Visa fullständig version : Tips på mellanmål!
Frukost lunch och middag i all ära, men vad tar ni till mellanmål! Själv brukar jag käka två mackor med exempelvis skinka på:) Har dock funderat på om det finns något mellanmål som innehåller mycket proteiner? En polare till mig äter dagligen jordnötter till mellanmål! Kan det verkligen vara ett bra mellenmål?
blekfet2
2006-10-17, 17:59
sök.
Bra mellanmål som jag tycker om är, keso + macka med ost/skinka på och proteindryck eller flingor/mannagrynsgröt och äggröra
tonfisk,ägg + grönsaker eller snabbare kolisar beroende på tid på dan :P
klart det finns mellanmål som innehåller mkt proteiner, skulle det av någon anledning inte vara möjligt så ta en proteinshake =D
jag går mest efter näringsinnehållet. det får vara vad det vill, sålänge det har rikt med proteiner, en del kolhydrater och rimligt med fett.
t.ex. 2 mackor med 50g rökt skinka och 30g ost.
Ang. nötter, sök.
Ett mellanmål som fungerar väldigt bra för mig är 25-100g mörk (minst 70%) choklad, gott, nyttigt och inte särskilt dyrt/kalori.
Bondlurk
2006-10-17, 20:11
Igår skapdes en nötorienterad tråd med säkert 30 kommentarer.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=40388
blekfet2
2006-10-17, 21:02
Frukost lunch och middag i all ära, men vad tar ni till mellanmål! Själv brukar jag käka två mackor med exempelvis skinka på:) Har dock funderat på om det finns något mellanmål som innehåller mycket proteiner? En polare till mig äter dagligen jordnötter till mellanmål! Kan det verkligen vara ett bra mellenmål?
Jag menar inte att vara otrevlig när jag skrev "sök", men det finns typ redan 42342342 trådar om just detta ämne ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.