Visa fullständig version : Att säga upp sig under föräldraledighet
Om man blir uppsagd under föräldraledighet börjar uppsägningstiden räknas fr.o.m, den tidpunkt då den planerade föräldraledigheten upphör, men hur är det om jag själv säger upp mig?
Om man blir uppsagd under föräldraledighet börjar uppsägningstiden räknas fr.o.m, den tidpunkt då den planerade föräldraledigheten upphör, men hur är det om jag själv säger upp mig?
Har du kommit till insikt nu när du varit pappaledig?
ont: Vet inte:em:
Nitrometan
2006-10-20, 14:30
Inget givet. Det får du diskutera med din abetsgivare.
MasterChief
2006-10-20, 14:33
Då lär du få massa karensdagar.
Då lär du få massa karensdagar.
Hur tänker du nu?
säger du själv upp dig så börjar det räknas från första dagen du är arbetslös, inte föräldreledig mao
då får du först 45 dgrs karens sen 5 dgr karens till som alla får, så blir länge utan stålar. jag funderade själv på samma sak förr
vad är det för jobb?
säger du själv upp dig så börjar det räknas från första dagen du är arbetslös, inte föräldreledig mao
då får du först 45 dgrs karens sen 5 dgr karens till som alla får, så blir länge utan stålar. jag funderade själv på samma sak förr
vad är det för jobb?
Jag är konsult och byter till ett annat jobb, med karens menar ni väl bara från a-kassa? Jag vill veta när jag kan börja mitt nya jobb (om det nu blir så), om det är som Nitro säger så är det inga problem.
MasterChief
2006-10-20, 14:44
Hur tänker du nu?
Som Baha svarar.
Har en vän som sade upp sig när hon var mammaledig. Sen när dagarna var slut trodde hon att hon kunde hoppa på a-kassa, men nej, det gick inte för sig. Hon fick först 45 karensdagar.
MasterChief
2006-10-20, 14:44
Jag är konsult och byter till ett annat jobb, med karens menar ni väl bara från a-kassa? Jag vill veta när jag kan börja mitt nya jobb (om det nu blir så), om det är som Nitro säger så är det inga problem.
Jaha, då vet jag inte :-/
edit: Det borde rimligtvis räknas från det datum du säger upp dig. Du är ju trots allt anställd fortfarande även om du är "ledig" från jobbet.
missuppfattade.
rimligtvis räknas uppsägningstiden från den dag du säger upp dig, sen att du inte är närvarande pga av föräldreledighet, sjukdom eller ngt annat det kan ju inte du rå för
Det är jag som är otydlig, det ni säger verkar rimligt. Hoppas de kan matcha min lön då, så det blir av:)
Säg upp dig första dan du är tillbaka på jobbet, och förhandla med arbetsgivaren om att få gå samma dag. Om du inte sitter på en svårersattbar post så går nog nästan alla arbetsgivare med på det.
Säg upp dig första dan du är tillbaka på jobbet, och förhandla med arbetsgivaren om att få gå samma dag. Om du inte sitter på en svårersattbar post så går nog nästan alla arbetsgivare med på det.
Jo, jag kommer ju att gå utan uppdrag i 3 månader annars och bara vara en kostnad, men det känns kanske schysstare att säga upp sig innan. Vi får se hur det blir.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.