handdator

Visa fullständig version : PS2 spel till tjej

Johan O
2006-10-16, 17:59
Har ni några tips på PS2 spel för en tjej? Har försökt lära henne Grand theft Auto spelen men hon har stora problem med kontrollerna och tycker inte det är vidare roligt. Har inte spelat mycket PS2 alls innan. Hon gillar dock Super Mario spelen till hennes gamla Supernintendo! Finns det några "liknande", äventyrliga och gulliga spel till PS2 som hon kanske kan gilla? Ska vara hyffsat enkla att komma in i och lära sig också!

pellep
2006-10-16, 18:24
Crash bandicoot.. osäker på stavningen dock.. hoppa runt på lådor och undvika fula figurer.

aliquis
2006-10-16, 18:29
Nyhet att mario äger gta? Inte för jag har kört någon gta nyare än ettan ;)

Köp ett gamecube/ds/wii istället för att försöka få henne att gilla kassa spel ;)

Crash bandicot är väl inte särskilt skoj?

Då är väl rayman eller något bättre? Men båda är ju 3D...

Hon vill ju ha ett DS som sagt ;/

s_himself
2006-10-16, 18:30
Crash bandicot är väl inte särskilt skoj?

ofan att det är. Min flickvän älskar det spelet. hon äger på det också. :)

Solros
2006-10-16, 18:42
Sims, om det finns på PS2, kan hon städa och laga mat, sånt gillar dom däringa tjejerna.

aliquis
2006-10-16, 18:42
Ok, kanske har gett det en för liten chans, det är med en brun gubbe som går runt o plockar gula saker? Vill minnas att min version av någon anledning var på tyska och involverade fisljud vid uppstart... ;/

Jag ville inte spela ett tyskt fisspel :D

Einar
2006-10-16, 18:46
Ok, kanske har gett det en för liten chans, det är med en brun gubbe som går runt o plockar gula saker? Vill minnas att min version av någon anledning var på tyska och involverade fisljud vid uppstart... ;/

Jag ville inte spela ett tyskt fisspel :D

Jag tror fisljuden är där i retail också :D

s_himself
2006-10-16, 18:47
hm, det är en brun gubba allright. Man springer och tar äpplen och hoppar sönder lådor och tar sig igenom banor typ :)

give it a try.. Min verision är engelska utan fisljud ;)

aliquis
2006-10-16, 19:00
Men han snackade tyska hela tiden så jag orkade inte ;)

Har inte kollat i butiken på länge så jag vet inte om de har fått in andra versioner.

Tricklev
2006-10-16, 19:06
Crash Bandicoot var iaf storfavoriten hoss mitt ex som spelade Tvspel. Så testa dom.:thumbup:

Scratch89
2006-10-16, 19:21
Crash Bandicoot, Rayman, Final Fantasy och sånt där.

Johan O
2006-10-16, 19:25
Crash Bandicoot, Rayman, Final Fantasy och sånt där.

Final Fantasy 10 fattade hon ingenting av och till och med jag hade vissa svårigheter med det. Vackert är det dock!:bow:
Ska kolla in Crash Bandicoot!

Fyll gärna på med mer!

Scratch89
2006-10-16, 19:26
Final Fantasy 10 fattade hon ingenting av och till och med jag hade vissa svårigheter med det. Vackert är det dock!:bow:

Fyll gärna på med mer!
Vad fan är det man inte fattar? :MrT:
Fast iofs, är man inte särskilt van vid stuket RPG med fet storyline och massor av sidequests och sånt, kanske man inte förstår det. Bästa vore ju att spela Final Fantasy 7 (en bra start i Final Fantasy-serien) för att få in knycken. Sjuan är iofs bästa spelet i serien.

Tricklev
2006-10-16, 19:26

Fyll gärna på med mer!

Okey, dom spelen jag har direkt erfarenhet av tjejer som gillar.

Soul Calibur 2.
Crash bandicoot (varenda en)
Crash bandicoot racing (dylika spel.)
GTA San andreas
Tony hawk pro skater (eller vad dom nu hette, varenda en dock.)

Fyller på när ajg kommer på mer.:thumbup:

Scratch89
2006-10-16, 19:28

Soul Calibur 2.
GTA San andreas

Smart! Jag tänkte precis på fightningspel i alla dess former! Finns inget som är roligare än att se en tjej spela Tekken/Soul Calibur, som trycker frenetiskt på alla knappar så fort man närmar sig och som blir överlycklig om de får in nån kombo. :D

Tricklev
2006-10-16, 19:37
Smart! Jag tänkte precis på fightningspel i alla dess former! Finns inget som är roligare än att se en tjej spela Tekken/Soul Calibur, som trycker frenetiskt på alla knappar så fort man närmar sig och som blir överlycklig om de får in nån kombo. :D

Soul Calibur är oerhört enkelt att få in saker på också, måste vara därför det är bland dom populära tjejfighting spelen.:thumbup:

Handcuff
2006-10-16, 19:37
Spyro

babbett
2006-10-16, 19:42
Tekken är bra, kul att slåss ;)

Tigerkotten
2006-10-16, 19:53
Kingdom Hearts 1
http://ps2.ign.com/objects/016/016467.html
Kingdom Hearts 2
http://ps2.ign.com/objects/550/550308.html

Disney spel :D

Kao the kangaroo är skoj platform spel med.

Rellos_87
2006-10-16, 20:48
Tekken 5 kan ju vem som helst lära sig, t.o.m möjligtvis fruntimmz!

Roligt är det också!

aliquis
2006-10-16, 21:36
Jag orkar aldrig sätta mig in i alla jävla knappkombinationer i fightingspel, blir bättre på wii, kan vi hoppas ;/

charlie
2006-10-16, 21:47
ohh.... jag vet en!!!! Jack & Dexter.... framför allt ettan, skitroligt och lagom lätt! Suveränt "tjejspel"*popcorn*

Mart|n
2006-10-16, 21:50
Jak & Daxter - Trevligt

Ratched & Clank - Trevligt

God Of War - Brutalt och trevligt :D

Spyro - Trevligt

elan
2006-10-17, 08:32
Jag motsätter mig hela andemeningen i den här tråden (jag bakbinder mina händer för att inte låta mig provoceras) men jag kan ju säga att mina favoritspel till PS2 är Silent Hill. Kingdom Hearts är trevligt också. Jag är tjej. Jag gillar inte The Sims eller Crash bandicot.

Scratch89
2006-10-17, 08:34
Jag motsätter mig hela andemeningen i den här tråden (jag bakbinder mina händer för att inte låta mig provoceras) men jag kan ju säga att mina favoritspel till PS2 är Silent Hill. Kingdom Hearts är trevligt också. Jag är tjej. Jag gillar inte The Sims eller Crash bandicot.
Silent Hill-spelen är förbannat bra. För läskigt för mig bara, Resident Evil räcker. :D

Timme
2006-10-17, 10:43

Soul Calibur 2.
GTA San andreas

Soul Claibur har varit mycket populärt bland väldigt många tjejer som jag känner som har testat det. En stor hit!

s_himself
2006-10-17, 12:01

Soul Calibur 2.
GTA San andreas

Vet att min flickvän diggar crash bandicoot, och crash bandicoot nitro (som super mario cart). Givetvis super mario spelen, GTA san andreas, tony hawk tyckte hon va helt ok. Annars spelar hon lite fifa 2005 eller om det är 06.

Så du har en bra lista.. den gäller nog overall på tejer =)

_Larre_
2006-10-17, 12:43
Kingdom Hearts 1
http://ps2.ign.com/objects/016/016467.html
Kingdom Hearts 2
http://ps2.ign.com/objects/550/550308.html

Disney spel :D

Kao the kangaroo är skoj platform spel med.

Tänkte precis skriva det. Hon älskar dom spelen. Och även Baldur's Gate gillar hon.

FreCKo
2006-10-17, 13:11
Jak & Daxter är riktigt jävla skoj, men jag älskar också plattformsspel :D Tvåan är fan lika bra det, lite mer "vuxet" med tanke på att man har skjutvapen osv...

Men, mitt favoritspel till PS2 (som ALLA tjejer som sett det älskat) är Fur Fighters!

Spelkonceptet är snorenkelt, du möter din polare 1 on 1, du väljer en fluffig liten ekorre som spelgubbe medan din polare väljer en röd liten gullig drake. Ni springer omkring på en bana som t.ex. är byggd av lego i massa roliga färger, sen helt plötsligt ser ni varandra i ett av rummen... Och drar fram varsin jävla bazooka och spränger SKITEN ur varandra!

http://www.nlgaming.com/games/589/3.jpg

jenny
2006-10-17, 13:21
Jag älskar lätta och gulliga spel så jag kan lista hur många som helst

spyrospel (det första som kom till ps2 var dock superkasst och skall undvikas till vilket pris som helst, de till PS är klart bäst)
ratchet and clank (det sista spelet är dock inget äventyrsspel)
jak and daxter (det senaste är dock ett racingspel)
okami (fantastiskt bra, men finns än så länge bara i USA och Japan)
Kingdom hearts 1 och 2 (2an är dock mer slagsmål och mindre samla på grejer än ettan)
Rayman
Tombraider (undvik TB5 och TB6 dock)
ape escape (sötare går det inte att få)
ico
shadow of the colossus

Som jag förstår det så var det inte tjejspel som du är ute efter utan gulliga och lätta spel, vilket det råkar vara en tjej som gillar. Många av de spel som har listat tycker inte jag faller under kategorin gulliga och lätta direkt.
Andra spel som jag gillar till ps2 är Grand theft auto, silent hill, god of war, resident evil, diablo, devil may cry

Johan O
2006-10-17, 13:44
Tack tack! Jättebra tips! Som sagt var det lite för avancerade kontroller för henne i exempelvis GTA San Andreas och hon tröttnade snabbt. Men lite mer "Mario"-liknande spel tror jag ska gå hem.

aliquis
2006-10-17, 16:38
Jak & Daxter - Trevligt

Ratched & Clank - Trevligt

God Of War - Brutalt och trevligt :D

Spyro - TrevligtSynd att man inte har provat de där.. Spyro har jag väl, men resten? ;/

aliquis
2006-10-17, 16:40
Jag motsätter mig hela andemeningen i den här tråden (jag bakbinder mina händer för att inte låta mig provoceras) men jag kan ju säga att mina favoritspel till PS2 är Silent Hill. Kingdom Hearts är trevligt också. Jag är tjej. Jag gillar inte The Sims eller Crash bandicot.Men du spelar ju wow o postar X screenshots o jobbar som konsult också, då är ju en man i en kvinnas kropp eller något ;)

Btw så kanske jag kan få åka på intervju till tritech i linköping, om jag nu inte lät för osäker för att jag helst inte vill flytta :/

aliquis
2006-10-17, 16:42
Tänkte precis skriva det. Hon älskar dom spelen. Och även Baldur's Gate gillar hon.Baldurs gate/Diablo vore ju perfekt, jag har ju bara kört första världen i Diablo II och inget baldurs gate men om man hade en flickkrake som kunde tänka sig att spela det så vore det ju skoj. Orka spela singleplayer =P

aliquis
2006-10-17, 16:43
Jak & Daxter är riktigt jävla skoj, men jag älskar också plattformsspel :D Tvåan är fan lika bra det, lite mer "vuxet" med tanke på att man har skjutvapen osv...

Men, mitt favoritspel till PS2 (som ALLA tjejer som sett det älskat) är Fur Fighters!

Spelkonceptet är snorenkelt, du möter din polare 1 on 1, du väljer en fluffig liten ekorre som spelgubbe medan din polare väljer en röd liten gullig drake. Ni springer omkring på en bana som t.ex. är byggd av lego i massa roliga färger, sen helt plötsligt ser ni varandra i ett av rummen... Och drar fram varsin jävla bazooka och spränger SKITEN ur varandra!

http://www.nlgaming.com/games/589/3.jpgLåter ju skoj, fanns något quakeaktigt till cuben som man kunde köra 1on1 i också, men jag tycker upplösningen är lite väl liten på tvn för antalet linjer är ju så litet så man ser ju knappt..

Daxter och Death JR till PSP verkar skoj, finns Death JR till ps2?

FreCKo
2006-10-17, 16:47
Låter ju skoj, fanns något quakeaktigt till cuben som man kunde köra 1on1 i också, men jag tycker upplösningen är lite väl liten på tvn för antalet linjer är ju så litet så man ser ju knappt..

Daxter och Death JR till PSP verkar skoj, finns Death JR till ps2?

det äger, hur skoj som helst! :D