Visa fullständig version : hemma efter träning!
Maaattias
2003-01-30, 21:57
Hej! när jag har styrketränat käkar jag whey 80 blandat med mjölk + en bannan eller dextropur.....
Jag kommer hem 10 minuter efter det....
Ska jag käka någonting då????
eller kan jag vänta typ 2 timmar?
Flygplan
2003-01-30, 22:05
efter du tagit proteindrinken med snabba kolhydrater ska du vänta 30-90min på att äta riktig mat.
Hur skulle det vara om du struntade helt i både proteindrink och Dextropuret och bara käkade ordentligt med mat när du kommer hem?
GhostFace
2003-01-31, 09:57
Originally posted by Maaattias
Hej! när jag har styrketränat käkar jag whey 80 blandat med mjölk + en bannan eller dextropur.....
Jag kommer hem 10 minuter efter det....
Ska jag käka någonting då????
eller kan jag vänta typ 2 timmar?
Föreslår att du väntar ca 45 min - 1 tim innan du sätter dig ner o verkligen äter något.
På det viset blir inte heller magen så uppsvälld pga all näringsintag på en o samma gång.
Maaattias
2003-01-31, 17:34
Hej!
kan jag göra så här???
Efter träningen käkar jag 2 banner + proteindryck.. Whey 80.....
kan jag senare käka ,tex pizza , hamburgare med strips till middag??
:eating:
King Grub
2003-01-31, 17:47
Kan och kan. Det är klart du kan. Vem skall hindra dig? Däremot är det ju inte världens bästa näringsinnehåll, men det förstod du kanske själv.
Originally posted by Maaattias
Hej!
kan jag göra så här???
Efter träningen käkar jag 2 banner + proteindryck.. Whey 80.....
kan jag senare käka ,tex pizza , hamburgare med strips till middag??
:eating:
Hoppas att du förstår att du får resultat efter vad du stoppar i dig.
Tänk dig att du tar bananerna och proteindrinken efter träning och senare äter t.ex Ris och kött eller fisk, mycket bättre.
Bara en sådan lite sak kan på ett års tid göra dig säkert upp emot 20% starkare/muskulösare än du annars varit. Kanske ännu mer, vad vet jag. Men ju bättre du sköter dig desto bättre resultat får du.
Träningen motsvarar ca 20-30% av hur du ser ut. Kosten motsvarar så mycket som 70-80%!!!
Tänk på det när ni väljer era matvanor och kosttillskott etc...
En drink med vassle och dextropur (eller liknande) DIREKT!!! efter träningspasset. Efter denna drinken bör du få i dig ytterligare 2-3 proteindrinkar (eller motsvarande) + en mindre lättsmält måltid inom 3 timmar. (En måltid som är gynsamm för musklerna då alltså - Och dit räknas INTE pizza och hamburgare!)
20-30 gram vassle (naturligtvis beror det på vilken form av vassle det är) absorberas inom 30 minuter, därefter bör man fortsätta koncumeringen för att få en jämn aminosyretillförsel under de närmaste 3 timmarna. (Om du vill dra nytta av träningen maximalt alltså - Annars kan du ju ta en pizza och några Big Mac...)
Vänligen,,,
Petrus
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.