handdator

Visa fullständig version : "Modellbröst"

Jon
2002-07-02, 23:05
Hej hopp alla kroppsbyggare!

Jag har efter mkt tränande nu fått nåt som liknar mer ett par tjejbröst än den bröstkorg man strävar efter. Skulle gärna vilja se mer ut som typ CK boxershorts modellerna, ja men ni hajar. Alltså, mina står nästan ut och verkar spetsiga men jag vill inte alls att dom ska stå ut så mycket, det ända viktiga är att få dom "runda" TIPS??

Chris_H
2002-07-03, 02:05
Kan det inte vara genetiskt? Alltså vissa har rundare o andra som du t ex. precis som hos tjejer...

E inte säker...

gasoliner
2002-07-03, 06:47
kan nog bero på fettprocenten eller/och de genetiska anlagen.

Karl Alfred
2002-07-03, 07:33
Hur tränar du bröst?

Zulan
2002-07-03, 09:49
Jag har inte tränat så länge och är absolut inte en expert, så ta mitt svar med en nypa salt. Men innan jag tränade så hade jag gått upp en hel del pga att jag slutat röka, med det extra fettet kom dom lite kvinliga brösten. Men nu med mycket kondition och styrketräning så har det försvunnit (ca 6 mån efter).

develer
2002-07-03, 12:15
Jag fattar inte riktigt hur du menar men om det är så att du har en del fett på bröten så kan det se så ut + att du har större utveckling på nedre delen av brösten. Försök även att köra övre delen mer. Det går om du koncentrerar dig och kör strikt. Så får du lägga lite energi åt att reducera fettet. Kolla din kost och optimera den så mycke dubara kan. Kan du inte så ta hjälp av någon som kan!

Jon
2002-07-03, 20:21
Jag har inget fett på kroppen alls nästan. Jag hade tänkt på Tips på övningar.? Hur jag tränar brösten kan jag inte riktigt säga, har kört lite olika en tid men nu tänker jag iaf köra bänk, snebänk. Jag tror det är det ända, har inte shemat här..

Jon
2002-07-03, 20:28
Vilka övningar e bra för övre delen av bröstet då?

Nikkodemus
2002-07-03, 20:32
Sne bänkpress,Sne hantelpress, pullovers, flyes på lutande bänk

gasoliner
2002-07-03, 20:32
som du sade bla.lutande bänkpress och hantelpressar.

-=RebeL=-
2002-07-03, 21:28
Jag vet att vi har disskuterat det här tidigare i en tråd. Jag skulle rekomendera en sökning. Kommer ihåg från diskusionen att det var någon som haft det i sin ungdom och att det senare växt bort med åren. Även funderade några på en operation som kostar kring ca 30 loppor..

s@ndberg
2002-07-04, 04:39
Hög östrogenhalt i kroppen?

Unknown
2002-07-04, 16:13
Bitchtits alltså. Jag antar att du inte går på anabola, för då hade det varit ganska självklart. Men annars:
Sök efter en lista på östrogen i maten, så kan du undvika varor med allt för mycket östrogen. Den enda jag kommer ihåg såhär direkt är öl, så skippa ölen( :( ).
Sen så finns det tabletter som ska blockera östrogenet, vet inte om dom är receptbelagda eller pris men det är ju bara att kolla upp. Vet inte om dom kan gå tillbaka men du kan ju hindra dom från att bli större. Annars finns det ju alltid operationer om du är riktigt desperat..

iconoclast
2002-07-05, 12:35
Jag tycker i alla fall att det låter som du har lite för mycket fett på kroppen, då ser dom lätt lite "strutiga" ut. Detta har ju inte så mycket med själva träningen att göra... se över kosten!

Om du nyss har börjat träna så är väl lite tips i bröst-träningen (förutom att köra tungt, strikt o s v) att, som vissa ovan nämnde, inte glömma bort övre delen av bröstet. Sedan rekommenderar jag alla att köra mycket flyes och sneda flyes också - tycker det gör mycket för formen på bröstet (ja, jag tror att valet av övningar påverkar resultaten...)