handdator

Visa fullständig version : Jag är dum i huvet ! (datorer)

Bronkitkorv
2006-10-17, 15:43
Igår kväll så rensade jag laptoppen på filer och såg att det låg filer i c: som jag tyckte såg skräpiga ut. Jag gjorde en ny mapp och kallade den för trams och lade ner filerna i den.
På morgonen så satte jag på datorn...den ville inte starta.. cant find ntldr eller nåt sånt stod det.. Fan jag försökte med allt och till slut fick jag lägga in XP på nytt.
När jag gjort det så såg jag de där dumma skräpfilerna ligga där igen och i min ilska så slängde jag åter in dom i en annan mapp, sen installerade jag lite program och den ville starta om...cant find ntldr

Galen av ilska så gjorde jag en total system återställning och allt gick förlorat IGEN.. När jag för tredje gången såg de där dumma filerna så gick det upp ett ljus, poletten ramla ner och så vidare.. Nu får dom väl ligga där och skräpa då... *grr27*

Solros
2006-10-17, 15:45
Learning by doing! :thumbup:

Prankie
2006-10-17, 15:45
Är det du på avatar? :D

King Grub
2006-10-17, 15:46
Inte så genomtänkt att radera systemfiler, som sagt. ;) Ntldr har med datorbooten att göra, dvs start-up.

Bengan
2006-10-17, 15:47
:n00b

:D

Papi
2006-10-17, 15:54
Haha, fan vad kul! :laugh:
Man kan ju undra varför du gjorde samma sak igen, och igen...

Bronkitkorv
2006-10-17, 15:56
Inte så genomtänkt att radera systemfiler, som sagt. ;) Ntldr har med datorbooten att göra, dvs start-up.
Konstigt att jag aldrig gjort så förut när jag rensat ?
Nåja nu vet jag det.

blekfet2
2006-10-17, 16:02
Igår kväll så rensade jag laptoppen på filer och såg att det låg filer i c: som jag tyckte såg skräpiga ut. Jag gjorde en ny mapp och kallade den för trams och lade ner filerna i den.
På morgonen så satte jag på datorn...den ville inte starta.. cant find ntldr eller nåt sånt stod det.. Fan jag försökte med allt och till slut fick jag lägga in XP på nytt.
När jag gjort det så såg jag de där dumma skräpfilerna ligga där igen och i min ilska så slängde jag åter in dom i en annan mapp, sen installerade jag lite program och den ville starta om...cant find ntldr

Galen av ilska så gjorde jag en total system återställning och allt gick förlorat IGEN.. När jag för tredje gången såg de där dumma filerna så gick det upp ett ljus, poletten ramla ner och så vidare.. Nu får dom väl ligga där och skräpa då... *grr27*

xp kan få damp och ta bort den där filen av sig själv, hände mig för drygt en månad sedan, ett *klassiskt" fel i xp. Finns en massa om det om man googlar, tankade bara hem filen igen samt nollställde batteriet så funkade datorn igen.

dynamo
2006-10-17, 16:37
lol :laugh:

dynamo
2006-10-17, 17:14
xp kan få damp och ta bort den där filen av sig själv, hände mig för drygt en månad sedan, ett *klassiskt" fel i xp.

Jag har aldrig hört talas om detta "klassiska" fel att winxp tar bort ntldr. Jag lär mig gärna något nytt ifall du har någon referens på det.

blekfet2
2006-10-17, 17:40
Testa sök på google "ntldr" så finner du några intressanta länkar.

aliquis
2006-10-17, 17:57
Smart att ta bort filer som du själv inte har spritt ut :D

aliquis
2006-10-17, 17:58
Konstigt att jag aldrig gjort så förut när jag rensat ?
Nåja nu vet jag det.Antagligen var väl inte visningen av dem på, eller något.

dynamo
2006-10-17, 22:01
Testa sök på google "ntldr" så finner du några intressanta länkar.

Nä, jag ids inte leta efter information som jag inte tror finns.

Felmeddelandet förekommer relativt ofta, men att windows xp okynnes-tar-bort filen då och då tror jag inte.

blekfet2
2006-10-17, 22:19

Felmeddelandet förekommer relativt ofta, men att windows xp okynnes-tar-bort filen då och då tror jag inte.

som sagt testa sök:whipped: :D

RassK
2006-10-17, 22:27
Det var ju ganska efterblivet faktiskt..

;>

Blaine
2006-10-17, 22:57

Jag har en, möjligtvis infekterad, XP-skiva som konstigt nog inte inkluderar filen NTLDR och NTDETECT när XP installeras. Hade stora problem med detta när jag skulle fixa till nya burken. Fick låna en annan XP-skiva och då gick det galant.

… En annan rolig, om än dock störande, händelse som inträffade var att C: blev D: och D: blev E: och E: blev C:, om jag minns rätt, när jag skulle fixa en partitionsgrej… Typ.

Kryss
2006-10-18, 00:05
Systemfiler är dolda av default av en anledning ;)

aliquis
2006-10-18, 00:23
Jag har en, möjligtvis infekterad, XP-skiva som konstigt nog inte inkluderar filen NTLDR och NTDETECT när XP installeras. Hade stora problem med detta när jag skulle fixa till nya burken. Fick låna en annan XP-skiva och då gick det galant.

… En annan rolig, om än dock störande, händelse som inträffade var att C: blev D: och D: blev E: och E: blev C:, om jag minns rätt, när jag skulle fixa en partitionsgrej… Typ.Se till så att första partitionen är den aktiva kanske..