Det måste väl ändå vara effekterna av en tatuerad polis som är det vikitga, inte om denna odefinierade Gemene Man tycker att det är fult? Kan en tatuerad polis göra ett lika bra jobb som en icke dito?

Trance, du har inte tur med dina exempel idag. Jag vägrar att ta dig på allvar.

Trance
2006-10-22, 14:16
Trance, du har inte tur med dina exempel idag. Jag vägrar att ta dig på allvar.

Fan, jag som tyckte jag var så smart att jag nästa hjulade runt här runt soffan. Men då struntar vi i det och går och handlar istället. Kött!

denny
2006-10-22, 14:24
Ponera att effekten av att en polis har t,ex hela underarmarna fulla av tatueringar är att han EJ inger FÖRTROENDE OCH AKTNING, detta skulle leda till ett sämre förtroende för polisen. Det i sin tur skulle påverka samhället.

Jense
2006-10-22, 14:29
polisen i village people representerar iofs sveriges polisstyrka ganska väl.

Håll er inom dessa ramar så blir ni garanterat en av de 500 lyckliga.

Angel
2006-10-22, 14:35

Fel fel fel FEEEEL

denny
2006-10-22, 14:37
polisen i village people representerar iofs sveriges polisstyrka ganska väl.

Håll er inom dessa ramar så blir ni garanterat en av de 500 lyckliga.
Sökt och inte kommit in eller?*bs*

Angel
2006-10-22, 14:38
I övrigt tycker jag poliser ska hålla sig så neutrala som möjligt i sitt utseende på jobbet. Sen på deras fritid får dom dra på sig hela trans-outfiten om dom vill.

denny
2006-10-22, 14:39
I övrigt tycker jag poliser ska hålla sig så neutrala som möjligt i sitt utseende på jobbet. Sen på deras fritid får dom dra på sig hela trans-outfiten om dom vill.
Där är vi överens:thumbup:

Angel
2006-10-22, 14:41
Där är vi överens:thumbup:

Fast jag tycker det gäller andra yrkesgrupper med

prime^
2006-10-22, 14:49
Varför skulle man ha mindre respekt för poliser med tatueringar? Förstår inte era argument om att dom försöker ha en bad-ass attityd osv? Vet flera personer med tatueringar som e fromma som lamm, inte gör en människa ont.

Kanske vore en idé o kanske se bort från hur dom ser ut(tatueringar, hudfärg osv) o tänka på att dom kanske har klarat att bli poliser för dom kan utföra sitt yrke på rätt sätt? Med tanke på hur svårt d e att bli polis idag..

Sebbe_H
2006-10-22, 15:57

Håller med, och så pratar dom om att muslimer ska få ha burka i arbetet.

Löjtnant Blank
2006-10-22, 16:19
När har det någonsin varit snack om burka?

Jense
2006-10-22, 16:20
Sökt och inte kommit in eller?*bs*

ja, jag ser inte alls ut som polisen i village people, så jag kom inte in nej.

Trance
2006-10-22, 16:24

Du vet DOM snackar om det, DOM har helt klart gått för långt nu.

Yankeee
2006-10-22, 17:39
Varför skulle man ha mindre respekt för poliser med tatueringar? Förstår inte era argument om att dom försöker ha en bad-ass attityd osv? Vet flera personer med tatueringar som e fromma som lamm, inte gör en människa ont.

För att man vid ett första möte dömer andra människor utifrån deras utseende vare sig man vill det eller inte. Att det inte fungerar speciellt bra att bilda sig en uppfattning om någon enbart genom utseende spelar ingen roll. Poängen att en tatuering kommer att göra att folk får en annan uppfattning om personen.

Diana
2006-10-22, 17:48
respekt (http://www.de-la-vie.com/reflexions-verseau/islam-burka.jpg) *popcorn*

prime^
2006-10-22, 18:33
För att man vid ett första möte dömer andra människor utifrån deras utseende vare sig man vill det eller inte. Att det inte fungerar speciellt bra att bilda sig en uppfattning om någon enbart genom utseende spelar ingen roll. Poängen att en tatuering kommer att göra att folk får en annan uppfattning om personen.
Jag förstår att man dömmer folk vid första intrycket, men inte när d gäller utbildade poliser. Det finns ju en anledning till att dom har klarat den tuffa utbildninge. Men kanske bara jag som tänker så :S

Yankeee
2006-10-22, 18:34
Jag förstår att man dömmer folk vid första intrycket, men inte när d gäller utbildade poliser. Det finns ju en anledning till att dom har klarat den tuffa utbildninge. Men kanske bara jag som tänker så :S

Det är inte bara du som tänker så. Men nu pratar vi om hur folk i allmänhet uppfattar en person med en tatuering. Hur tror du att Karin 72 uppfattar en polis med halstribal?

Ryska_raketen
2006-10-22, 18:37
Hur tror du att Karin 72 uppfattar en polis med halstribal?

Antagligen att han är fuckable

Diana
2006-10-22, 18:40
Antagligen att han är fuckable
undrar hur många åkessons... *popcorn*

prime^
2006-10-22, 18:46
Det är inte bara du som tänker så. Men nu pratar vi om hur folk i allmänhet uppfattar en person med en tatuering. Hur tror du att Karin 72 uppfattar en polis med halstribal?
Vet inte, dock min mormor på snart 90 år hade inte brytt sig.. Men visst, där kan jag hålla med dig. Många äldre folk bryr sig nog. Point taken.

PowPow
2006-10-22, 18:55
Hur tror du att Karin 72 uppfattar en polis med halstribal?

Hur tror du Knut, 87, rasist, uppfattar en svart polis?

Yankeee
2006-10-22, 18:57

Hur tror du att testofull man uppfattar smartskalle med dåliga exempel?

Ryska_raketen
2006-10-22, 18:57

Aningen solbränd antar jag.

PowPow
2006-10-22, 19:03

Snygg kontring *rolleyes*

Sebbe_H
2006-10-22, 19:03

Var uppe här på kollo för nåra månader sen.

Edit: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=64533&highlight=burka

Löjtnant Blank
2006-10-22, 19:09
Var uppe här på kollo för nåra månader sen.

Edit: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=64533&highlight=burka
Nej, frågan har aldrig varit uppe här.

Sebbe_H
2006-10-22, 19:11
Nej, frågan har aldrig varit uppe här.

Vad snackar du om?

Löjtnant Blank
2006-10-22, 19:12
Vad snackar du om?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1860448&postcount=69

Sebbe_H
2006-10-22, 19:12
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1860448&postcount=69

Men är du körd eller vad händer, tryck på länken.

Barkbiten
2006-10-22, 19:15
Men är du körd eller vad händer, tryck på länken.

Vad är burka?

Sebbe_H
2006-10-22, 19:17
Vad är burka?

Gardin på huvet med hål för ögonen, burka huvudsjal turban samma sak. Om det var dit du ville komma Lt blank.

Löjtnant Blank
2006-10-22, 19:17
Sebbe, det här är en burka:

http://www.frhavn-gym.dk/opslag/Burka-a7.jpg

Jag gissar att du syftar på en muslimsk sjal, som ser ut så här:

http://www.bbc.co.uk/jersey/content/images/2005/03/03/michele_nicolle_203_203x152.jpg

Det är en viss skillnad. Jag ville göra dig uppmärksam på den. Sjalar har diskuterats, burkor har det inte.

Löjtnant Blank
2006-10-22, 19:19
Gardin på huvet med hål för ögonen, burka huvudsjal turban samma sak. Om det var dit du ville komma Lt blank.
Nej, du har fel. Burkor och sjalar är väldigt olika varandra.

Sebbe_H
2006-10-22, 19:20
Sebbe, det här är en burka:

http://www.frhavn-gym.dk/opslag/Burka-a7.jpg

Jag gissar att du syftar på en muslimsk sjal, som ser ut så här:

http://www.bbc.co.uk/jersey/content/images/2005/03/03/michele_nicolle_203_203x152.jpg

Det är en viss skillnad. Jag ville göra dig uppmärksam på den. Sjalar har diskuterats, burkor har det inte.

Sjalar då om man ska vara besserwisser, men det handlar fortfarande om att ha ett neutralt utseende i polisyrket, och där ingår varken synliga tatueringar eller "sjalar".

Löjtnant Blank
2006-10-22, 19:28
Besserwisser? Du ser fortfarande inte den enorma skillnaden mellan en heltäckande burka och en huvudsjal? Att en tjänsteman bar burka skulle jag uppfatta som stötande, men inte att hon bar sjal. Är du med?

Sebbe_H
2006-10-22, 19:31
Besserwisser? Du ser fortfarande inte den enorma skillnaden mellan en heltäckande burka och en huvudsjal? Att en tjänsteman bar burka skulle jag uppfatta som stötande, men inte att hon bar sjal. Är du med?

Jag är med.

mini
2006-10-22, 21:18
Varför är det ett sämre exempel med polis med annan hudfärg? Vad är skillnaden mellan en fördom och en annan?

Jense
2006-10-22, 21:45
Varför är det ett sämre exempel med polis med annan hudfärg? Vad är skillnaden mellan en fördom och en annan?
gäller tydligen att va pk även med sina förDUMar

Angel
2006-10-22, 21:52
nej tack till poliser med tattos,piercings,tuppkammar och burkor..

Jense
2006-10-22, 21:53

och tjejer med kort hår! killar med färgat hår! sieg!

mini
2006-10-22, 21:59
För mig är det viktigare att personen är lämplig till sätt, värderingar, fysik osv än om personen är taggad. Så, nej till tjocka inskränkta korkade poliser.

prime^
2006-10-22, 22:00
Men, om vi har en person som skulle kunna utföra yrket polis bättre än non annan och han e tatuerad så vill du inte ha han? Då tar du hellre en pajjas utan tatueringar, o där med höjjer chansen att världens ska bli kriminellare?

Björn S
2006-10-22, 22:17
Fan, när jag gick på lågstadeit kommer jag ihåg när det kom en polis med t-shirt där man såg en liten tatuering på armen.. Nån jävla örn eller nångot.. Fan vad coolt tyckte alla på skolan och skulle fråga polisen om han kunde visa tatueringen... När han sen gjort det för 800 barn och tre lärare blev han nog less.. Men en magnet var han iaf.. En polis med tatueringar är fortfarande en polis! För mig är det det samma! Jag gillar det, det visar lite mer mänsklighet på något sätt (^_^)

PowPow
2006-10-22, 22:56

... och backslick, sidbena och afro. Det är ju bara så fult!

Angel
2006-10-22, 23:10
... och backslick, sidbena och afro. Det är ju bara så fult!

håller med, poliser ska vara snaggare, det underlättar även deras yrke har jag hört.

Angel
2006-10-22, 23:10
Äh vafan, ja e bara bitter för ja inte får måla naglarna längre

PowPow
2006-10-22, 23:11
håller med, poliser ska vara snaggare, det underlättar även deras yrke har jag hört.

tjoho! då ska jag nog bli polis. Har ju en fördel redan där!

Krampus
2006-10-22, 23:12
Jag vill ha fler transexuella poliser. MED TATUERINGAR!

Angel
2006-10-22, 23:12
tjoho! då ska jag nog bli polis. Har ju en fördel redan där!

go for it. undra om poliser får ha nagellack

PowPow
2006-10-22, 23:15
go for it. undra om poliser får ha nagellack

what's the crack with the nagellack?

Hekos
2006-10-22, 23:38
hmm OT?

Jag är emot alla former av religiös, värderings och åsikts skyltning.
Dvs Inga förbannade sjalar inom polisen. Jag menar tänk om en Muslimsk sjalbeklädd kvinnlig polis ska gripa en judisk snubbe tänk vilket jävla Jihadd det skulle bli.

Samma sak gäller Kors, tors hammare what so ever. iof lite tveksam mot det där med kors jag menar vi lever faktiskt i ett kristet land.
Men skylda tatueringar? Vad gör de för skada?
Okej om man inte har en skyld tatuering i form av en zwastika.
Men i allmänhet tycker jag att polisen skall se enhetlig ut, och gärna vara snaggade och se jävligt farliga ut:P

Angel
2006-10-22, 23:44
men vi snckar om tatueringar man ej kan skyla, tex i ansiktet eller på halsen här. Det e väl alla med på va?

jakke
2006-10-22, 23:49
Haha. Dom är ju inte direkt millitärer..

prime^
2006-10-22, 23:55
det underlättar för poliser, väktare osv med snaggat hår pga då kan inte "motståndaren" dra i deras hår, vilket e en enorm fördel!

till angel, varför svarar du inte på min fråga jag ställde lite längre upp? :MrT:

Angel
2006-10-22, 23:56

inte skönt o bli dragen i håret ändå,
på sjukan får man inte ha långt hår dels för hygienen men även för risken att någon hänger sig i det. Ifall du hade tänkt att spara...

Hekos
2006-10-22, 23:56
Sant så sant, beror på vad det är, som sagt gillar inte sånt som i såfall skulle reflektera vilka dom är.....
Och isåfall ska dom vara små inga heltatuerade händer med temat blomma liksom.

De ska vara snaggade det är coolt!!!

Dock inte tjejer big NONONO ( ursäkta om ni snaggade tjejer tar illa vid) men ändå.
Kvinnliga poliser ska vara heta, vilket de hittills lyckats bra med:D

Angel
2006-10-22, 23:59
det underlättar för poliser, väktare osv med snaggat hår pga då kan inte "motståndaren" dra i deras hår, vilket e en enorm fördel!

till angela, varför svarar du inte på min fråga jag ställde lite längre upp? :MrT:

Jag lever i tron att världen blir mindre kriminell om folk slutade tatuera sig at all. Jag är en av frontpersonerna i "A non tatto-generation" som går runt i skolor och föreläser för ungdommar om riskerna med tatueringar.

Krampus
2006-10-23, 00:01
Jag lever i tron att världen blir mindre kriminell om folk slutade tatuera sig at all. Jag är en av frontpersonerna i "A non tatto-generation" som går runt i skolor och föreläser för ungdommar om riskerna med tatueringar.
:laugh:
Fuck me! Im famous and tattooed!

Hekos
2006-10-23, 00:02
HA Aktivist!!!!

Tja garvar bara åt folk som tatuerar sig typ nått låtband och så kommer de efter ett tag på att dom inte gillar bandet:P
Så jävla ägda!!!

Nä nu ska jag fan sova, värsta är att imorrn måste jag fan ta igen 5 sidor forumläsning pga takten som den här tråden går i :P

prime^
2006-10-23, 00:04
Så med andra ord så vill du ha en dålig icke-tatuerat polis istället för robocop med en tribal på ryggen som syns lite på nacke/hals..

Får man fråga vad det e för risker i att tatuera sig? Vad som gör en tatuerat person sämre än en vanlig? Har aldrig hört talas om "A non tatto-generation" förr så vill gärna veta era synpukter på tatueringar.. Varför ni inte gillar dom :confused:

Angel
2006-10-23, 00:07
Så med andra ord så vill du ha en dålig icke-tatuerat polis istället för robocop med en tribal på ryggen som syns lite på nacke/hals..

Får man fråga vad det e för risker i att tatuera sig? Vad som gör en tatuerat person sämre än en vanlig? Har aldrig hört talas om "A non tatto-generation" förr så vill gärna veta era synpukter på tatueringar.. Varför ni inte gillar dom :confused:

Jag tror att det finns tillräckligt med personer som var smarta nog att INTE tatuera sig i fejjan så det räcker till en poliskår.

Och vi i A non-tatto generation anser att tatueringar och piercing leder till fördärvet. Vill du veta mer om våran verksamhet eller kanske skänka en slant till våran hjälporganistation där vi hjälper tatuerade kvinnor med laserbehandling så skicka ett PM

Krampus
2006-10-23, 00:11
Jag tror att det finns tillräckligt med personer som var smarta nog att INTE tatuera sig i fejjan så det räcker till en poliskår.

Och vi i A non-tatto generation anser att tatueringar och piercing leder till fördärvet. Vill du veta mer om våran verksamhet eller kanske skänka en slant till våran hjälporganistation där vi hjälper tatuerade kvinnor med laserbehandling så skicka ett PM

Jag är skitpackad, men säg att du skojjar? :(

Angel
2006-10-23, 00:12
Jag är skitpackad, men säg att du skojjar? :(

Det kan du få klura på en stund, det intressanta är ju varför du är packad en söndag...

Sebbe_H
2006-10-23, 00:12
Lite dubbelmoral att vara medlem i "a non tatto generation" när man själv har en tatuering?

Krampus
2006-10-23, 00:14
Det kan du få klura på en stund, det intressanta är ju varför du är packad en söndag...

Det är inte ett jävla skit intressant och jag bad inte om en retoriskt fråga.
Är du allvarlig? Jag är för dum för att klura på ngt just nu fan..

Tricklev
2006-10-23, 00:14
Vi fick aldrig A-noon-tatoo generation att hälsa på oss när vi gick i grundskolan, hur länge har detta förbund funnits?

Vad är medelåldern bland dom aktiva?

Angel
2006-10-23, 00:15
Lite dubbelmoral att vara medlem i "a non tatto generation" när man själv har en tatuering?

Nejdå, inte värre än att vara nykter alkolist, vi är alla människor som syndar, men det positiva är att vi kan få bättring. Det finns hopp- och laser, för alla. Dessutom kan jag dela med mig av mina erfarenhet så inte samma gör om samma misstag som mig själv.

Tricklev
2006-10-23, 00:15
Nejdå, inte värre än att vara nykter alkolist, vi är alla människor som syndar, men det positiva är att vi kan få bättring. Det finns hopp- och laser, för alla. Dessutom kan jag dela med mig av mina erfarenhet så inte samma gör om samma misstag som mig själv.

Kan du dela med dig av dom, här på kolozzeum?

Sebbe_H
2006-10-23, 00:16

Lasra bort den då om tatueringar är så hemska.

prime^
2006-10-23, 00:17

Tydligen finns det inte tillräckligt med personer som inte e tatuerade eftersom att en annan person skrev att på hans polishögskola va där gott om tatueringar.. Och skulle förvåna mig om inte vissa glider upp mot hals och nacke.

Leder till fördärvet? Kan du specifiera dig för jag hänger inte med riktigt. Visst, ett pm kommer strax.. Dock inga pengar då jag e en fattig student :)

Angel
2006-10-23, 00:17
Kan du dela med dig av dom, här på kolozzeum?

Jag vill inte gå in på allt här, men jag var 16år, min kloka moder förbjöd mig att tatuera mig, men jag lyssnade inte och gick till någon nazist-tjomme som tatuerade i sitt sovrum medans han kedjerökte. Stentufft tyckte jag då. Kanske inte lika tufft om jag träffat personen innan jag delade nålen med...osv..

Krampus
2006-10-23, 00:18
Jag vill inte gå in på allt här, men jag var 16år, min kloka moder förbjöd mig att tatuera mig, men jag lyssnade inte och gick till någon nazist-tjomme som tatuerade i sitt sovrum medans han kedjerökte. Stentufft tyckte jag då. Kanske inte lika tufft om jag träffat personen innan jag delade nålen med...osv..

Nej... :/ :(
Nú förstår jag, men det går inte till så nu..

Angel
2006-10-23, 00:21
Nej... :/ :(
Nú förstår jag, men det går inte till så nu..

jodå, det finns massa underåriga kids som springer till svart-tatuerarare...

PowPow
2006-10-23, 00:23
Nu börjar jag bli osäker på om du skojjar Angel.
Det låter ju inte helt otroligt, men
"A non-tatto generation anser att tatueringar och piercing leder till fördärvet"

?
I'm lost.

prime^
2006-10-23, 00:24
Angel: Hmm, så bara för du stack till en svart-tatuerar när du va yngre så e tatueringar nått dåligt? Då dom flesta, sticker till riktiga tatuerare nu för tiden där hygien och allt sånt är prioriterat väldigt högt.. Förstår ju om du föreläser om att inte sticka till några icke-licensierade men förstår ännu inte varför tatueringar e något dåligt :S

Tricklev
2006-10-23, 00:25
"A non-tatto generation anser att tatueringar och piercing leder till fördärvet"

?
I'm lost.

Har du läst dom senaste inläggen?

Krampus
jodå, det finns massa underåriga kids som springer till svart-tatuerarare...

Sånna svarttattuerare tar jag och house of pain hand om serru´...

Pez

?
I'm lost.
Det börjar med en fjäril på höften och slutar med en suspensoar i nyllet?

PowPow
Det börjar med en fjäril på höften och slutar med en suspensoar i nyllet?

:laugh:

Det är min kompis munskydd *grr27*

PowPow
2006-10-23, 00:27
Har du läst dom senaste inläggen?

Ja, men ser inte hur man kan motivera uttalandet
"tatueringar och piercing leder till fördärvet"

Tyckte det lät som om tatueringar och piercingar över lag leder till fördärvet?

Det kan leda till fördärv, men det kan chokladkakor och ett blodprov också, om man har osis. Det som hände Angel hade aldrig hänt om jhon gått itll en välrenomerad tatuerare.. borde man då inte pusha för att folk inte ska gå till "svarttatuerare" istället?

Krampus
2006-10-23, 00:29
Göe det du vill - Tänk efter före - Get the cash. Support Hells Angels.
Inget kan gå fel! :)

Sebbe_H
2006-10-23, 00:32
Göe det du vill - Tänk efter före - Get the cash. Support Hells Angels.
Inget kan gå fel! :)

:laugh: http://img339.imageshack.us/img339/2884/badboyses7.jpg

Angel
2006-10-23, 00:32
Jaja, förstör era kroppar med fula tribals då om ni vill. Over and OUT

Krampus
2006-10-23, 00:33
:laugh: http://img339.imageshack.us/img339/2884/badboyses7.jpg

Now were talking! :thumbup: (Gratis tattos för mig :em: )

Sebbe_H
2006-10-23, 00:36

Smaken är som röven, klöven!! :D

prime^
2006-10-23, 00:36
Now were talking! :thumbup: (Gratis tattos för mig :em: )
hahah :thumbup:
men du skrämde nog iväg angel o nu får jag ingen vettig förklaring till varför d e ett fördärv :(

prime^
2006-10-23, 00:37
Smaken är som röven, klöven!! :D
hahaha, den va ny! :)

Krampus
2006-10-23, 00:37
hahah :thumbup:
men du skrämde nog iväg angel o nu får jag ingen vettig förklaring till varför d e ett fördärv :(

Sorry.. :em:

prime^
2006-10-23, 00:39
Sorry.. :em:
ingen fara *slap* :D

denny
2006-10-23, 16:46
ja, jag ser inte alls ut som polisen i village people, så jag kom inte in nej.Tänkte väl det.

paddanboy
2006-10-23, 18:48
Hells Angels - Misslyckade överviktiga 40 åringar som sammanslutits till ett vuxendagiskoperativ.

Jense
2006-10-23, 21:08
Hells Angels - Misslyckade överviktiga 40 åringar som sammanslutits till ett vuxendagiskoperativ.

säg så till dom, tuffing.

denny
2006-10-23, 21:35
Just så.:bow:

Tricklev
2006-10-23, 22:06
säg så till dom, tuffing.

Och det skulle bevisa hans poäng, eller vad säger du, tuffing?

Jense
2006-10-24, 04:33
Och det skulle bevisa hans poäng, eller vad säger du, tuffing?

absolut inget våld, snarare ett utlägg om varför han har fel.

det är så konstigt att alla är hells angels experter när dom inte vet ett skit.

Angel
2006-10-24, 04:46
ja har varit på HA´s gård i gbg :) töff töff

Krampus
2006-10-24, 12:48

Du får det att låta som om det skulle vara ngt negativt? :(

Fjod0r
2006-10-24, 12:56
Tycker inte man ska få bli polis om man har tatueringar på halsen/ i ansiktet. Av samma orsaker som tidigare nämnts i tråden.

Tricklev
2006-10-24, 12:59
Jag tycker inte att man ska få bli polis om man är överviktig, det visar att man tydligt struntar i hälsa, och det budskapet vill jag inte ska föra vidas till gemenne man.

Jag är extremt mycket emot att folk med muskler ska få bli poliser, som alla vet så förknippas muskelberg ofta med AAS, och med dåligt temperament, jag vill inte att AAS och dåligt temperament ska vara allmänt accepterat.

Så, vad säger ni som tränar för muskler nu, ska det vara okey att ha muskler och vara polis?

Fördommar är IDIOTISKA, men det är dom som har fördommarna som ska knipa käft, inte dom stackarna som blir utsatta för dom, idioter.

grabben i skogen
2006-10-24, 13:00
Tycker inte man ska få bli polis om man har tatueringar på halsen/ i ansiktet. Av samma orsaker som tidigare nämnts i tråden.

tur att ingen bryr sig om din åsikt då.

Fjod0r
2006-10-24, 13:02
tur att ingen bryr sig om din åsikt då.

Vaäreförproblem?

blekfet2
2006-10-24, 13:04

Och jag tycker att muslimer borde flyttas till månen.

grabben i skogen
2006-10-24, 13:05
Vaäreförproblem?
duärproblemet

Fjod0r
2006-10-24, 13:21
Och jag tycker att muslimer borde flyttas till månen.

Varfördå? Det är väll inget fel på muslimer? En av mina bästa vänner är Kurd. Hans familj är bland de trevligaste och hårdast arbetande jag människor jag träffat.

Jag tycker inte att poliser ska få ha tatueringar i ansiktet för att jag tror att många äldre/vuxna tycker att det är stötande, förknippar det med kriminalitet och rövarliv. De har inte samma liberala inställning till tatueringar som många yngre. Jag tycker personligen inte att det är snyggt. Att ha någon sorts Klädeskod/hurmanserutkod inom vissa yrken tycker jag är viktigt, jag tror många människor skulle känna sig obekväma om de blir kontaktade/konfronterade av poliser som i deras ögon ser ut som brottslingar, även om polisen i fråga är den snällaste människa de mött. Tatueringar för mig är snygga om de är lagom diskreta, så att de tillför en Touch till utseendet snarare än dominerar det. Jag föraktar inte folk som tycker/känner annorlunda, jag håller bara inte med dem. Om ni vill ifrågasätta min ståndpunkt varför skriva fördummande inlägg. (haka inte upp er på sista meningen utan svara kreativt på hela inlägget)

Tricklev
2006-10-24, 13:24
Jag tycker inte att poliser ska få ha tatueringar i ansiktet för att jag tror att många äldre/vuxna tycker att det är stötande, förknippar det med kriminalitet och rövarliv.

Vad säger du om folks fördommar om styrketränande personer, ska man få bli polis om man bänkar mer än 80kilo?

Fjod0r
2006-10-24, 13:29
Vad säger du om folks fördommar om styrketränande personer, ska man få bli polis om man bänkar mer än 80kilo?

Absolut. Ska man få bli polis om man är stor som ett hus? - japp. Jag menar inte att vara förolämpade mot någon eller några som tycker annorlunda eller ser annorlunda ut. Jag tycker bara att det är viktigt hur saker uppfattas. Ibland ligger felet hos betraktaren och ibland är felet hos den som blir betraktad. Jag säger att inte att det är fel med tatueringar i ansiktet. Men jag tycker bara att de är onödigt eftersom det kommer att provocera många, och är det nu så att något provocerar många kanske man borde försöka undvika att göra det nu många finner provocerande. Med tiden kanske det blir mer ok med sådan tatueringar men i dagens sammhälle tycker jag det känns onödigt.

Att det är viktigt med just polisen för mig är för att jag ser dem som en del i sammhället som det är välldigt viktigt att majoriteten av folket har respekt för. Respekt som grundar sig i hur man ser ut, att inte se ovårdad/skabbig/stötande, uppförande, attityd, ansvarstagande, lugn, tillmötesgående osv osv

Tricklev
2006-10-24, 13:35
Men inser du inte vad du säger, för många så representerar muskler aggresivitet och missbrukandet (av AAS), varför ska dessa människor få klara sig trots att dom tydligt stöter sig med folk, medans tatuerade inte får det?

Fjod0r
2006-10-24, 13:47
Men inser du inte vad du säger, för många så representerar muskler aggresivitet och missbrukandet (av AAS), varför ska dessa människor få klara sig trots att dom tydligt stöter sig med folk, medans tatuerade inte får det?

Är det inte skillnad på fördommar och fördommar? Drar du det så långt kan man alla gånger någon inte tycker att något är snyggt/representativt kalla det en fördom? Om du kommer in på Bolagstämman hos Eriksson, nyinvald i styrelsen, iklädd din nya rosa träningsoverall. Kommer de flesta utrycka ett tydligt missnöje med dig. De kommer få en uppfattning om dig som speglar det de tycker om ditt klädval, även om overallen är dyrare än deras skräddarsydda outfits i svart och grått. Är det du som gjort fel eller har dom fördommar som måste bekämpas?

Man kan kanske inte göra något åt att man är storväxt/kvinna/svart. Men man kan faktiskt välja om man vill ha tatueringar i ansiktet.

Trance
2006-10-24, 13:49

Är det ok att vara extremt piercad, hela armarna tattuerade med jävulsmärken och målad helt röd i ansiktet?

Tricklev
2006-10-24, 14:29
Man kan kanske inte göra något åt att man är storväxt/kvinna/svart. Men man kan faktiskt välja om man vill ha tatueringar i ansiktet.

Nu har jag inte sagt något om hudfärg och kön, och det är inte relevant. Men du kan tveklöst vällja om du ska väga 100+ i piranha form (okey, dom flesta kan inte nå hit dock.) eller om du ska vara tämligan normalbyggd, utan tvekan.

Trance; töntigt extremexempel, diskutera verkligheten istället så är jag med.

tano
2006-10-24, 14:35

Varför bara kvinnor Angel? Finns väl lika många tatuerade killar, säkert lika många som ångrar sig också.

Vad var det som hände hos svarttattueraren? Fick du någon sjukdom eller? Nålen var inte steriliserad förstår jag.

Trance
2006-10-24, 14:40
Nu har jag inte sagt något om hudfärg och kön, och det är inte relevant. Men du kan tveklöst vällja om du ska väga 100+ i piranha form (okey, dom flesta kan inte nå hit dock.) eller om du ska vara tämligan normalbyggd, utan tvekan.

Nej, det är absolut inget töntigt exempel. Antingen tillåter man alla utseenden eller så kan man inte sätta sig på någon moralisk tron och säga att det är enbart kompetensen som spelar roll.

Tricklev
2006-10-24, 14:42
Nej, det är absolut inget töntigt exempel. Antingen tillåter man alla utseenden eller så kan man inte sätta sig på någon moralisk tron och säga att det är enbart kompetensen som spelar roll.

Ja, jag tillåter alla utseenden, hade inte brytt mig om någon totalt tatuerad (kanske inte totalt piercad så att det förhindrar han i arbetet dock.) som polis.

Fjod0r
2006-10-24, 14:47

Precis, vill man bli något inom tex Polisen kanske man måste göra vissa val för att man ska passa in i vad folk i allmänhet tycker är riktigt. Tex att inte se ut som en IFBB pro (men hur många gör det?), inte ha tribaler i ansiktet och kanske inte ha grönt hår och 300g stål i anisktet. Det jag ville komma till var att man kan inte räkna allt som diskrimnering. Det här med storlek är ju lite specielt. Och den absoluta majoriteten av befolkningen (då räknar vi in alla gymrävar med) väger ju inte över 110kg i form, så storleken tror jag inte är ett stort problem. Jag håller dock med dig i att det är sorgligt att folk inte tror att man kan vara ganska välbyggd utan att ha nyttjat AAS.

Trance
2006-10-24, 14:48
Ja, jag tillåter alla utseenden, hade inte brytt mig om någon totalt tatuerad (kanske inte totalt piercad så att det förhindrar han i arbetet dock.) som polis.

Snällt av dig. Har du inga restriktioner på vad för tatueringar man får ha, nazi-symboler, bilder av mohammed?

Hur som helst, jag har absolut inga problem alls med att säga att får inte vara med att leka polis. Varför skall man vara rädd för att säga det.

Tricklev
2006-10-24, 14:57
Snällt av dig. Har du inga restriktioner på vad för tatueringar man får ha, nazi-symboler, bilder av mohammed?

Det är dock en oerhörd skillnad på en taggtråds tribal och nazi-symboler, taggtråds-tribalen säger inget om personens värderingar, Nazi-symbolen är ett tydligt tecken på att personen inte har dom värderingar som polisen vill ha.

Du verkar inte alls vara ute efter att diskutera det jag säger, jag säger att folk ska inte bli stoppade till att bli polisyrken för att folk har fördommar som gör att dom ter sig olämpliga, däremot folk som tatuerar/markerar att deras värderingar verkligen inte är passande för polisyrket, ska självklart inte få bli poliser.

Edit: Hur fan blev dom där meningarna egentligen, ett försök till.

Tatuering på taggtråd = Folk har fördommar emot dig, deras problem.
Nazi-symboler tatuerade över hela kroppen = Du har inte dom värderingarna som eftersöks hos polis, du får försöka skaffa ett annat jobb.

Trance
2006-10-24, 15:00
Det är dock en oerhörd skillnad på en taggtråds tribal och nazi-symboler, taggtråds-tribalen säger inget om personens värderingar, Nazi-symbolen är ett tydligt tecken på att personen inte har dom värderingar som polisen vill ha.

Du verkar inte alls vara ute efter att diskutera det jag säger, jag säger att folk ska inte bli stoppade till att bli polisyrken för att folk har fördommar som gör att dom ter sig olämpliga, däremot folk som tatuerar/markerar att deras värderingar verkligen inte är passande för polisyrket, ska självklart inte få bli poliser.

Nazi-symboler tatuerade över hela kroppen = Du har inte dom värderingarna som eftersöks hos polis, du får försöka skaffa ett annat jobb.

En person som tatuerar ansiktet har ju vissa värderingar och visar dem. T.ex. att det är fint att tatuera ansiktet, majoriteten av befolkningen anser nog att det inte är passande. Så varför skulle det då vara fel att avvisa dem?

Det är ju inte helt lätt att definiera vilka tatueringar som är ok heller.

Tricklev
2006-10-24, 15:06
En person som tatuerar ansiktet har ju vissa värderingar och visar dem. T.ex. att det är fint att tatuera ansiktet, majoriteten av befolkningen anser nog att det inte är passande. Så varför skulle det då vara fel att avvisa dem?

Det är ju inte helt lätt att definiera vilka tatueringar som är ok heller.

Jepp, han markerar att han tycker att tatueringar är fint, så vad händer härnäst, helvetet fryser över?

Det är fortfarande inga värderingar som skulle vara problematiska, däremot så skulle kanske ett H-kors i pannan vara ett giltigt skäl till att hindra någon ifrån att bli polis, han har helt enkelt opassande människosyn.

Fjod0r
2006-10-24, 15:06

Alltså, att ha nazi-symboler är inte ok för man förknippar dem med något som allmänheten tycker är dåligt. Men om allmänheten också har svårt att acceptera andra symboler i ansiktet av liknande skäl. De kanske inte vet vad tribalen står för men de accocierar (stava) dem med andra symboler/sympatier. Därför kanske man måste välja bort dem med, för att det alldrig ska kunna bli tveksamheter för den oinvigde var polismannen/kvinna i fråga står politiskt/ideologiskt. Det känns också som en väldig skillnad på vart man sätter symboler. Har man dom i ansiktet så är dom ju bokstavligen talat "in your face", det är rätt gapigt.

Jävligt kul debatt, nu ska jag springa och kränga korv på jobbet i 8timmar. Ha kul!

Trance
2006-10-24, 15:07
Jepp, han markerar att han tycker att tatueringar är fint, så vad händer härnäst, helvetet fryser över?

Det är fortfarande inga värderingar som skulle vara problematiska, däremot så skulle kanske ett H-kors i pannan vara ett giltigt skäl till att hindra någon ifrån att bli polis, han har helt enkelt opassande människosyn.

Ett jävulsansikte i pannan eftersom han tyckte det var snyggt?

Tricklev
2006-10-24, 15:09
Ett jävulsansikte i pannan eftersom han tyckte det var snyggt?

Djävulen brukar väll oftast ses som lite omoralisk, men nej ett djävulsansikte borde nog inte gå igenom.

Trance
2006-10-24, 15:12
Djävulen brukar väll oftast ses som lite omoralisk, men nej ett djävulsansikte borde nog inte gå igenom.

tatueringar i ansiktet ses nog generellt som "omoraliskt" men detta är då fel att tycka men att tycka en tatuering av jävulen är omoralisk är korrekt. Alltid bra att veta var gränsen går.

Tricklev
2006-10-24, 15:14
tatueringar i ansiktet ses nog generellt som "omoraliskt" men detta är då fel att tycka men att tycka en tatuering av jävulen är omoralisk är korrekt. Alltid bra att veta var gränsen går.

Snarare att djävulen har igenom tiderna stått för en rätt hemsk människosyn, medans en tribal upp över halsen knappast har det.

Trance
2006-10-24, 15:15
Snarare att djävulen har igenom tiderna stått för en rätt hemsk människosyn, medans en tribal upp över halsen knappast har det.

Jävulen är en kristen symbol bara, är det verkligen rätt att rätta sig efter det i ett sekulärt samhälle. Är det inte viktigare att gå efter kompetensen på den som söker?

Tricklev
2006-10-24, 15:19
Nej, jag vill inte ha några religiösa symboler alls på poliserna, religion, vart du står politiskt och dylikt ska stanna hemma i sängrummet, när man är polis är man polis, inget annat, och dina andra värderingar ska inte lysa igenom.

Däremot stora biceps eller tatueringar (en tatuering som dock INTE har med politik/religion och dylikt att göra) visar inte dessa värderingar.

norsk_gadd
2006-10-24, 21:16

Om man tycker det är vackert då?
Tråkig tråd ändå, för vem fan vill bli polis..