handdator

Visa fullständig version : Patriks journal ^^.

pattte 90
2006-10-18, 23:39
Japp, äntligen ska jag skapa en journal där jag skriver ned alla mina resultat och mål i =P. Jag är nybörjare när det gäller sånt här men nånstans måste man ju börja ^^.

Jag har fortfarande axelproblem så det tänker jag skita i helt och hållet.

De enda musklerna jag kan köra är magen, benen och underarmarna, men det blir bara magen och underarmarma eftersom det är det enda jag kan träna hemma (orka skaffa ett dyrt gymkort bara för att träna benen). Så det blir magträning, och underarmsträning(gripper) och konditionsträning (simning, dessutom bra för mina axlar).

Haha ja... vad ska jag säga, det här är det enda jag kan träna nu iaf, och jag vill iaf träna något under tiden mina axlar vilar =P... kanske lite nybörjaraktigt men vafan nu ska jag kämpa på =D.

Här är mitt schema:

Måndag: Simning, gripperträning och situps.
Tisdag: Vila. (kanske simining).
Onsdag: Simning, gripperträning och situps.
Torsdag:Vila. (kanske simning).
Fredag:Simning, gripperträning och situps.
Lördag:
Söndag:

När jag kör mina situps så kör jag lite speciella, det är så att jag sitter på en stol, sätter benen på sängkanten (eller något), påsåsätt kan jag sänka ned hela överkroppen fritt i luften så det blir lite jobbigare än vanliga situps.

Jag ska börja nu på måndag, önska mig lycka till =D.

PowPow
2006-10-19, 00:36
Lycka till med träningen..
Men, hindrar axlarna dig från att träna rygg, biceps, triceps?
Jag kan förstå att det kan vara svårt att träna just axlar, och kanske bröst. Men resten av kroppen då?

Edit: Snyggt namn, förresten.

Sällen
2006-10-19, 16:46
kör på!

Men du kom ihåg att det blev bättre i axlarna när du körde rotationsövningarna för axlarna? jag tycker du ska testa det igen och öka INTE så mkt i den övningen.