Visa fullständig version : 200 kilo kronlyft!!!
Idag är en Osten en lycklig man. :thumbup:
200 kilo i kronlyft åkte upp vid en kroppsvikt av 93 kilo.
Stångens centrum befann sig 44 cm ovanför golvet.
Det enda tråkiga är att mitt grepp är sämre än jag trodde. Jag kände på 190 att greppet inte kommer att hålla för 200, så remmarna fick åka på.
Jag vet att 200 kilo inte är någonting att komma med i det här sällskapet, men jag är nöjd. Speciellt då detta är andra gången i mitt liv som jag kör kronlyft.
Seså, nu är det fritt fram att gratulera mig. :D
Over and out.
I kronlyft är allt under 300kg skit.
Hehe, nä jag ska inte vara sån om du är nöjd själv! 200kg marklyft är dock ett roligare mål...
Slartibartfast
2006-10-16, 16:52
Vad är kronlyft?
J.Saarela
2006-10-16, 16:56
Vad är kronlyft?
Det är ett lyft för folk som är lata och ej orkar böja sig ner nog för att lyfta en tung vikt.
Grattis Osten! Utan remma nästa gång :whipped:
Tricklev
2006-10-16, 17:44
Grattis vafan, alltid kul att slå någon ny relativt hög vikt.:thumbup:
Vad gör du i vanlig mark då?
Dissector
2006-10-16, 17:47
Grattis! :bpump:
Har aldrig provat kronlyft själv. Hur många procent mer brukar man kunna ta i jämförelse med vanliga marklyft, lite sådär generellt?
Har aldrig provat kronlyft själv. Hur många procent mer brukar man kunna ta i jämförelse med vanliga marklyft, lite sådär generellt?
Blir väl ganska många när man kommit igång med kronlyften. Nu har jag bara provat lite lätt själv men det känns så.
ManuelIT
2006-10-16, 18:08
vad är kronlyft??
Ryska_raketen
2006-10-16, 18:12
Grattis,lägger du på 140 och gör 5 reps så är du i pingus klass :D
Beror lite på var man är stark, för vissa skiljer det mycket för andra knappt något.
Jag är typ lika stark, plus 10 kanske.
dvs 120 blir 130.
Beror lite på var man är stark, för vissa skiljer det mycket för andra knappt något.
För mig skilljer det mycket...
Bra jobbat Osten!
Det är bra som fan, enlig t mig som har ett PB på 150kg mark :em:
Ingen som har lust att svara på vad kronlyft är för något?
Ryska_raketen
2006-10-16, 20:07
halva mark.
Fettecke
2006-10-16, 20:07
som marklyft, fast vikten är upphöjd på pall, vet inte hur högt det "får vara" ovanför marken.
Mattias Hallberg
2006-10-16, 20:22
bra jobbat. se till att träna greppet
Tar man mer i kronlyft eller mark?
Mattias Hallberg
2006-10-16, 20:33
du tar mer i kronlyft...
Tack allihopa.
Marklyft är min i särklass sämsta övning vilket har sina förklaringar.
Jag har aldrig provat mer än 170 kilo vilket iofs gick relativt enkelt.
Jag har problem med vänstersidan av ryggen ner mot skinkan.
Förmodligen är jag stel, vilket jag har försökt att fixa med streching.
Det har hjälpt ganska mycket, men det är fortfarande långt ifrån bra.
Det är starten i lyftet som får min rygg att k**a ur.
Därför tänkte jag köra kronlyft ett tag för att se om det verkligen är starten som är roten till det onda. Ryggen brukar vara ok under ett par veckor, men så fort man börjar få lite rutin på lyftningen så kommer skiten tillbaka igen.
Jag vet att jag har kapacitet att lyfta tyngre än så här, men rädslan för att skada sig sätter sig tyvärr på hjärnan och gör att jag inte vågar ta i ordentligt. Jag var på väg att hoppa över 200-lyftet idag, men lyckades intyga mig själv om att den vikten inte ska vara några problem att ta.
Det är lite tråkigt att det är så här. Mark är bland det roligaste man kan pyssla med, och det är en övning som jag vill bli bra på.
Grattis Cheesedoodles!
Det där är en av de övningarna där jag är glad om jag klarar 50 innan allt går åt pipan :D
Taurus_80
2006-10-17, 15:44
Då får man lov och gratulera till lyftet, 250 nästa? :)
Då får man lov och gratulera till lyftet, 250 nästa? :)
Det är nog en bit kvar till 250. :whipped:
Har aldrig provat kronlyft själv. Hur många procent mer brukar man kunna ta i jämförelse med vanliga marklyft, lite sådär generellt?Jag har tagit 205 kg i mark, men klarar knappt 215 i kronlyft.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.