handdator

Visa fullständig version : Blev ni förvånade över hur svårt det är att bygga muskler?

Slartibartfast
2006-10-19, 11:42
När ni började träna, blev ni desillusionerade angående hur bra ni kunde bli? Det gick nog upp för mig ganska fort att det var lite svårare än jag hade trott att bygga muskler. När jag först kom i kontakt med bodybuilding läste jag Frank Zanes bok från nångång sent 70-tal. Jag trodde att jag kunde se ut som honom efter några års träning. Sen gick det upp för mig att inte alla kunde bli som honom, och jag ställde in mig på en mera "realistisk" målsättning: Stallone i Cliffhanger. Nu när man tränat ca sex år är jag jävligt nöjd bara jag kan matcha Brads Trojafysik.

Hur såg det ut för er? Någon som fick bättre resultat än väntat? :D

Otto GROV
2006-10-19, 11:52
först fatta jag hur lätt de var att bli grov,,,,,,,,,,,,,,efter ett tag började ja tycka de va svårt.
Sen lärde ja mig å träna då blev de lätt som fan igen:)
Sen skadade ja mig å de blev skit av allt ihopa:em:

planen ä nu att vila 1år eller flera å sen börja om från början, Med en annan inställning än förut,
Ska lära mig att de finns andra saker än träning innna ja börjar satsa igen,
Så ja får väll se hur lätt ja kommer tycka de ä att bli grov nästa gång ja försöker.............Men saker man älskar brukar va ganska lätta att göra iof är de som ä mitt problem också,,, För mycket av de goda ä nog inte alltid bra de heller;)

trasan
2006-10-19, 11:57
Efter ca ett halvår insåg jag att det är generna som bestämmer allt! Vissa kan träna 2 ggr i veckan träna lite halvlojt och käka rent ut sagt dåligt och ändå växa relativt bra. Medan andra kan leva och slava efter kroppbyggningens alla lagar och ändå förbli mindre än Brad Pitt(tex)..

mangemani
2006-10-19, 11:58
handlar väl inte om att det är svårt,det det handlar om är att det tar tid.

Lasse Kongo
2006-10-19, 11:58
Det är ju iofsig inte alls svårt, men det tar lite tid bara.

Bronkitkorv
2006-10-19, 12:04
Det gick så lätt i början så jag trodde att det bara var att träna för att se ut som Arnold efter 10 år. Nu inser jag att jag aldrig kommer bli ens hälften så stor som jag velat bli. Skiter väl jag i...

Noodles
I högstadiet och gymnasiet tyckte jag att alla som tränade på gym blev biff jättefort. Nu i efterhand har jag insett att de inte var speciellt biffiga. Däremot gör första året en stor skillnad när man jämför med någon som inte har lyft en hantel.

Nuförtiden går jag mest och undrar när jag egentligen ska se riktiga resultat. Det känns som att träningen inte ger något alls. När jag tittar på äldre bilder ser jag dock en viss skillnad. Kör jag på seriöst i 20 år ska det nog bli bra det här.

Deceiver85
Jag är fortfarande förvånad varför jag (tränat i dryga 1,5 år) inte ser ut som Arnold. Seriously though, nej, inte särskilt förvånad över min träning. Det mesta har flytit på ganska bra och även om man är lite "ur form" samt att benen inte är så starka som de borde vara i relation till biceps så tycker jag att det går framåt.

Den dagen jag kommer i form och blir grov, då kommer jag bli förvånad.

blekfet2
2006-10-19, 12:12
Jag har bara tränat styrke nu i cirka 2år 9månader, och säg 2år av den tiden så har jag laborerat med mer eller mindre misslyckade deffar. Men jag är ändå hyfsat nöjd med den massa jag lyckats få fram under den korta tiden, men det kan ha å göra med att jag också inte är så lång, 170cm, så mindre massa ser ut som mer på korta mig. ;)

Tabbe
2006-10-19, 12:13
Ar forvanad hut snabbt det gick.. =) seriost faktiskt
Kan vara for att jag borjade nar jag var 15..*flex*

Yes
2006-10-19, 12:17
I början räknade jag med att se resultat på en gång. Sen insåg jag att det kanske inte går så fort. Därför har jag istället börjat kräva att jag skall bli större nu på en gång, annars j***ar!

Tålamod är ingen dygd. :thumbup:

Hades
2006-10-19, 12:19
Jag tränade väl runt två år innan jag förstod att man måste äta för att bygga muskler. Sedan tränade jag väl ett år till innan jag faktiskt började få i mig tillräckligt med mat.

Dock började jag inte med målsättningen att bygga muskler. Jag vet faktiskt inte ens varför jag började.

blekfet2
2006-10-19, 12:21
Jag tränade väl runt två år innan jag förstod att man måste äta för att bygga muskler. Sedan tränade jag väl ett år till innan jag faktiskt började få i mig tillräckligt med mat.

Dock började jag inte med målsättningen att bygga muskler. Jag vet faktiskt inte ens varför jag började.

u can say it, bitches! :naughty:

Mashik
2006-10-19, 12:23
Nog blev jag förvånad över hur dåliga byggargener jag har jämfört med andra.

Liten Men Fet
2006-10-19, 12:29
Jag tränade halvlojt dom första två åren och åt för dåligt, hade ingen koll eller schema att gå efter. Sen ryckte jag in i lumpen och där gick det bättre mer mat och ordentligare träning. Gick upp 7-8 kilo på 10 månader.

Efter det har jag tränat bra till och från, begränsats av återkommande halsproblem och ibland svikande motivation. I kosovo växte jag som fanken och ökade nästan 10 kg på 6 månader, mycket med väldigt god mat och massor med kött samtidigt som jag gymmade hårt.

Jag har alltid tyckt det varit väldigt svårt att bygga har förutsatt att det är så det är, men jag har upptäckt att om jag äter riktigt mycket och tränar bra så ökar jag så jag själv blir förvånad.
Så nu tycker jag inte det är så svårt att bygga muskler men det tar tid och man måste äta rätt och träna rätt annars ger det nästan ingeting.

sammy1
2006-10-19, 12:31
Jag har väl helt ok byggargener, bara jag slutar skada mig var sjätte månad och bli liggandes lika länge :D Bygga är hyfsat lätt, bara vi inte snackar ben :D

DavidN
2006-10-19, 12:34
Jag är nöjd. Har alltid svarat bra på träning.
Mitt problem har snarare varit att muskelbygge alltid få komma i andra eller tredje hand.
Har haft landslagskarriär etc som inte tillåtit mycket annat.

Idag är det bara bygge som gäller och nu har jag tränat mer eller mindre oavbrutet i i kanske tre månader och ser mycket bra resultat.
Jag ska avlägga rapport vid sexmånaderssträcket ;)

Råland
2006-10-19, 12:44
Första året växte jag som ogräs, sedan dess har jag i princip stått still. Man får helt enkelt ställa in sig på att debutera i Herrar Veteran ;)

Zerom
2006-10-19, 12:53
Jag blir fortfarande förvånad hur snabbt en ny muskelgrupp växer i början när man börjar träna den.

Börje H
2006-10-19, 12:55
Intressant fråga:thumbup: Och svar JA. Första 5-6 åren så hade man mycket stora planer på vad som skulle hända. Kompisar och bekanta kommenterade ofta hur bitig man såg ut. Med facit i hand så såg man ju i ärlighetens namn bara fetare ut... Efter typ 10 år var det bara att inse att någon generalbiff skulle man då aldrig bli. Nuförtiden så betyder inte den visuella storleken speciellt mycket. Antalet viktplattor på stången ökar ju iallafall:D Och det är ju det viktigaste!

Scratch89
2006-10-19, 13:12
Jag tycker jag växer på rätt så bra, men jag har aldrig haft ett särskilt stort ideal heller.

Bengan
2006-10-19, 13:20
Jag har kommit fram till att det är omöjligt att bygga muskler, genom tester med min egen kropp

grabben i skogen
2006-10-19, 13:23
När ni började träna, blev ni desillusionerade angående hur bra ni kunde bli? Det gick nog upp för mig ganska fort att det var lite svårare än jag hade trott att bygga muskler. När jag först kom i kontakt med bodybuilding läste jag Frank Zanes bok från nångång sent 70-tal. Jag trodde att jag kunde se ut som honom efter några års träning. Sen gick det upp för mig att inte alla kunde bli som honom, och jag ställde in mig på en mera "realistisk" målsättning: Stallone i Cliffhanger. Nu när man tränat ca sex år är jag jävligt nöjd bara jag kan matcha Brads Trojafysik.

Dags att du ökar din medicinering, snart står det väl om dig i ngn tidning: galen stalker förföljer brad pitt.
gissningsvis innehåller 9000 av dina 10000 inlägg något om brad pitt.

Slartibartfast
2006-10-19, 13:28
Dags att du ökar din medicinering, snart står det väl om dig i ngn tidning: galen stalker förföljer brad pitt.
gissningsvis innehåller 9000 av dina 10000 inlägg något om brad pitt.

Och?

Lasse Kongo
2006-10-19, 13:36
Och?

Backar faktiskt upp:

Och?

L-Sami
2006-10-19, 13:37
Nu när man tränat ca sex år är jag jävligt nöjd bara jag kan matcha Brads Trojafysik.

Hei, SlarttiMartti Vad snackar du om!? du är grövre än Brad i vilken film som helst, när som helst. Det är Bräddän som ska försöka matcha din fysik :D

När jag började träna ville jag bara ha en atletisk bra kropp med lite magrutor. Skulle aldrig trott två år sen att jag skulle få den här fysiken som jag har nu.

grabben i skogen
2006-10-19, 13:39
Backar faktiskt upp:

Och?

ohälsosam fixering.

Lasse Kongo
2006-10-19, 13:40
ohälsosam fixering.

Säger vem?

Du ja, men vad vet du om det?

Slartibartfast
2006-10-19, 13:41
ohälsosam fixering.

På vilket sätt är den ohälsosam?

Otto GROV
2006-10-19, 13:51

asså skulle man ställa dig brevid brad,,,,,,,,,,,,,Så skulle du krossa honoms fysik,
Du har sett honom på film uppumpad å me perfekt ljus (vet du hur mycket bra ljus gör),
du matchar inte brads fysik du krossar den.

Johan86
2006-10-19, 13:51
Jag trodde det bara var och träna 3 dagar i veckan och dra i sig en gainer efter passet så skulle man växa. Det gjorde ju många andra som man känner. Fast dom har lite lite bättre förutsättningar

MAXX
2006-10-19, 13:52

lite svårt att se ut som någon som tar steroider om man inte gör det själv?

J.Saarela
2006-10-19, 13:55
Fan så svårare och jobbigare än vad jag trodde.Mer underhållskrävande än vad jag trodde oxå.

Lord_Real
2006-10-19, 14:18
Jag vart förvånad hur snabbt och lätt det går.
Nu räknas jag ifs som väldigt liten i förhållande till i princip alla på detta forum. Men jag började styrketräna först för ett år sedan. När jag började hade jag i princip inga muskler. Min far är dock väldigt muskelös trots att han aldrig tränat, men han rörde på sig mer än mig.
Så nu när jag började träna så upptäkte jag snabbt att jag verkar ha anlag för detta. :)

Och jag har inga illusioner om att bli arnold heller. Så jag kanske har realistiska förutsättningar redan från ruta ett.

pragmatist
2006-10-19, 14:30
Jag tror jag var inställd på att det skulle ta lite tid, eftersom jag idrottat lite tidigare och fattade att man inte blev bra över en natt. Sen hade jag väl aldrig som mål att bli "biff" heller utan bygga på lite så gott det gick. Men lite förvånad blev jag över hur fort det gick de första två åren, och sedan (när man vant sig vid den ökningstakten) vilken monumental vägg man gick in i sedan. Tvärnit, typ. Det sätt att träna och äta som jag vuxit som ogräs av fram tills dess gav nu inte ett piss styrkemässigt längre och att äta mer gjorde mig bara fet. Minns det ganska tydligt när det hände, en smått panikartad känsla av att inget fungerade helt plötsligt.

Niclaaas
2006-10-19, 14:33
...Men lite förvånad blev jag över hur fort det gick de första två åren, och sedan (när man vant sig vid den ökningstakten) vilken monumental vägg man gick in i sedan. Tvärnit, typ. Det sätt att träna och äta som jag vuxit som ogräs av fram tills dess gav nu inte ett piss styrkemässigt längre och att äta mer gjorde mig bara fet. Minns det ganska tydligt när det hände, en smått panikartad känsla av att inget fungerade helt plötsligt.

känner igen det där.

MacLeod
2006-10-19, 14:34
Har aldrig haft några ideal, jag är dock förvånad över hur bra det gått trots motgångar med operationer osv.

regus
2006-10-19, 14:36
Nej, det är inte svårt.

Gå dit, lyft tungt och ät massor..
Men tid tar det.

ManuelIT
2006-10-19, 14:43
svårare än vad jag trodde, speciellt eftersom jag inte insåg hur viktigt kostdelen var tills jag började lägga ner tid på att läsa om träning.

sedan får man tänka på att ens syn på vad som är vältränad har ändrats kraftigt, när jag började tyckte jag att tex. brad pitt i fight club var biffig som fan, men nu vet jag bättre och målet har sats högre (inte för att jag är i närheten av lika stor som pitt i troja än..). frågar man polare vad de tycker är snyggt så säger de oftast brad pitt, och att större än det är bara fult.

Sniggel
2006-10-19, 14:45
Började träna för att bli starkare, vilket jag blev. Tränade ganska sporadiskt och oregelbundet de första åren. Men det blev mer och mer regelbundenhet och jag upptäckte att det var kul att få muskler också. Jag har aldrig varit förvånad över att det tog tid, kanske beror på att jag aldrig tänkte mig att jag skulle bli grov som en bodybuilder. Sen är jag dessutom världens mest tålamodsfulla person också, vilket bidrar.

Jacksatan
2006-10-19, 14:54
Och?

Bögbögbögbögbög ;)

Pumpitup
2006-10-19, 14:54
Hei, SlarttiMartti Vad snackar du om!? du är grövre än Brad i vilken film som helst, när som helst. Det är Bräddän som ska försöka matcha din fysik :D

När jag började träna ville jag bara ha en atletisk bra kropp med lite magrutor. Skulle aldrig trott två år sen att jag skulle få den här fysiken som jag har nu.

Enligt mig har du idealkroppen här på kollo.
Bra jobbat!

Fartman
2006-10-19, 15:10
Nej, inte precis. Tror faktiskt att jag hade rätt rejält lågt ställda krav på vad träningen skulle ge mig, trodde aldrig att jag skulle bli speciellt grov alls, med den tidens referensramar så var målet förmodligen riktigt löjligt.. i början var det ju mest styrkeinriktat, man ville vara stark och så.. så då fokuserade man på vikterna i gymmet, åt skitdåligt(=lite) men tränade riktigt hårt. Så efter en sommar med hård träning så märkte man visuella resultat! Då var jag fast. Sedan så kom jag i kontakt med kollo rätt fort, och läste väldigt mycket och började sakteligen få mer och mer koll på hur det egentligen låg till.

Bärs
2006-10-19, 15:10
Kör jag på seriöst i 20 år ska det nog bli bra det här.

+1

L-Sami
2006-10-19, 15:30
Enligt mig har du idealkroppen här på kollo.
Bra jobbat!

:bow: Gud väntar med en gåva till dig där uppe sen nångång.. ;)

Baan
2006-10-19, 15:32
Förvånad vet jag inte, har taskigt minne så glömmer bort gamla drömmar fort ;)

Men visst fan hade man någon skev bild av sig själv i framtiden med sexpack och brutal fysik.

Pumpitup
2006-10-19, 15:57
:bow: Gud väntar med en gåva till dig där uppe sen nångång.. ;)

Måste jag vänta så länge innan jag blir stark? *rolleyes*

Diana
2006-10-19, 16:03
Jag blev faen mer förvånad över hur lätt det var... ja jämfört med vad jag trott dvs :D Hade ju bla tre träningskompisar av den manliga arten som ständigt kom med peppande kommentarer i stil med 'hahahaha din klene jävel du tar dej aldrig förbi silverhantlarna' :whipped: :naughty:
Men blev rätt snabbt varse om att jag antagligen välsignats med hyffsat ok gener eller nåt.

Trist bara att vi tjejer(många iaf, jag bla) känner att det kommer en tid då 'snyggt muskligt' passerar gränsen till 'groteskt och manhaftigt' på en tjej. För det hade utan tvekan varit kul att fortsätta öka som killar gör och se hur långt man kan komma utan att behöva känna att man helst vill undvika speglar. :D

Hades
2006-10-19, 16:07
Trist bara att vi tjejer(många iaf, jag bla) känner att det kommer en tid då 'snyggt muskligt' passerar gränsen till 'groteskt och manhaftigt' på en tjej. För det hade utan tvekan varit kul att fortsätta öka som killar gör och se hur långt man kan komma utan att behöva känna att man helst vill undvika speglar. :D
Fast det finns ju inget som säger att man måste följa ideal. Det viktigaste är ju vad man själv tycker. Men det vet du redan. Idealet för killar är inte särskilt stort heller, även om det förstås finns mer acceptans för oss även när vi passerar idealstorleken.

Baan
2006-10-19, 16:10

Jag tror det där är svår om du är ren (inte djuret). Sen finns det ju alltid dom extrema töntarna som tycker en tjej är övertränad så fort lite markeringar komer fram, men det är lite skillnad på det och att se ut som någon manwoman.

Doctor Snuggles
2006-10-19, 16:21
Jag tror det där är svår om du är ren (inte djuret). Sen finns det ju alltid dom extrema töntarna som tycker en tjej är övertränad så fort lite markeringar komer fram, men det är lite skillnad på det och att se ut som någon manwoman.

Det där beror på gener. Har en tjejkompis som bara hon rör på benen lite (alltså det räcker med att hon springer, för att inte tala om faktiskt träna ben) så bokstavligen exploderar benen i storlek.
På samma sätt som vissa människor har enorma vader utan att egentligen ha fog för det, o dyl.

Ang. ämnet så tyckte jag det var grymt svårt att bygga i början trots att jag följde en vanlig träningsrutin (3x8) och åt en massa mat.
Har på senare år upptäckt att man måste hitta den träningsform, upplägg och diet som passar en själv (generna) bäst, för att utvecklas optimalt.

Diana
2006-10-19, 16:21
Fast det finns ju inget som säger att man måste följa ideal. Det viktigaste är ju vad man själv tycker. Men det vet du redan. Idealet för killar är inte särskilt stort heller, även om det förstås finns mer acceptans för oss även när vi passerar idealstorleken.
Precis, man ska köra på sitt eget snygg-ideal.
Beundrar självklart de tjejer som kör på förbi min gräns för snyggt oxå. :thumbup: Men personligen ligger mitt snygg-ideal på en kvinnokropp numera nånstans kring Paris Hilton aber med snyggare azz och ben - aningen skillnad jämfört med för något halvår sen. :D

Diana
2006-10-19, 16:31
Nej nu talar jag inte om att bli nåt freak här. :D Men att fortsätta öka när jag va som starkast hade varit kul på ett sätt men hade å andra sidan fått mej att känna mej lika snygg som 200 kilosdamen me chipspåsen. Vissa accepterar helt enkelt mindre muskler än andra på en kvinnokropp innan det känns manhaftigt. Numera tycker jag slanka kvinnokroppar är långt mkt mer attraktiva, smaken är som baken. *popcorn*

Rellos_87
2006-10-19, 16:31
Nja, tycker som många att det var rätt enkelt att öka i massa i början av träningen, gick upp som ett as. Men efter en tids lekande på gymmet så märkte man att det blev allt svårare, är dock nog på rätt spår nu. :thumbup:

Sunesha
2006-10-19, 16:32
Jag var faktiskt förvånad hur snabbt man byggde upp sig. Första året jag tränade så tror jag nog jag dubblade i styrka i alla övningar jag körde.

Kroppen gör mig hela tiden förvånad. Verkligen skoj o träna. Särskilt när man märker när prestationen ökar i övningar. Jag minns när jag började springa milen, då sprang jag den på 59 minuter och dog nästan på köpet. 3 år senare sprang jag den på 46.12 minuter som personbästa. Det var jävla ökning för mig.

Tycker det är svinroligt att man kan förbättra sin kropp med bara lyfta runt grejer eller kuta runt. Helt underbart.

L-Sami
2006-10-19, 17:15
Måste jag vänta så länge innan jag blir stark? *rolleyes*

Nerå, det är nåt annat du kommer få där. Lite vilja och kunskap i det hela så blir du stark :)

hultman
2006-10-19, 17:36
Började träna i sjuan ungefär. Tränade någon gång i veckan, åt som en femåring och gick från en tandpetare till en spjale. Efter att ha tränat någon gång i månaden fram tills första sommarlovet på gymnasiet, var det dags att börja träna på riktigt. Åt fortfarande som en femåring, men ökade ganska okej ändå. I hela gymnasiet drack jag otroligt mycket, och både fredag och lördag. Konstigt nog så växte jag ganska dugligt ändå, även fast jag varken käkade mat eller kosttillskott. Nu dricker jag varannan helg ungefär, och sköter kosten minutiöst när jag tränar. Nog tar det tid att bygga muskler, men det går ju knappast bättre för att man ojar sig över vilka gener man har, att peaken är för dålig kontra storleken på biceps eller att man sov tjugo minuter för lite för att kunna bygga några muskler alls. Hård styrketräning kombinerat med vila och rätt mat bygger muskler för alla, oavsett gener. Nog för att jag inte är världens största människa, eller ens stor, men när jag tränar seriöst och sköter allt rätt så går det ganska fort att bygga, tycker jag.

Dessvärre kommer jag KNAPPAST kunna tävla ren i bodybuilding på SM. Frågan är om någon människa har såna dundergener att de kan göra det och hävda sig när de är 186 cm långa.

Slartibartfast
2006-10-19, 18:14
Precis, man ska köra på sitt eget snygg-ideal.
Beundrar självklart de tjejer som kör på förbi min gräns för snyggt oxå. :thumbup: Men personligen ligger mitt snygg-ideal på en kvinnokropp numera nånstans kring Paris Hilton aber med snyggare azz och ben - aningen skillnad jämfört med för något halvår sen. :D

Vad var ditt ideal förut, och varför har du ändrat dig?

Slartibartfast
2006-10-19, 18:15
Jag tror jag var inställd på att det skulle ta lite tid, eftersom jag idrottat lite tidigare och fattade att man inte blev bra över en natt. Sen hade jag väl aldrig som mål att bli "biff" heller utan bygga på lite så gott det gick. Men lite förvånad blev jag över hur fort det gick de första två åren, och sedan (när man vant sig vid den ökningstakten) vilken monumental vägg man gick in i sedan. Tvärnit, typ. Det sätt att träna och äta som jag vuxit som ogräs av fram tills dess gav nu inte ett piss styrkemässigt längre och att äta mer gjorde mig bara fet. Minns det ganska tydligt när det hände, en smått panikartad känsla av att inget fungerade helt plötsligt.

Känner igen detdär. För mig tog det ett halvår. Ett pass sa det bara stopp. Och då var det S T O P P. hade ökat svinbra tills dess. Efter det passet har jag i princip stått stilla, åtminstone vad gäller benen.

rolf
2006-10-19, 19:31
Jag upplever det som fruktansvärt svårt att bygga muskler, ja. Jag vet inte hur stor del som är inbillning, men jag tycker inte jag växer över huvud taget. Jag kan inte ta folk på allvar som säger att jag är grov (typ gamla klasskamrater), jag blir bara paranoid och är övertygad om att de är ironiska. Seriöst, jag vill ju bara bli grov? Hur svårt kan det vara?! *cry*

(Det är nu det ska gå upp för mig att jag bara tränat lite över 2 år, men jag vägrar inse faktum. Jag vill vara grov.)

Diana
2006-10-19, 20:27
Vad var ditt ideal förut, och varför har du ändrat dig?
Mitt ideal förr var AF ungefär. *popcorn*

Hmm bra fråga, det lixom bara blev.. började se/tycka att kläder sitter snyggare och att man rör sej snyggare som slank (sen bonusar som att man är mindre varm/mindre hungrig/lättare att hålla ner bf utan att lida/bryter färre naglar :laugh: etc. är mer än välkommet).

Nu kan jag inte förstå hur jag tänkte när jag ville ha mkt muskler, även om jag tycker det kan vara snyggt och imponerande på andra tjejer. - Ungefär som att jag kan tycka tatueringar och silikonbröst är skitsnyggt ävenfast jag inte skulle vilja skaffa dem själv.

ankan
2006-10-19, 20:59
Både ja och nej. Första året växte man ju som en nyfödd hundvalp.
Men sen gick jag in i någon jävla vägg. Har inte växt ett piss på 1,5 år och tränar numera bara för att behålla min fysik. För att bli större är omöjligt för mig *grr*

Karl_alfred
2006-10-19, 21:01

Hmm bra fråga, det lixom bara blev.. började se/tycka att kläder sitter snyggare och att man rör sej snyggare som slank (sen bonusar som att man är mindre varm/mindre hungrig/lättare att hålla ner bf utan att lida/bryter färre naglar :laugh: etc. är mer än välkommet).

Nu kan jag inte förstå hur jag tänkte när jag ville ha mkt muskler, även om jag tycker det kan vara snyggt och imponerande på andra tjejer. - Ungefär som att jag kan tycka tatueringar och silikonbröst är skitsnyggt ävenfast jag inte skulle vilja skaffa dem själv.
Sen vare nån kommentar på msn? Grisis?

Doctor Snuggles
2006-10-19, 21:06

Hmm... men var är motsättningen egentligen?
Du kan fortfarande träna för styrka progressivt och hålla formen med hjälp av kosten... Det är ju maten som avgör hur mycket man går upp i massa.
Det där med värme kan jag förstå, det är enormt jobbigt på sommarn.

norlund
2006-10-19, 21:11
I början gick det ju ruskigt lätt,ökade varje pass, växte så fort man tittade på en skivstång ungefär :) , då trodde jag att jag skulle kunna bli hur stor som helst om jag bara tränade tillräckligt hårt :laugh: . Efter några år kom ju verkligheten ikapp en så att säga.....:)

Lellan
2006-10-19, 21:50
Både ja och nej. Var skeptiskt till att jag skulle kunna få, men sen när antydan kom så tog det ett tag innan det blev en större antydan. :)

Killen jag var tillsammans med när jag tränade första styrkepasset sa att jag var helt i avsaknad av baksida axlar (vilken musklekgrupp liksom), och jag blev lite besatt... Tog dock längre tid, hann ta slut och jag tappade kontakten lite med honom men hörde sedan av mig när jag fått den efterlängtade baksidan... :D *flex* (vaddå, jag hade verkligen kämpat! Nästan 3 år tog det). Sen sågs vi av en slump och då fick han känna och tyckte det var bra jobbat å jag var mäkta stolt.. *flex* Haha, lite fånigt men det var jag verkligen.

Men... det som förvånar mig är hur snabbt man tappar dem?! Eller ja, har ju tränat dåligt en längre tid men rackarns vad svag jag är..(särskilt i magen, vetesjutton vad som hänt men jag är sjuukt svag nu men gör mitt bästa för att fixa det).

Timme
2006-10-19, 22:06
Än så länge har jag inte upplevt det som svårt. Jag har tränat hyffsat hårt sedan jag var 15 år.

Sunesha
2006-10-19, 22:11
Megaraxi :)

aliquis
2006-10-20, 23:00
mjae, vet inte, jo ;/

Yes
2006-10-20, 23:36
Känner igen detdär. För mig tog det ett halvår. Ett pass sa det bara stopp. Och då var det S T O P P. hade ökat svinbra tills dess. Efter det passet har jag i princip stått stilla, åtminstone vad gäller benen.
Låter jobbigt, hoppas det inte är samma sak för mig(upplever iof att jag växer, men styrkan har det inte hänt mycket med på ett tag). Hur många olika träningsupplägg har du provat? Du verkar ju inte vara den som är rädd för att testa nya saker. :)

Fast du kan väl iof inte gärna stått helt stilla väl? Jag menar, den där fysiken ser inte ut att vara något man fixar på ett halvår.

Diana
2006-10-22, 16:48
Hmm... men var är motsättningen egentligen?
Du kan fortfarande träna för styrka progressivt och hålla formen med hjälp av kosten... Det är ju maten som avgör hur mycket man går upp i massa.
Det där med värme kan jag förstå, det är enormt jobbigt på sommarn.
Självklart :thumbup:
Det jag gnäller om :D är väl snarare att jag älskar/saknar känslan av att träna så hårt jag bara pallar, öka så mkt jag bara kan i både muskler och styrka men vill inte ha kroppen man får på köpet - ilandsproblemdeluxe jamenvisst... *popcorn*
Kommer nog alltid vilja vara vältränad bara det att idealet ligger strax under tresiffrigt i böj nu mm. och inte 30+kg över som förr.

Sen vare nån kommentar på msn? Grisis?
:laugh: :love: