Visa fullständig version : Vad fick er att bli en aktiv medlem på kolozzeum?
Det skulle vara kul att veta, varför ni är aktiva medlemmar här och vad var det som fick er att komma hit?
När jag sökte alltid om träning och kost på google, så kom jag alltid till kolozzeums forum. För det mesta hittade jag inlägg från 2004, 2005 osv och fick för mig att det finns inte kvar längre. Dessutom trodde att här fanns en massa kroppsbyggare som diskuterade steroider och sånt, så jag ville inte gå in på vad det var för ställe eller kolla om det ens fanns kvar.
En dag så ville jag bara se vad det var för ställe. Här fanns det många träningsintresserade som jag och många som hade bra kunskaper om träning och kost, därför har jag blivit en aktiv medlem på kolozzeum.
Reggade mig för att spionera på mitt ex.
Sedan något år senare kom ja på att jag hade ett konto här och satte igång att spamma lite
Blev hitlänkad till träningsforumet, hittade allmäntdelen, fastnade i allmäntdelen:Virro
Folk började emigrera hit från B&K:s gamla forum, så jag beslöt mig för att kolla vad det här var för ställe. Gillade vad jag såg och reggade mig.
Eldhroka
2006-10-20, 13:39
Krampus :D
Sedan något år senare kom ja på att jag hade ett konto här och satte igång att spamma lite
Består dina +2000 inlägg endast av spam? :D
Svårt att hitta kost och tränings freaks nån annan stans än här;-) Skönt att ventilera saker med likasinnade och inte närstående som säger
-Ska du verkligen bli större?
och sån skit! Kanonforum!!
Ozz
Svårt att hitta kost och tränings freaks nån annan stans än här;-) Skönt att ventilera saker med likasinnade och inte närstående som säger
-Ska du verkligen bli större?
och sån skit! Kanonforum!!
Ozz
Jag tycker också det är så, innan jag fann kolo så trodde jag inte ens att det fanns några kost o träningsfreaks som jag. Nu känner man sig lite mer normal iaf :)
Scratch89
2006-10-20, 13:45
Medusa sa att det var ett bra forum. 'nough said.
Metal_boy_
2006-10-20, 13:45
Jag hade en dröm om att bli biffig som stryk och sökte likasinnade.
Googlade på hälsa och träning, hittade halso.info där jag hängde några månader. Många därifrån refererade ofta till kolozzeum. Det verkade ganska läskigt i början men jag insåg snart att detta var ett mer aktivt forum, och en stor källa till inspiration och skitsnackande. Ledargestalterna från halso.info finns ju här också, så man missar inget heller.
Består dina +2000 inlägg endast av spam? :D
dom 2000 klämde ja fram innan dom stängde räknarna i Allmänt.
Det är inte mycket vettigt jag fått ur mig i någon annan del, tror jag gjorde ett inlägg under kost-delen en gång och 10 pers svarade "Läs Grubs deff-guide"
Det var nog när jag började skriva min träningsjournal. :)
dom 2000 klämde ja fram innan dom stängde räknarna i Allmänt.
Det är inte mycket vettigt jag fått ur mig i någon annan del, tror jag gjorde ett inlägg under kost-delen en gång och 10 pers svarade "Läs Grubs deff-guide"
Det är inte helt fel det heller ;)
Det var nog när jag började skriva min träningsjournal. :)
Samma här.
Tricklev
2006-10-20, 13:57
När jag började träna så sökte jag kunskap, lyckades hitta ett riktigt skitforum styrt av 2 killar som styr allt o alla, och det finns ingen ide att ifrågasätta dom, inte ens om du gör det väl. Såg att några då och då länkade till kolozzeum, så jag hittade hit, reggade mig och läsa lite här och var, var betydligt mer aktiv i början vad gällde att ställa frågor och läsa i tränings/kostdelen än jag är nu, nu blir det lite för mycket Allmänt och för lite annat.
Minns ej.
Tror det var tack vare/på grund av Herkiz eller MickeB.
Jag kom från powerboard från början och hittade hit till slut via ngn länk där.
Jag gjorde precis som du salami, sökte mycket på google om träning och det var ofta något av de översta resultaten var länkade hit. Vet dock inte varför jag en dag bara bestämde mig för att bli medlem för jag har säkert hängt här och läst sedan sommaren 2005, men då under träning och kost.
Nu på sista tiden har det blivit mest Allmänt för min del, därav det låga post-antalet. Hade nog haft 1000+ om alla hade räknats.
MasterChief
2006-10-20, 14:13
Som jag anande (efter lite sökande) var jag tvungen att regga mig för att käfta om HIT. :D
Jag tror faktiskt jag har rekordet i längsta förstapost:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=316984&postcount=56
Bronkitkorv
2006-10-20, 14:41
Jag var reggad på exhale och där sa man att kolo var ett jävla töntigt fjortisforum, jag kom hit och såg direkt att detta var mycket bättre än jävla exhale där man bara diskuterade kesella och funlight.
Jag är en datornörd och spenderar en stor del av mitt liv vid datorn. När man väl sitter här kan man väl göra saker också, tänkte jag.
Behövde migrera min bantningstråd i samband med att vi stängde ÖD på sweclockers. kollo blev bra plats att dumpa den på tyckte jag.
Dissector
2006-10-20, 15:04
Min gode vän Achryl här tränade ett par år innan mig, och Kolozzeum talades det om ganska ofta. Castro, Herkulez och Jense var namn som dök upp hela tiden.
Sedan började jag själv träna, och för att hitta lite matnyttig info så reggade jag mig här jag också, och nu känner jag mig riktigt hemma :D
Folk började emigrera hit från B&K:s gamla forum, så jag beslöt mig för att kolla vad det här var för ställe. Gillade vad jag såg och reggade mig.
Samma story här.. invandring :D
Jag kollade min besöksstatistik på hemsidan en dag. Då såg jag att folk kom från Kolozzeum till mig. Det var en tråd där det skulle samlas alla bra bodybuildingsidor. Någon hade länkat till mig och han blev lagom utskrattad.
Då reggade jag mig. Sen brukade jag titta förbi då och då för att se vad som skrevs om mig. Då var det mest bolio (på den tiden visste han inte att jag har fina fötter) och några andra bannade fd Exhale-medlemmar som snackade skit om mig. :D
Sen sjönk Exhale-båten och jag bestämde mig omedelbart för att släppa lös min oseriösa sida här på Kolozzeum. Och här har den nu gått på grönbete i fan vet hur länge, och den har blivit stor och stark och pälsen glänser. :cool:
Tricklev
2006-10-20, 15:30
Jag kollade min besöksstatistik på hemsidan en dag. Då såg jag att folk kom från Kolozzeum till mig. Det var en tråd där det skulle samlas alla bra bodybuildingsidor. Någon hade länkat till mig och han blev lagom utskrattad.
:laugh:
Har du kvar länken?*popcorn*
Har du kvar länken?*popcorn*
Det som göms i snö kommer upp i tö, fling fling, liten fågel hittar gammalt brö (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=28000)
Jag tog jävligt illa upp, eftersom jag anser mig vara en seriös bodybuilder. :D
Tricklev
2006-10-20, 15:41
Det som göms i snö kommer upp i tö, fling fling, liten fågel hittar gammalt brö (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=28000)
Jag tog jävligt illa upp, eftersom jag anser mig vara en seriös bodybuilder. :D
:laugh: :laugh:
"Kanske räknas som en byggarsida på exhale..."
Ja, inställningen till dig har förändrats en hel del märker jag.*kissass*
Äh, var väl itne så farligt. Förutom kommentaren om swedish te he he..
Pez var på mig varenda jävla dag, sa att det skulle rädda mig från krogens klor. O nu sitter jag här framför kolo, dricker vin o äter pepparkakor.
Går hemma härifrån tack
När jag började träna hade jag bara en kompis som satt inne på bra styrketränings- och diet-osv-kunskap och jag bombarderade honom med mail med frågor hela tiden och hade lite dåligt samvete för det, kände mig lite jobbig liksom. Så jag frågade honom om han inte visste nåt forum eller nåt som kunde avlasta honom lite och då tipsade han bla om kolo, de andra länkarna funkade inte eller verkade mindre roliga av andra skäl och sen dess har jag väl varit hooked.
Det skulle vara kul att veta, varför ni är aktiva medlemmar här och vad var det som fick er att komma hit?
När jag sökte alltid om träning och kost på google, så kom jag alltid till kolozzeums forum. För det mesta hittade jag inlägg från 2004, 2005 osv och fick för mig att det finns inte kvar längre. Dessutom trodde att här fanns en massa kroppsbyggare som diskuterade steroider och sånt, så jag ville inte gå in på vad det var för ställe eller kolla om det ens fanns kvar.
En dag så ville jag bara se vad det var för ställe. Här fanns det många träningsintresserade som jag och många som hade bra kunskaper om träning och kost, därför har jag blivit en aktiv medlem på kolozzeum.
Tror det var big "gey" al som skickade in mig här
Läste på IPMS forum ( gissa vad man skriver om där:D ) och funderade på ifall det fanns något forum för kroppsbyggare.
Visst fanns det forum men Kolozzeum höll hög klass redan från start så jag läste i några dagar innan jag bara var tvungen att regga mig och kasta mig in i diskussionerna.
paddanboy
2006-10-20, 18:30
Skapade konto här främst för att det var träningsrelaterat, för att sedan spöka något halvår. Uppfattade det som lite sektliknande - vilket det är.
Återkom på grund av invandringstrådarna som saknade realism och opposition. Tragiskt, men sant.
+1.
shadowfire
2006-10-20, 18:38
Ramlade in hit av en slump. Tyckte det var lite läskigt i början, massa främmande träningsmänniskor samlade på ett o samma ställe. Fullt med muskelknuttar o biffar. Skulle prova skriva ett inlägg i en tråd, men blev jätterädd för jwrzd och ångrade mig.
Tricklev
2006-10-20, 18:44
Ramlade in hit av en slump. Tyckte det var lite läskigt i början, massa främmande träningsmänniskor samlade på ett o samma ställe. Fullt med muskelknuttar o biffar. Skulle prova skriva ett inlägg i en tråd, men blev jätterädd för jwrzd och ångrade mig.
Undra hur många gånger det har hänt.*popcorn*
Skulle prova skriva ett inlägg i en tråd, men blev jätterädd för jwrzd och ångrade mig.
Haha :laugh: ..
Löjtnant Blank
2006-10-20, 19:24
Jag kände på mig att Kolozzeum behövde mig, och se så rätt jag fick.
Jag tror jag kom hit tack vare eller på grund av Tolkia.
Hon skrev nog om forumet på en annan sajt och jag är så nyfiken så jag sökte direkt upp forumet.
Skrev först bara i kost och näringsdelen men läste mest.
Tittade ibland i allmänt men tyckte det bara bestod av massa töntiga 14isar.
Tittade ibland i allmänt men tyckte det bara bestod av massa töntiga 14isar.
Hur ser det ut idag då, har du samma uppfattning av allmänt delen?
Hur ser det ut idag då, har du samma uppfattning av allmänt delen?
Yepp men jag har nu förstått att jag är en 14is med *L*
Yepp men jag har nu förstått att jag är en 14is med *L*
Alltså en som röker, tuggar tuggummi och svär mycket.. bra att veta ;)
Jag minns inte ens hur det gick till, men jag misstänker att jag snubblade över det när jag googlade (om nu google ens fanns då ...) efter något annat. Jag höll mig gaaaanska länge, men till slut blev jag tvungen att registrera mig för att kunna lägga mig i någon diskussion och moralisera lite; det var säkert i Allmänt (där skriver jag ju 99% av mina inlägg, så det verkar osannolikt att det var någon annanstans ...). :D
Det är nästan lite synd att forumet gjorts om ett antal gånger så att man inte kan hitta sin första post och kolla vad det egentligen var.
Alltså en som röker, tuggar tuggummi och svär mycket.. bra att veta ;)
Vi har delat upp det
Pipphi röker, Krampus tuggar tuggummi och jag svär.
Vi är alla för gamla för att klara av allt samtidigt. Vi är ju liksom inte 14 längre, typ.
Det är nästan lite synd att forumet gjorts om ett antal gånger så att man inte kan hitta sin första post och kolla vad det egentligen var.
Du får väl muta ngn moderator eller administratör *g*
Vi har delat upp det
Vi är alla för gamla för att klara av allt samtidigt. Vi är ju liksom inte 14 längre, typ.
Jaha, är det så ni funkar ;)
Hittade väl hit genom google eller liknande, ingen aning faktiskt, sen började jag spamma(allmänt), det var tider det :D
Deceiver85
2006-10-20, 22:55
Mystic och/eller Tjuckots förtjänst...
shadowfire
2006-10-20, 23:31
Vi har delat upp det
Nej det var ett tag sedan du var 14. Verkligen!
Pez och Jay-Z. Fast Sverker ville banna mig från första inlägget.
Jag var på Kesella-Exhale och skrev förolämpande historier om andra medlemmar och mig själv.
Sen har jag själv dragit hit ett gäng pers efter det. Nina glömde att nämna mig som referens...:(
(om nu google ens fanns då ...)
Google startade deras sökmotor 1998 tror jag.
Jag fick en länk av nån kompis om nånting här på kolo nån gång, långt tag efter det gjorde jag en användare som jag inte vågade använda eftersom jag var rädd för översittarna :em:
Skulle prova skriva ett inlägg i en tråd, men blev jätterädd för jwrzd och ångrade mig.
:laugh: Har du sedan lyckats sätt honom på plats en gång släpper han dig aldrig! :D
ptja, det bara blev så att jag blev en aktivare medlem.. jämfört med ca 1 år sen
har knappt tid till gymmet längre, så jag har fått sänka nivån på mitt gymmande till datorstolnivå
det funkar ju det också *popcorn* :cool:
Nina glömde att nämna mig som referens...:(Jag har inte så jävla bra minne, du vet. Jag minns bara att du skickade mig länkar till kolozzeum. :em:
jaha, skulle man avslöja hur man kom hit också
det började väl med att man började styrketräna, min dåvarande träningskompis Olsson hängde lite här och var
sen började jag också :)
det var väl maxx's (eller var det 3 x?) forum man började på, sen insåg jag att det bara hängde puckon där så jag gick över till... hrm, vad hette det nu? hälso-nånting... aja, det var där jag såg en kropp som jag kunde tänka mig ha i framtiden och den tillhörde joel canerva
läste lite om hur mycket han åt och det var typ det jag åt på en vecka, så man insåg där att man var tvungen att göra nåt likande
(där var även bilder på Robban här på forumet också)
ja, sen hamnade man ju här och det var här jag lät mina frön blomstra och mina blommor gro
Pappa google visade mej vägen hit när jag var på förvirrad jakt eftr fakta om knäskador har jag för mej. Var hyffsat ovetande om kost på den tiden så jag bestämde mej för att fördriva tiden med att ställa tjatiga frågor i kost och deff forumet :D grub var min gud osv. *popcorn*
Sen hittade jag journal, tränings och allmäntdelen och nu är jag fast här och hittar fan inte ut. *kissass*
Roberth, en 110kg-kille i datorföreningen som hade tränat förr, visade mig pauluns websida och kolozzeum, vet inte var han är nu ;/
Jacksatan
2006-10-22, 17:47
Nån länkade hit på gamla exhale-forumet. Tyckte det var lite rörigt här, vilket jag fortfarande tycker. Lite mer av en chat under allmänt. Går man bort 2timmar får man leta tillbaka 6sidor för att se sitt förra inlägg.
Annars finns mkt roliga människor och kunskap här.
Jag hittade hit via en kollega... Fast aktiv? Det är jag väl inte *popcorn*
Jag hittade hit via en kollega... Fast aktiv? Det är jag väl inte *popcorn*
Det jag menade med "aktiv" är att man blir medlem och sen skriver aldrig nåt inlägg eller loggar in kanske bara en gång i månaden osv.
En dag förra sommaren var en utstickande andel av besökarna på forumet jag sysslar med www.etanol.nu/forum från just Kolozzeum. Då kollade jag vad det var.
Sedan var det dags att komma i form..*flex*
ramagoen
2006-10-29, 18:26
Var först på halso.info. förde dagbok samt skrev lite i forumet.
Lyckades dock bli bannad. Förtjänade det. :D
Nu skriver jag dock bara träningsdagbok här samt nåt inlägg då och då.
Läser dock väldigt mycket här på forumet, sjukt bra information :) oftast.
strongmomme
2006-10-29, 18:39
en kompis tipsade
Tricklev
2006-10-29, 18:47
Var först på halso.info. förde dagbok samt skrev lite i forumet.
Lyckades dock bli bannad. Förtjänade det. :D
Nu skriver jag dock bara träningsdagbok här samt nåt inlägg då och då.
Läser dock väldigt mycket här på forumet, sjukt bra information :) oftast.
Funderar också på att börja föra träningsdagbok, vore kanske ett skönt sätt att hålla koll på sig själv.
Jag är ett räningsfreak och ville lära mig nya saker. JAg kommer dock inte ihåg hur jag hittade hit :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.