Visa fullständig version : Vad ska man äta/dricka till Frukost
Hej!
Jag jobbar natt så jag stiger upp vid två - tre tiden vad ska man äta till "frukost" eller dricka..
Kom gärna med recept och förslag
Tränar 4 dagar i veckan på gymet.
Kan man t.ex köra Proetin pulver + havregryn + mjölk ?
Bondlurk
2006-10-16, 20:56
Välkommen till forumet.
Din frukost låter exemplarisk, personligen äter jag mackor(polarkraft extrem) med skinka, mjölk samt en kassein/vassle(75/25) dryck.
blekfet2
2006-10-16, 21:00
En frukost för mig:
40g proteinpulver blandat i vatten
3skivor polar extreme
35g jordnötssmör
5dl kaffe med 2dl minimjölk
ev. +1-2äggvitor
Din frukost låter bra, men komplettera det med några mackor med skinka, kalkon eller något annat kött. Du kan ju även blanda i ett ägg i drinken?
blekfet2
2006-10-16, 21:24
En frukost för mig:
3skivor polar extreme
35g jordnötssmör
ev. +1-2äggvitor
oj glömde 30g müsli som jag blandar med vattnet+prot.
En frukost för mig:
3skivor polar extreme
35g jordnötssmör
ev. +1-2äggvitor
jävlar, en halv liter kaffe? :D är det 5dl kaffe + 2dl mjölk? Eller är det totalt 5dl där 2dl är mjölk?
blekfet2
2006-10-16, 21:54
jävlar, en halv liter kaffe? :D är det 5dl kaffe + 2dl mjölk? Eller är det totalt 5dl där 2dl är mjölk?
5dl rent kaffe :em:. Men jag dricker inget mer kaffe under dagen utan tar min andra 5dl kopp efter middagen :D
Du behöver inte äta något speciellt bara för att det är "frukost". Det är som vilket annat mål som helst med skillnaden att du har varit fastande ganska många timmar innan. Med det i åtanke skadar det inte att få i sig tillräckligt med protein i det målet.
Men all vanlig, nyttig, oraffinerad mat funkar tiptop!
Din frukost ser väl helt ok, men själv hade jag kastat med lite grönsaker också. Grönsaker is teh shit :hbang:
Håller med föregående, var är frukten/grönsakerna? Banan brukar va populärt bland många på morgonen. Själv tar jag helst apelsin eller juice.
Min frukost:
100gram Fiberhavre/Havregrynsgröt
30gram vassleprotein i vatten
+ vitamin/mineraltabletter
MyungChul
2006-10-18, 09:18
5dl rent kaffe :em:. Men jag dricker inget mer kaffe under dagen utan tar min andra 5dl kopp efter middagen :D
Det är inte en kopp, det är en skål :D
blekfet2
2006-10-18, 09:29
Det är inte en kopp, det är en skål :D
mjo, vet att det kanske är lite för mycket..men det är så satans skönt att ligga och suga i sig kaffe samtidigt som man ser på film :D
Jag vill oxå vara med och leka i tråden :) , min frukost består under "bra" perioder ständigt av en proteinshake (vassle eller vassle/kasein). Till det blir det antingen ett par skivor grovt bröd med skinka eller en skål fil med sylt eller liknande. Är det äckligt proteinpulver jag fått tag på kan det bli ett glas juice till för att svepa direkt efter proteinet.. *spy*
Till det blir det i regel omega-3 och vitaminer.
Optimalt? Kanske inte, men det är ljusår bättre än mina tidigare frukostar som lade grunden till den vikt jag släpar runt på (halvt kilo risgrynsgröt med säkert ett kilo socker på, eller varför inte det som blev över av gårdagens kladdkaka)..
Tralfamadore
2006-10-19, 14:29
Ser att de flesta här har minimalt med fett i frukosten medan jag har både mellanmjölk till kaffet och äggula (o vitan förstås). Det tycker jag är relativt lite fett ändå och kan väl inte vara destruktivt för formen i längden, eller?
blekfet2
2006-10-19, 15:18
35g jordnötssmör är fett nog för mig ;)
flenders
2006-10-19, 15:43
En ganska vanlig frukost nuförtiden är fullkornsmackor med en tonfiskröra som jag har som pålägg. Röran består av majonär, tonfisk och även lite vitlök. Dricker ett stort glas vatten, ett stort glas mjölk och tar en multivitamin.
Jag kör 3 ägg 3 skivor knäckebröd och 9 grova skivor skinka till frukost varje morgon. Sköljer ned detta med 500ml Té. tar 30g protein sen efter några timmar innan lunch :D
Ryska_raketen
2006-10-19, 17:58
4 dl havregryn, 3 dl minimjölk, kanel, 3 knäcke, 1 rågkuse, 20 gram proteinpulver samt 150 gram minikeso. Någon frukt. Ät.
Just nu blir det antingen 2-3 mackor med kalkon/keso/leverpastej och ett glas mellanmjölk eller en tallrik med müsli, fil och sylt. Någon frukt eller grönsak till det.
Min frukost:
1 vassledrink + 2 dl havregrynsgröt + 1 banan + 1 omega-3 kapsel + en fullkornsmacka med skinka
Skrollovicz
2006-10-21, 22:28
Min frukost:
1 vassledrink + 2 dl havregrynsgröt + 1 banan + 1 omega-3 kapsel + en fullkornsmacka med skinka
Akta så du inte överdoserar. :D
Gröt på 1dl havregryn, 1 ägg, två käckebröd med keso och hamburgerkött, 1 skopa Whey-80, 1 vitamin/mineraltablett.
min frukost brukar skilja sig lite från dag till dag. men idag blev det t.ex. 250g keso med kanel och lite rågflingor..vassleprotein..4 små tomater samt en stor morot.
annars brukar det bli gröt på rågflingor, fruktsallad, eller vita bönor på med tomatsås som är så jäkla gott och nyttigt!!=)
men i nästan alla min frukostar finns keso eller kesella med i bilden, kan inte vara utan det:bow:
frukost i morse, 2 löskokta ägg+glasmjölk+rostad fullkornsmacka med smör
jag tycker när jag jobbade natt förut o vaknade sådär sent att det var godare att äta nån mer vanlig mat än typ "standard frukost mat"
typ spagetti med köttfärsås som man hade gjort iordning dagen innan, sen på med massa riven ost in i micron o lägga sig i sängen o äta o kolla på tv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.